دونالد ترامپ؛ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا وبلاگ شخصی خود را تعطیل کرد

دوران وبلاگ‌نویسی دونالد ترامپ؛ رئیس‌جمهور پیشین ایالات‌متحده رسما به سر آمده است. شبکه خبری CNBC روز چهارشنبه گزارش داد که وبلاگ رسمی آقای ترامپ در فاصله زمانی کمتر از 1 ماه پس از راه‌اندازی آن تعطیل شده است.

پس از اعلام ممنوعیت استفاده دونالد ترامپ از شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توئیتر در اوایل سال جاری این وبلاگ تحت‌عنوان “From the Desk of Donald J. Trump” در روز 4 مه (14 اردیبهشت ماه) به‌عنوان یک پلتفرم پیام‌رسان جایگزین برای رئیس‌جمهور سابق آمریکا راه‌اندازی شد. اما از روز چهارشنبه این وبلاگ از وبسایت آقای ترامپ به‌طور کامل حذف شده است. جیسون میلر؛ دستیار ارشد ترامپ در گفتگو با شبکه CNBC در روز چهارشنبه تائید کرد که این وبلاگ مجددا راه‌اندازی نخواهد شد. اکنون پست‌های قدیمی وبلاگ به‌عنوان اسناد مطبوعاتی در قسمت جداگانه‌ای از سایت بایگانی شده‌اند.

به‌دنبال شورش مرگبار نیروهای دست راستی در منطقه US Capital طی ماه ژانویه، استفاده دونالد ترامپ از شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توئیتر ممنوع اعلام شد. این ناآرامی‌ها به‌دنبال صدور رای قانون‌گذاران و اعلام جو بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب ایالات‌متحده آغاز شدند. مدت کوتاهی پس از صدور فرمان ممنوعیت، دونالد ترامپ اعلام کرد که وی پلتفرم رسانه اجتماعی شخصی خود را راه‌اندازی می‌کند.

به گفته جیسون میلر در آینده نزدیک پیرامون این موضوع اطلاعات بیش‌تری منتشر خواهد شد. دفتر آقای ترامپ از روز چهارشنبه جزئیات بیش‌تری را در رابطه با پلتفرم فوق ارائه نکرده است. ماه گذشته نشریه وال استریت ژورنال گزارش داد که دونالد ترامپ با پلتفرم‌هایی نظیر CloutHub و FreeSpace گفتگو نموده و برای تبدیل شدن آن‌ها به پلتفرم پیام‌رسان جدید خود رایزنی کرده است. بر اساس اعلام نشریه، دونالد ترامپ به‌دنبال سرمایه‌گذاری در کمپانی جدیدی نیست؛ اما در صورت اتخاذ چنین تصمیمی وی احتمالا هزینه صدور مجوز را پرداخت خواهد کرد.

بخش عمده‌ای از موفقیت‌ دونالد ترامپ احتمالا مدیون فالوورهای وی در رسانه‌های اجتماعی است. اما وبلاگ آقای ترامپ برخلاف حساب‌کاربری توئیتری وی در جلب نظر مخاطبان دچار مشکل شد. ماه گذشته شبکه NBC News گزارش داد که وبلاگ دونالد ترامپ تنها موفق به جذب مجموعا 212 هزار مخاطب شده است؛ رقمی که در مقایسه با نرخ بازدید توئیت‌های رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بسیار کمتر است.

2 در مورد “دونالد ترامپ؛ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا وبلاگ شخصی خود را تعطیل کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH