افزایش 30 درصدی عملکرد پردازنده‌های پرچمداران در سال 2022

شرکت بریتانیایی Arm که طراح تراشه‌هایی است که شرکت‌های ساخت تراشه از لایسنس آن استفاده می‌کنند، از ساخت سری جدید پردازنده مرکزی و گرافیکی خود که بر پایه معماری Armv9 است خبر داد؛ که افزایش 30 درصدی عملکرد پردازنده‌های پرچمداران در سال 2022 راه به همراه خواهد داشت.

پردازنده‌های مرکزی جدید Cortex-X2 ،Cortex-A710 و Cortex-A510 نام دارند

اولین پردازنده مرکزی Cortex-X2 است که پا جا پای Cortex-X1 خواهد گذاشت. پردازنده مرکزی X1 جزئی از برنامه‌ای بود که هدف از آن کمک به شرکت‌ها برای شخصی‌سازی و متمایزسازی محصولات خود برای موارد خاص بود. بدین شکل که به‌جای اینکه تعادلی بین عملکرد و باطری برقرار کند، عملکرد را در اولویت قرار دهد.

عملکرد پردازنده Arm-Cortex-X2

عملکرد پردازنده Arm-Cortex-X2

شرکت Arm ادعا می‌کند که نسل جدید این سری از پردازنده‌ها، یعنی X2، حدود 16 درصد عملکرد بیشتری نسبت به نسل قبل خود یعنی X1 دارد.

پردازنده مرکزی بعدی معرفی شده Cortex-A710 است. پردازنده‌ای میان‌رده که 10 درصد عملکرد بهتر و 30 درصد بهره‌وری بیشتری نسبت به نسل قبل خود یعنی Cortex-A78 دارد.

عملکرد Arm-Cortex-A710

همچنین، Arm بالاخره پردازنده جدید خود که با معماری Armv9 Big-LITTLE طراحی شده‌ است، یعنی Cortex-A510 را معرفی کرد. این پردازنده، 35 درصد عملکرد بهتری را نسبت به نسل قبل خود (که چهارسال پیش معرفی شده‌ است) یعنی A55 ارائه می‌دهد. Arm مدعی‌ است که پردازنده جدید، عملکردی به خوبی دیگر پردازنده‌های خوب بازار دارد؛ که خبر تاثیرگذاری برای گوشی‌های مفرون‌به‌صرفه و گجت‌های پوشیدنی است.

عملکرد پردازنده Arm-Cortex-A510

این معماری به گوشی‌های هوشمند این اجازه را می‌دهد تا آن‌ها به‌طور همزمان و کارآمد وظایف سنگین و سبک خود را انجام دهند. هسته‌های big باعث عملکرد سنگین در گوشی می‌شود. درحالی که هسته‌های LITTLE برنامه‌های پس‌زمینه را بدون اینکه انرژی زیادی مصرف کند، اجرا می‌کنند.

پیکربندی پردازنده جدید، شباهت زیادی به پردازنده اگزینوس 2100 و اسنپدراگون 888 دارد. احتمالا این پردازنده جدید، 30 درصد سریع‌تر از پرچمداران دنیای تلفن همراه باشد.

پردازنده‌های گرافیکی Arm

پردازنده جدید که Mali-G710 نام دارد 20 درصد سریعتر است و 20 درصد انرژی کمتری نسبت به نسل قبلی خود مصرف می‌کند. این پردازنده مناسب گوشی‌های رده‌بالا و کروم‌بوک‌هاست. علاوه بر این، پردازنده ارزان‌تر ولی شبیه به G710 به نام Mail-G610 هم معرفی شده‌ است. افزون بر این، برای گوشی‌های میانرده هم، پردازنده Mail-G510 معرفی‌ شده است که 100 درصد سرعت بیشتر و 22 درصد مصرف انرژی کمتری را ارائه می‌دهد.

همچنین، شرکت مذکور پردازنده با گرافیک Mali-G510 و معماری Valhall را به گوشی‌های پایین‌رده و گجت‌های پوشیدنی خواهد آورد.

انتظار می‌رود گوشی‌های اندرویدی با این تراشه‌ها سال بعد روانه بازار شوند و پیش‌بینی می‌شود که افزایش عملکرد پردازنده‌های پرچمداران در سال 2022 را به همراه داشته باشد.

2 در مورد “افزایش 30 درصدی عملکرد پردازنده‌های پرچمداران در سال 2022”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH