گوگل از نمایش اخبار جعلی درون موتور جستجوگر خود جلوگیری خواهد کرد

حتی با وجود استقرار دولت جدید در واشنگتن مردم کماکان نگران انتشار گسترده اخبار جعلی هستند. شرکت گوگل به منظور کمک به توقف انتشار دروغ و اطلاعات نادرست ضمن برگزاری رویداد گوگل I/O طی هفته گذشته پیرامون یک قابلیت جدید جستجو صحبت کرد. این مشخصه “About this Result” نام دارد و در رابطه با منبع نتایج جستجو اطلاعات بیش‌تری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. بدین‌ترتیب کاربران در ذیل یک وبسایت درون فهرست نتایج جستجو قادر به مشاهده توصیف آن وبسایت از خود، نظر دیگران درباره آن و یک لینک به صفحه سایت در ویکی‌پدیا خواهند بود.

این ایده به کاربران کمک می‌کند تا در خصوص اعتماد یا عدم اعتماد به یک منبع خاص تصمیم‌گیری نمایند. با افزایش تدریجی میزان استفاده از این مشخصه، کاربران موتور جستجوگر گوگل قادر به استفاده از اطلاعات دریافتی پیرامون یک منبع خاص بوده و می‌توانند در خصوص اعتماد یا عدم اعتماد به منبع مذکور تصمیم‌گیری کنند.

بدیهی است که وبسایت‌های قابل اعتماد جهت دریافت اطلاعات صحیح، آن‌دسته از سایت‌هایی هستند که کاربران مایل به دریافت اطلاعات پیرامون آن‌ها از طریق Google Search باشند. بر اساس اعلام گوگل چنان‌چه نتیجه جستجو نشان‌دهنده اطلاعاتی از یک منبع کاملا جدید باشد (که پیش‌تر هرگز نامی از آن شنیده نشده باشد)؛ در این‌صورت مشخصه “About this Result” می‌تواند زمینه آرامش خاطر شما را فراهم نماید؛ خصوصا اگر شما به‌دنبال اطلاعات مهمی نظیر داده‌های بهداشتی یا مالی باشید.

بر اساس اعلام گوگل چنان‌چه وبسایت موردنظر فاقد صفحه ویکی‌پدیا باشد؛ در این‌صورت اطلاعات دیگری نظیر زمان نخستین شاخص‌گذاری سایت توسط گوگل نمایش داده خواهد شد. شرکت گوگل با انتشار پستی در روز 1 فوریه (13 بهمن ماه 99) برای نخستین بار به وجود این مشخصه اشاره کرد. قابلیت “About this Result” برای کلیه نتایج جستجو با زبان انگلیسی در اواخر ماه جاری عرضه شده و در آینده از سایر زبان‌ها نیز پشتیبانی خواهد شد.

2 در مورد “گوگل از نمایش اخبار جعلی درون موتور جستجوگر خود جلوگیری خواهد کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH