اطلاعات موجود در نسخه بتای اندروید 12 از عرضه دستگاه پیکسلی تاشو در آینده حکایت دارد

به‌دنبال برگزاری سخنرانی افتتاحیه رویداد گوگل I/O در روز سه‌شنبه کمپانی آمریکایی از نخستین ورژن بتای عمومی اندروید 12 رونمایی کرد. وبسایت 9to5Google با بررسی این سیستم‌عامل به شواهد متعددی دال بر وجود 4 دستگاه پیکسلی عرضه نشده پی برده است. حتی اسامی رمز مربوط به این مدل‌ها نیز درون رشته کد‌های سیستم‌عامل رویت شده است.

این شماره مدل‌ها متعلق به مدل‌های ژاپنی اسمارت‌فون پیکسل 6 و  سایر گوشی‌های دیگر هستند:

  • گوگل پیکسل 5a 5G با شماره مدل G4S1M و اسم رمز Barbet
  • خانواده گوگل پیکسل 6 با شناسه GR1YH و اسم رمز Oriole
  • خانواده گوگل پیکسل 6 با شناسه GF5KQ و اسم رمز Raven
  • گوشی تاشو پیکسل با شماره مدل GPQ72 و اسم رمز Passport

نکته جالب اینکه گوگل برای اسامی رمز کلیه دستگاه‌های پیکسلی و نخستین مدل‌های نکسوس خود از نام گونه‌های مختلف ماهی‌ها بهره گرفته است. با توجه به اینکه اکنون از 4 اسم رمز فوق 3 عدد از آن‌ها متعلق به گونه‌های مختلف پرندگان هستند؛ لذا به‌نظر می‌رسد که با عرضه دستگاه‌های پیکسلی جدید رویکرد شرکت گوگل تا حد زیادی دستخوش تغییر شود. همچنین رویکرد استفاده از اسامی ماهی‌ها نیز احتمالا متوقف خواهد شد.

وبسایت 9to5Google گزارش می‌دهد که در حال حاضر وجود دستگاه‌ پیکسلی تاشو جدید صرفا در حد حدس و گمان است. این گزارش به مدل عرضه نشده پیکسل 4 5G با اسم رمز Needlefish اشاره دارد؛ هندستی که موجودیت آن در اوایل سال 2019 مورد اشاره قرار گرفت و نام آن حتی در آخرین نسخه بتای سیستم‌عامل اندروید 12 نیز رویت شد. اما این دستگاه هرگز وارد مرحله تولید انبوه نشد. اگرچه اشاره به نام Passport بسیار هیجان‌انگیز است؛ اما لزوما تضمین‌کننده عرضه چنین دستگاهی به بازار نخواهد بود.

گوگل پیکسل 5

هر 4 اسم رمز فوق پیش‌تر در آگوست سال 2020 نیز رویت شدند. یک سند داخلی پیش‌تر لو رفته نیز به اسامی رمز مشابهی اشاره کرده است؛ موضوعی که فرضیه تلاش گوگل برای عرضه یک دستگاه تاشو را تقویت می‌کند. بر اساس برخی گزارشات اخیرا منتشر شده یکی از دستگاه‌های پیکسلی مورد اشاره احتمالا مجهز به نمایشگر 6.67 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتزی خواهد بود.

2 در مورد “اطلاعات موجود در نسخه بتای اندروید 12 از عرضه دستگاه پیکسلی تاشو در آینده حکایت دارد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH