توکن بیت تورنت چیست و از کجا آن را بخریم؟

اگر اهل فیلم دیدن باشید، حتما با تورنت یا اصلاح صحیح‌تر آن، برنامه بیت تورنت آشنا هستید. پروتوکلی که سال 2001 توسط برام کوهن، عرضه شد. بیت تورنت برنامه و پلتفرمی برای اشتراک گذاری فایل‌های فیلم، سریال و… که به افراد اجازه می‌داد از سرتاسر دنیا، محتویات مورد نظر خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

در سال 2019، شرکت بیت تورنت با بهره گیری از استاندارد TRC-10 توکنی با نام اختصاری BTT را بر روی بستر ترون عرضه کرد. جالب است بدانید که جاستین سان بنیانگذار رمز ارز ترون در سال 2018 اقدام به خرید کمپانی بیت تورنت با مبلغ تقریبی 127 میلیون دلار کرد.

چندی بعد همان‌طور که بیان شد، در سال 2019 ترون تصمیم گرفت تا با عرضه اولیه ICO برای توکن جدید خود یعنی BTT اقدام به جمع آوری سرمایه کند. در این عرضه اولیه، تنها در عرض چند دقیقه 7 میلیون و 200 هزار دلار برای این پروژه تامین شد و بیش از 60 میلیارد توکن به فروش رفت.

پس از سه روز، قیمت این توکن به 0.0005 دلار رسید و بعد از 5 روز هم قیمت آن درست دو برابر شد! هرچند این رشد کم کم متوقف و روند حرکتی آن متعادل و منطقی شد اما جالب است بدانید که تعداد کل توکن‌های بیت تورنت حدود 990 میلیارد عدد است که طبق الگوی خاصی به مرور توزیع خواهد شد و این توکن به طور کلی قابل استخراج نیست.

قیمت و جایگاه بیت تورنت

بیت تورنت امروز با حجم بازاری برابر با 2 میلیارد و 54 میلیون دلار، در رتبه 42 بازار قرار داشته و سهمی حدود 0.15 درصدی از کل بازار را در اختیار خود دارد. بیت تورنت طی یک سال گذشته حدود 1300 درصد رشد داشته است. از تعداد کل 990 میلیارد توکن بیت تورنت، تا امروز 660 میلیارد از واحدهای موجود توزیع شده است. قیمت بیت تورنت امروز با محاسبه تتر 23748 تومانی برابر 92 تومان یا 0.003877 دلار است.

از کجا بیت تورنت بخریم؟

در داخل کشور برخی صرافی‌های آنلاین اقدام به خرید و فروش بیت تورنت می‌کنند اما مطمئن‌ترین روش برای خرید بیت تورنت تهیه آن از پلتفرم‌های P2P یا همتا به همتا است که در آنجا کاربران اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچون بیت تورنت به‌صورت مستقیم با یکدیگر می‌کنند و به همین خاطر قیمت کوین چه برای خرید و چه فروش بهتر خواهد بود.

در حال حاضر اپلیکیشن ارزیف همانند برخی پلتفرم‌ها بیت تورنت را در ایران عرضه می‌کند، شما به راحتی می‌توانید از طریق دریافت آن از گوگل پلی، ثبت نام کرده و صاحب کیف پول اختصاصی بیت تورنت نیز در آنجا بشوید. پس اگر به بیت تورنت علاقه‌مند هستید، ارزیف را نصب کرده و شروع به معامله این ارز دیجیتال ارزشمند کنید.

دانلود سوپر اپلیکیشن ارزیف

لینک دانلود مستقیم

2 در مورد “توکن بیت تورنت چیست و از کجا آن را بخریم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH