اپل احتمالا به‌دنبال سیستم‌عامل اختصاصی هوم‌پاد موسوم به homeOS است

جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که هوم‌پاد شرکت اپل از سیستم‌عاملی مشابه با اپل تی‌وی بهره می‌گیرد. اما اکنون این پرسش در ذهن مطرح می‌شود که آیا اپل به‌دنبال عرضه یک پلتفرم اختصاصی برای هوم‌پاد است؟ بر اساس اطلاعات مربوط به فهرست مشاغل اپل که توسط یک توسعه‌دهنده با نام خاویر لاکورت منتشر شده است؛ چنین اقدامی کاملا محتمل به‌نظر می‌رسد.

با توجه به اطلاعات فهرست مشاغل، شرکت اپل برای جذب یک مهندس ارشد iOS برای سرویس اپل موزیک فراخوان داده است. در قسمت توضیحات فهرست خاطرنشان شده که “شما با مهندسین سیستم از سراسر بخش‌های شرکت اپل کار خواهید کرد. عملکردهای داخلی سیستم‌عامل‌های iOS، WatchOS، tvOS و homeOS را فرا گرفته و با شیوه بهینه‌سازی کد برای دستیابی به عملکرد مطلوب از طریق روش‌هایی که صرفا اپل قادر به انجام آن‌ها است؛ آشنا خواهید شد. به تیم ما ملحق شده و برای علاقه‌مندان به موسیقی در سراسر جهان یک تفاوت معنادار را ایجاد نمایید.”

پس از مدتی با به‌روزرسانی قسمت توضیحات واژه “homeOS” حذف و عبارت “HomePod” با آن جایگزین شده است. هنوز نمی‌توان با اطمینان اعلام کرد که ارجاع به نام “homeOS” به اشتباه انجام شده یا اپل برای افشای نام آن هنوز آمادگی نداشته است.

بر اساس برخی شایعات مخابره شده شرکت اپل احتمالا سرگرم توسعه برخی مدل‌های جالب هوم‌پاد است که از جمله آن‌ها می‌توان به مدل ترکیبی اپل تی‌وی و هوم‌پاد اشاره کرد. بعلاوه برخی شنیده‌ها از احتمال عرضه مدلی مجهز به یک نمایشگر و دستگاهی با یک بازوی رباتیک حکایت دارند. با فرض اینکه اپل روی توسعه مدل‌های جدیدی از هوم‌پاد کار می‌کند؛ در این‌صورت غول کوپرتینویی احتمالا در صدد توسعه یک پلتفرم با ماهیت اختصاصی‌تر به‌جای استفاده از سیستم‌عامل مشترک tvOS است.

اما تا زمان رونمایی رسمی از این سیستم‌عامل هرگونه اظهارنظر قطعی امکان‌پذیر نخواهد بود. رویداد WWDC 2021 در هفته آینده آغاز می‌شود و در جریان برگزاری این کنفرانس احتمالا به جزئیات بیش‌تری پیرامون پلتفرم فوق اشاره خواهد شد.

2 در مورد “اپل احتمالا به‌دنبال سیستم‌عامل اختصاصی هوم‌پاد موسوم به homeOS است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH