فهرست مشخصات کلیدی اسمارت‌فون پرچم‌دار تاشو اوپو منتشر شد

در پایان سال گذشته مشخص شد که بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ مایل به حضور در رقابت عرضه دستگاه‌های تاشو هستند. اوپو یکی از این شرکت‌ها به‌شمار رفته و سابقه عرضه نمونه اولیه یک دستگاه تاشو و جمع‌شونده موسوم به اوپو ایکس طی سال 2019 را در کارنامه دارد.

بر اساس شایعات مخابره شده در فصل بهار، کمپانی اوپو به‌دنبال عرضه نخستین دستگاه تاشو تجاری خود طی 3 ماهه دوم سال جاری است. اکنون نخستین جزئیات فنی مربوط به این محصول در فضای وب منتشر شده است. توان پردازشی اسمارت‌فون تاشو اوپو توسط تراشه پرچم‌دار اسنپ‌دراگون 888 تامین شده و میان این گجت و هواوی میت ایکس 2 شباهت‌هایی به چشم خواهد خورد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها این اسمارت‌فون مجهز به یک نمایشگر اولد تاشونده به داخل با نرخ نوسازی 120 هرتزی و فناوری پیشرفته LTPO خواهد بود. نمایشگر خارجی نیز نقش مکمل این پنل را ایفا خواهد کرد. اوپو فایند فولد و اوپو فایند ایکس اسامی احتمالی دستگاه‌های جدید کمپانی چینی به‌شمار می‌روند. در صورت صحت شایعات انتظار می‌رود که رویداد معرفی محصولات جدید اوپو ظرف مدت چند هفته آینده برگزار شود.

اوپو یک اسمارت‌فون 5G مبتنی بر پلتفرم Dimensity 900 را به بازار عرضه خواهد کرد

برخی منابع خبری با بررسی پایگاه داده بنچمارک محبوب گیک‌بنچ متوجه وجود اطلاعات مربوط به یک اسمارت‌فون اسرارآمیز با شناسه CPH2251 پی بردند؛ گجتی که کمپانی چینی اوپو در تدارک عرضه آن به بازار است.

این دستگاه مجهز به پردازنده MT6877V / ZA ساخت شرکت مدیاتک است. شناسه مورد اشاره متعلق به تراشه Dimensity 900 است. این تراشه از 8 هسته محاسباتی شامل 2 هسته ARM Cortex-A78 با حداکثر فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 6 هسته ARM Cortex-A55 با حداکثر فرکانس 2.0 گیگاهرتز بهره می‌گیرد. بعلاوه این تراشه مجهز به پردازنده گرافیکی ARM Mali-G68 MC4 و یک مودم 5G SA/NSA است.

اکنون می‌دانیم که این اسمارت‌فون اسرارآمیز مجهز به 8 گیگابایت حافظه رم بوده و در تست‌های پردازش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب امتیازات 729 و 2147 را به خود اختصاص داده است. بعلاوه هندست مذکور مجهز به سیستم‌عامل اندروید 11 است.

متاسفانه پیرامون مشخصات نمایشگر و تعداد و رزولوشن دوربین‌ها هیچ‌گونه اطلاعات خاصی در دست نیست. اما بایستی خاطرنشان کرد که پلتفرم موبایلی Dimensity 900 از نمایشگرهایی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی حداکثر 120 هرتزی، دوربین‌های 108 مگاپیکسلی و حافظه‌های فلش UFS 2.1 و UFS 3.1 پشتیبانی می‌کند.
بایستی خاطرنشان کرد که شرکت اوپو به لحاظ میزان فروش اسمارت‌فون در منطقه EMEA (شامل اروپا، خاورمیانه و آفریقا) رتبه پنجم را در اختیار دارد. این کمپانی در 3 ماهه نخست سال جاری میلادی موفق به فروش 4.7 میلیون دستگاه اسمارت‌فون شد و سهم 5.1 درصدی از بازار جهانی را به خود اختصاص داد.

بعلاوه اخیرا اطلاعات مربوط به یک اسمارت‌فون ارزان‌قیمت اوپو با شناسه CPH2269 در پایگاه داده بنچمارک محبوب گیک‌بنچ رویت شده است. این هندست مجهز به تراشه هلیو G35 بوده و تحت‌عنوان اوپو A16 به بازار عرضه خواهد شد.

2 در مورد “فهرست مشخصات کلیدی اسمارت‌فون پرچم‌دار تاشو اوپو منتشر شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH