سامسونگ گلکسی تب S7 FE با تراشه اسنپ‌دراگون 750G رسما معرفی شد

روز گذشته تبلت سامسونگ گلکسی تب S7 FE 5G به‌طور رسمی معرفی شد. بعلاوه غول کره‌ای از تبلت جدید گلکسی تب A7 لایت در 2 ورژن وای‌فای و LTE نیز رونمایی کرد. این در حالیست که مدل FE از اتصال 5G پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ گلکسی تب S7 FE 5G

این گجت در حد فاصل تبلت‌های گلکسی تب S7 پلاس (مجهز به نمایشگر 12.4 اینچی سوپر آمولد با نرخ نوسازی 120 هرتزی) و گلکسی تب S7 (با نمایشگر 11 اینچی LCD و نرخ نوسازی 120 هرتزی) قرار می‌گیرد. تبلت جدید مجهز به یک نمایشگر 12.4 اینچی LCD با رزولوشن 2560×1600 پیکسل و نسبت ابعاد 16:10 است؛ اما این پنل صرفا از نرخ نوسازی 60 هرتزی پشتیبانی می‌کند. با این‌حال گلکسی تب S7 FE 5G با سیستم‌عامل اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.1 روانه بازار می‌شود.

این تبلت به‌همراه قلم S Pen روانه بازار شده و کاربران می‌توانند از آن برای اهداف طراحی و یادداشت‌‌برداری استفاده کنند. رابط کاربری One UI از حالت DeX پشتیبانی می‌کند؛ لذا کاربران می‌توانند از تجربه کار با یک سیستم دسکتاپی بهره‌مند شوند. کیبورد مخصوص بوک کاور نیز احتمالا با این تبلت سازگاری خواهد داشت؛ اما هر صفحه‌کلید یا موس بلوتوثی دیگری نیز قابل استفاده خواهد بود.

گلکسی تب S7 FE 5G به‌همراه یک نمایشگر 12.4 اینچی LCD با نرخ نوسازی 60 هرتزی و قابلیت پشتیبانی از قلم S Pen روانه بازار می‌شود

به‌هرحال توان پردازشی گلکسی تب S7 FE از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 750G تامین می‌شود؛ در حالی‌که 2 تبلت دیگر مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 865 پلاس هستند. پیکره‌بندی پایه این تبلت شامل 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی است. همچنین ورژن مجهز به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی نیز در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. با این‌حال کاربران به لطف وجود درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی می‌توانند فضای ذخیره‌سازی دستگاه را تا سقف 1 ترابایت افزایش دهند.

کیبورد بوک کاور آپشنال ابزاری فوق‌العاده برای حالت DeX است

این تبلت همانند گلکسی تب S7 پلاس مجهز به یک باتری 10090 میلی‌آمپرساعتی بوده و از فناوری شارژ سریع با حداکثر توان 45 وات پشتیبانی می‌کند. با این‌حال کاربران در صورت تمایل بایستی شارژر 45 واتی را به‌صورت مجزا خریداری نمایند. در واقع درون جعبه خرده فروشی تبلت تنها یک شارژر 15 واتی گنجانده خواهد شد. در صورت استفاده از شارژر 45 واتی شارژ 0 تا 100 درصدی باتری تنها 90 دقیقه زمان خواهد برد. به هرحال این باتری انرژی موردنیاز برای 12 ساعت وبگردی در بستر شبکه وای‌فای یا 4G را فراهم می‌کند (اتصال به شبکه 5G احتمالا موجب تخلیه سریع‌تر شارژ باتری خواهد شد).

باتری 10090 میلی‌آمپرساعتی گلکسی تب S7 FE از فناوری شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی می‌کند (درون جعبه تبلت تنها شارژر 15 واتی عرضه می‌شود).

این تبلت از قابلیت اتصال به شبکه 5G، وای‌فای 5، بلوتوث 5.0 و GPS برخوردار بوده و فاقد NFC است. پورت USB-C قادر به انتقال داده در بستر سیم با سرعت USB 3.2 Gen 1 است. از جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون خبری نیست؛ اما کاربران می‌توانند از اسپیکرهای استریو AKG تبلت با قابلیت پشتیبانی از فناوری دالبی آتموس استفاده کنند.

گلکسی تب S7 FE مجهز به دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و توانایی ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم برثانیه در قسمت پشتی است. بنابراین پنل پشتی این مدل فاقد دوربین فوق‌عریض است. در قسمت جلویی نیز شاهد استقرار یک دوربین 5 مگاپیکسلی با مشخصه فوکوس ثابت هستیم. این دوربین به منظور اطمینان از قرارگیری چهره کاربر در مرکز کادر حین برقراری تماس ویدیویی قادر به ردیابی صورت وی است.

دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی تبلت قادر به ردیابی موقعیت چهره کاربر بوده و اسپیکرهای استریو AKG نیز از فناوری دالبی آتموس پشتیبانی می‌کنند

سامسونگ گلکسی تب S7 FE 5G از طریق وبسایت Samsung.com در کشورهای اروپایی قابل دسترس خواهد بود. جدول قیمت‌گذاری این محصول در ادامه قابل رویت است. بایستی خاطرنشان کرد که مدل عرضه شده در کشور روسیه صرفا از اتصال LTE پشتیبانی می‌کند (اما ظاهرا سایر ویژگی‌های تبلت مشابه مدل عرضه شده در دیگر مناطق است).

در ادامه اینفوگرافی جالبی از تبلت گلکسی تب S7 FE به معرض نمایش گذاشته شده است:

سامسونگ گلکسی تب A7 لایت

سامسونگ گلکسی تب A7 لایت در 2 مدل وای‌فای و 4G به بازار عرضه خواهد شد. در هر 2 حالت کاربران با تبلتی کوچک‌تر و ارزان‌تر از گلکسی تب A7 10.4 محصول سال 2020 سروکار دارند.

این تبلت مجهز به یک نمایشگر 8.7 اینچی LCD با رزولوشن 1340×800 پیکسل و نسبت ابعاد 15:9 است. پنل پشتی دستگاه از جنس فلز ساخته شده است؛ اما این تبلت با وزن 366 گرمی خود کماکان نسبتا سبک‌وزن بوده و ضخامت آن نیز برابر با 8 میلی‌متر است. البته بایستی خاطرنشان کرد که ورژن LTE چند گرم سنگین‌تر خواهد بود.

توان پردازشی این تبلت از طریق تراشه هلیو P22T شرکت مدیاتک با شناسه MT8768T تامین می‌شود. این تراشه مجهز به CPU با 8 هسته پردازشی کورتکس A53 و پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 است. پیکره‌بندی پایه گلکسی تب A7 لایت دارای 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه‌داخلی است؛ اما مشتریان در صورت تمایل می‌توانند مدل مجهز به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی را خریداری نمایند. در هر 2 حالت این تبلت از کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی با حداکثر ظرفیت 1 ترابایت پشتیبانی می‌کند.

گلکسی تب A7 لایت به‌همراه یک نمایشگر 8.7 اینچی LCD روانه بازار می‌شود

انرژی موردنیاز تبلت از طریق یک باتری 5100 میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود. این باتری از طریق پورت USB-C با توان 15 وات قابل شارژ خواهد بود. اگرچه  چنین شارژری درون جعبه تبلت وجود ندارد. همچنین بایستی خاطرنشان کرد که پورت USB-C از تبادل داده در بستر سیم تنها با سرعت USB 2.0 پشتیبانی می‌کند. بنابراین کاربران به خروجی نمایشگر و همچنین حالت DeX دسترسی ندارند.


هر 2 ورژن وای‌فای و 4G گلکسی تب A7 لایت مجهز به اتصال وای‌فای 5، بلوتوث 5.0 و GPS هستند؛ اما این‌بار نیز از اتصال NFC خبری نیست. این تبلت مجهز به اسپیکرهای استریو با پشتیبانی از فناوری دالبی آتموس است؛ اگرچه اسپیکرها از برند AKG نیستند. اما وجود جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون یکی از نقاط قوت گلکسی تب A7 لایت محسوب می‌شود. این تبلت مجهز به دوربین پشتی 8 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار است؛ اما تراشه به‌کارگیری شده از ضبط ویدیویی 4K پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین کاربران حداکثر قادر به ضبط ویدیوهای 1080p با سرعت 30 فریم برثانیه خواهند بود. دوربین جلویی نیز دارای رزولوشن 2 مگاپیکسلی با مشخصه فوکوس ثابت است؛ اگرچه این دوربین برای برقراری تماس‌های ویدیویی کماکان کفایت خواهد کرد.

گلکسی تب A7 لایت مجهز به سنسورهای دوربین 8 و 2 مگاپیکسلی بوده و از اسپیکرهای استریو با فناوری دالبی آتموس بهره می‌گیرد

سامسونگ گلکسی تب A7 لایت در اواسط ماه ژوئن از طریق وبسایت Samsung.com در قاره اروپا قابل دسترس خواهد بود. البته ورژن LTE در کلیه کشورهای اروپایی عرضه نخواهد شد. اطلاعات مربوط به قیمت‌گذاری انواع مدل‌های این تبلت در کشورهای مختلف به شرح زیر است:

3 در مورد “سامسونگ گلکسی تب S7 FE با تراشه اسنپ‌دراگون 750G رسما معرفی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH