طرح تعویض دوربین مداربسته کهنه با جدید

همانطور که مستحضر هستید، سیستم های مداربسته از مهم ترین و کاربردی ترین تجهیزات برای برقراری امنیت در انواع فضاها هستند. دوربین های مداربسته سال‌هاست که به بازارهای جهانی وارد شده اند و در طول زمان پیشرفت های فراوانی داشته اند. در ابتدا دوربین های مداربسته کیفیت تصاویر بالایی نداشتند و صرفا برای ضبط تصاویر از یک فضای مشخص مورد استفاده قرار می گرفتند اما به مرور زمان و ایجاد نیازهای متعدد برای کاربران این تجهیزات، برندهای تولید کننده روی به تولید دوربین هایی آوردند که قابلیت ها و ویژگی های فراوانی داشتند. به مرور هم کاربران و هم تولید کنندگان دوربین های مداربسته به این نتیجه رسیدند که برای هر فضا باید دوربین مداربسته با ویژگی های خاصی مورد استفاده قرار گیرد تا نهایت امنیت برای آن فضا برقرار گردد. در مجموع دوربین های مداربسته طی سالها توانسته اند جایگاه ویژه ای در برقراری امنیت و همین طور کشف جرم و مجرمان داشته باشند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر در این باره با شما صحبت کنیم.

آشنایی بیشتر با دوربین های مداربسته

دوربین های مداربسته با نام CCTV نیز شناخته می شوند که این کلمه مخف عبارت Closed Circuit Television است. هر دوربین مداربسته از بخش های الکترونیکی مختلفی تشکیل شده که بنا بر کاربردهای دوربین، انواع مختلفی دارند. اکثر دوربین های مداربسته به گونه ای طراحی شده اند که در جای خود ثابت باشند اما بعضی از دوربین ها این توانایی را دارند که زاویه دید خود را تغییر دهند یا بچرخند که می تواند کمک بزرگی برای کاهش تعداد دوربین های مداربسته مورد نیاز برای هر فضا باشد. دوربین مداربسته انواع گوناگونی دارند که بر اساس شکل ظاهری، کاربری و ساختار دسته بندی می شوند. افرادی که قصد خرید دوربین مداربسته را دارند می توانند با توجه به نیازهای خود از بین دوربین مداربسته حرارتی، دوربین مداربسته گلوله ای، دوربین مداربسته جعبه ای، دوربین مداربسته گنبدی شکل، دوربین مداربسته گردان، دوربین مداربسته سوزنی یا دوربین مداربسته پنهان، دوربین مداربسته دید در شب، دوربین مداربسته عبور از خط و دوربین مداربسته ضد آب، بنا بر نیاز خود یکی از موارد ذکر شده را انتخاب نموده و خرید خود را انجام دهند.

تاریخچه مختصر از دوربین های مداربسته

اولین دوربین مداربسته ای که به جهانیان معرفی شد دوربینی بود که برای نظارت بر راه اندازی موشک V2 در آلمان نصب شده بود. در اواخر جنگ جهانی دوم نیز آمریکایی ها برای نظارت بر آزمایشات اتمی خود دوربین هایی نصب نموده بودند. دوربین مداربسته اولین بار در سال 1960 وارد انگلستان شد و پلیس برای پوشش سفر پادشاه تایلند، دو دوربین را برای تماشای مردم بصورت موقت راه اندازی نمود. طبق تاریخچه ای که از سیستم های مداربسته به جای مانده است، این سیستم ها ابتدا دولتی بودند و بعدها به دلیل درخواست بالای مردم به بازار جهانی عرضه گردیدند.

دوربین های مداربسته مدرن

پس از گذشت مدت زمانی طولانی از ارائه اولین دوربین های مداربسته، از سال 2000 و به دنبال شدت گرفتن حملات تروریستی به مراکز مهم جهان، خرید دوربین مداربسته به یکی از مهم ترین امور برای جلوگیری از وقوع جرم و برقراری امنیت در فضاها تبدیل گردید . پس از سال 2000 برندهای سازنده دوربین های مداربسته تصمیم گرفتند پا به پای پیشرفت تکنولوژی، دوربین های مداربسته را به تکنولوژی های روز مجهز کنند تا این دستگاه ها نیز مدرن تر شوند. اکنون دوربین های مداربسته نسل جدید، تا جایی پیشرفت نموده اند که به قول بسیاری می توانید مانند چشمتان به آنها اعتماد نموده و امنیت فضای خود را به طور کامل به آنها بسپارید.

نصب دوربین مداربسته

همانطور که پیش تر نیز ذکر گردید، خرید دوربین های مداربسته امروزه جز مهم ترین مواردی است که باید برای بقراری امنیت در فضاها مورد توجه قرار گیرد چرا که به عبارتی برقراری امنیت یک فضا بدون آنها دور از تصور است. از گذشته ها و پس از ارائه دوربین های مداربسته برای عموم، بسیاری از صاحبین کسب و کار و صاحبین املاک و فضاهای حساس تصمیم گرفتند تا برای فضاهای خود دوربین نصب کنند. به دلیل اینکه دوربین های اولیه امکان چرخش یا تغییر زاویه نداشتند، معمولا به تعداد زیادی از آن‌ها نیاز بود تا بتوان تمام بخش های یک فضا را در اختیار داشت. همین موضوع باعث گردید تا این نیاز در کاربران ایجاد شود و برندهای تولید کننده به این فکر بیفتند که این امکانات را به دوربین ها اضافه کنند.

دوربین های مداربسته قدیمی همچنین عموما به وسیله کابل هایی به یکدیگر و به دستگاه ضبط تصاویر متصل می شدند که همین موضوع نیز فضایی را اشغال می نمود و باعث دست و پا گیر شدن این کابل ها می شد. با گذر زمان تعداد این کابل ها کمتر شد و تکنولوژی تا جایی پیشرفت نمود که دیگر نیازی نیست تا سیم کشی انجام شود و می توان اتصال دستگاه ها به یکدیگر را با استفاده از وای فای انجام داد.

از دیگر مواردی که در زمان های گذشته وجود نداشت، مشاهده تصاویر دوربین های مداربسته بر روی گوشی، تبلت یا کامپیوتر شخصی در فضایی به غیر از فضایی که دوربین ها در آن نصب شده اند، بود. در زمان های دور فقط این امکان وجود داشت که تصاویر دوربین های مداربسته در دستگاه DVR قابل مشاهده باشد و این امکان وجود نداشت که بتوان تصاویر دوربین‌ها را در راه دور نیز مشاهده کرد اما با گذر زمان و اتصال دوربین ها به شبکه وای فای این امکان نیز برای دوربین‌ها فراهم گردید.

تعویض دوربین مداربسته کهنه با جدید

کاربرانی که سال‌هاست از سیستم های مداربسته استفاده می کنند، پس از گذشت مدت زمانی باید به فکر خرید دوربین مداربسته بیفتند و این  تجهیزات را تعویض کنند تا علاوه بر اینکه از امکانات جدید موجود در دوربین های جدید بهره می برند، کیفیت تصاویر بالاتری را نیز در اختیار داشته باشند. هر چه کیفیت تصاویر دوربین مداربسته بالاتر باشد، کشف جرم و مجرمین در کنار پیگیرد آن‌ها آسان تر است و قطعا در برقراری امنیت بیشتر تاثیر بسزایی دارد. اجازه بدهید خودرویی قدیمی را برای شما مثال بزنم که شما چندن سال است از آن استفاده می کنید. با گذر زمان خودورهایی بهتر با آپشن ها و امنیت بالاتر به بازار عرضه می شوند که می توانند بازدهی فوق العاده بالاتری داشته باشند و امنیت بیشتری برای شما به ارمغان بیاورند. شما پس زمانی که از امکانات این خودروها و امنیتشان با خبر می شوید، این نیاز را احساس خواهید کرد که اکنون زمان تعویض خودروی قدیمی با خودروی جدید است. دوربین های مداربسته نیز این چنین هستند و پس از مدتی استفاده از آنها برای اینکه کیفیت بالاتر و بازدهی بیشتری در اختیار داشته باشید، می بایست آنها را با دوربین های جدید تعویض کنید.

اگر شما نیز جز آن دسته افرادی هستید که از سیستم های قدیمی مداربسته استفاده می کنید، توصیه این است که دوربین های مداربسته خود را ارتقا داده و تجهیزات آن را به روز کنید تا بتوانید امنیت بالاتری را در فضای مد نظرتان در اختیار داشته باشید. بسیاری از تولید کنندگان دوربین های مداربسته، ارائه دهندگان و همچنین وارد کنندگان دوربین های مداربسته طرح هایی تحت عنوان طرح تعویض دوربین های مداربسته دارند که شما می توانید در این طرح ها، دوربین مداربسته کهنه خود را با دوربین های مدرن و نو تعویض کنید تا علاوه بر به روز رسانی سیستم امنیتی خود، بالاترین کیفیت تصاویر را نیز در اختیار داشته باشید.

طرح تعویض دوربین مداربسته کهنه با نو

همانطور که پیش تر نیز توضیح داده شد، تعویض دوربین های مداربسته قدیمی با جدید از مهم ترین اموری است که هر چند سال یک بار باید انجام گردد. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که سالهاست از یک سیستم مداربسته قدیمی برای برقراری امنیت فضاهای خود استفاده می کنید و قصد دارید تا دوربین های مداربسته کهنه خود را با دوربین مداربسته جدید، مدرن و به روز تعویض کنید، فرصتی استثنایی برای شما فراهم آمده است.

وب سایت الرت ایران با اسپانسری شرکت ایمن تصویر ردکا در طرح جدید خود این امکان را به دارندگان سیستم های مداربسته قدیمی می دهد تا این سیستم های فرسوده و کهنه را با سیستم های مداربسته مدرن و به روز تعویض نمایند. این طرح استثنا ندارد و همه کسانی که قصد تعویض دوربین های خود با دوربین های جدید را دارند می توانند از امکاناتی که در این طرح فراهم شده، بهره ببرند.

اگر شما نیز از دارندگان سیستم های مداربسته قدیمی هستید و به فکر تعویض دوربین ها و تجهیزات قدیمی خود با تجهیزات جدید هستید می توانید با همکاران ما تماس حاصل نموده و اطلاعات سیستم مداربسته خود را در اختیار ایشان قرار دهید تا از مشاوره آنها استفاده نموده و بهترین پیشنهادات را از طرف ایشان دریافت کنید. در این طرح دوربین ها و تجهیزات قدیمی و کهنه شما تحویل همکاران ما گشته و به جای دوربین ها و تجهیزات تحویل شده، دوربین ها و تجهیزات جدید دریافت می کنید.

همچنین اگر قصد خرید دوربین مداربسته دارید یا می خواهید درباره این طرح فوق العاده اطلاعات بیشتری کسب کنید، می توانید به وب سایت الرت ایران مراجعه نموده و از جزئیات بیشتر طرح مطلع گردید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

4 در مورد “طرح تعویض دوربین مداربسته کهنه با جدید”

  1. طرح خوبیه. خیلیا هستن که از دوربینای بی کیفیت قدیمی خسته شدن. ولی بخاطر هزینه بالا تعویض نمیکنن

    1
    1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH