سامسونگ در تلاش برای رفع چندین حفره امنیتی روی دستگاه‌های موبایلی است

شرکت سامسونگ در تلاش برای رفع چندین حفره امنیتی روی دستگاه‌های موبایلی خود است. این حفره‌ها نه‌تنها به‌طور بالقوه امکان جاسوسی هکرها از کاربران اسمارت‌فونی را فراهم می‌کنند؛ بلکه در برخی موارد به آن‌ها امکان می‌دهند تا کنترل دستگاه‌های موبایلی را به‌طور کامل در دست بگیرند.

حفره‌های امنیتی مورد اشاره توسط سرگئی توشین؛ بنیان‌گذار موسسه Oversecured شناسایی شدند. به گفته وی حدودا 10 یا به بیان دقیق‌تر بیش از 10 مورد حفره آسیب‌پذیری در سطوح مختلف شناسایی شده است. برخی حفره‌ها به هکرها امکان می‌دهند تا از طریق فریب کاربر با برخی اقدامات خاص به رهگیری پیام‌های کوتاه وی پرداخته و برخی دیگر بسیاری مخفیانه‌تر و خطرناکتر عمل می‌کنند و نیازمند انجام هیچ اقدامی از سوی قربانی نیستند. هکرها به لطف وجود چنین حفره‌هایی می‌توانند انواع مجوزهای موردنظر خود در دستگاه را دریافت نموده و به خواندن و نوشتن فایل‌ها بپردازند.

با توجه به شدت حفره‌های آسیب‌پذیری و فرصت حداکثر 2 ماهه موردنیاز سامسونگ برای رفع آن‌ها پیرامون جزئیات مربوط به نواقص نرم‌افزاری هیچ گزارشی مخابره نشده است. اکنون حتی مشخص نیست که کدام دستگاه‌ها و ورژن‌های سیستم‌عامل در معرض خطر هستند. بر اساس گزارشات تعدادی از این حفره‌های امنیتی در برنامه‌هایی وجود دارند که به‌صورت پیش‌فرض روی دستگاه‌های سامسونگی نصب می‌شوند. این اپلیکیشن‌ها برای عملکرد صحیح اندروید لزوما ضروری نیستند.

برنامه‌های ثالث در برخی موارد می‌توانند به مجوزهای مدیر دستگاه دسترسی پیدا کنند. این موضوع به بهای حذف کلیه برنامه‌های دیگر از روی دستگاه تمام خواهد شد. این باگ منحصربه‌فرد با شناسه CVE-2021-25356 پیش‌تر در ماه آوریل سال جاری برطرف شده و نگرانی‌ها در خصوص برنامه Managed Provisioning از بین رفته است.

به‌طور کلی کاربران بایستی فیرم‌ور اسمارت‌فون خود را به‌صورت مرتب به‌روزرسانی نمایند. آن‌ها با مراجعه به بخش تنظیمات هندست خود به آسانی می‌توانند از انتشار ورژن‌های جدید به‌روزرسانی مطلع شوند.

سامسونگ طی مدت 2 هفته آینده از پیشرفت‌های خود در عرصه فناوری‌های 5G و 6G رونمایی می‌کند

کمپانی سامسونگ در روز 22 ژوئن (1 تیر ماه) از رویدادی با محوریت فناوری 5G میزبانی خواهد کرد. انتظار می‌رود که غول کره‌ای ضمن صدور بیانیه خود به فناوری ارتباطی نسل آینده موسوم به 6G اشاره نماید. اگرچه در ابتدا قرار بود این رویداد با موضوع ایده‌های جدید در زمینه فناوری 5G برگزار شود؛ اما برخی گزارشات نشان می‌دهند که شرکت سامسونگ احتمالا از فناوری 6G نیز رونمایی خواهد کرد. کمپانی سامسونگ از مدت‌ها قبل مشغول توسعه این تکنولوژی بوده است. به گفته مقامات سامسونگ “در جریان این مراسم، سامسونگ الکترونیکس پیشتازی خود در زمینه توسعه شبکه‌های ارتباطی نسل آینده را به معرض نمایش خواهد گذاشت.”

پیش‌تر در سال 2018 لی جائه یونگ؛ ریاست سامسونگ الکترونیکس فناوری 5G را به‌عنوان یکی از 4 عامل اصلی پیشرفت در آینده معرفی کرد و وعده داد که شرکت تحت امر وی طی مدت 3 سال آینده در زمینه توسعه این صنعت مبلغ 22.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد. در آن مقطع زمانی شرکت سامسونگ امیدوار بود تا کنترل 20 درصد از بازار جهانی 5G را در دست بگیرد. به گفته تحلیل‌گران موسسه Dell’Oro Group در سال 2020 شرکت سامسونگ با کسب سهم 2 درصدی از بازار فناوری‌های مرتبط با 5G در جایگاه هفتم قرار گرفت. ورود سامسونگ به بازار محصولات 5G نسبتا دیرهنگام بود و این بازار پیش‌تر تحت سیطره شرکت‌های هواوی، نوکیا، اریکسون و ZTE قرار گرفته بود.

در عین‌حال کمپانی کره‌ای سرگرم توسعه فناوری‌های 6G بوده است. در ماه مه سال 2019 شرکت سامسونگ از مرکز تحقیقات ارتباطی پیشرفته درخواست کرد تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهد. اکنون این شرکت با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در داخل و خارج از کشور کره مشغول کار روی خدمات 5G و 6G است. اسناد مربوط به ماه جولای سال گذشته به نحوه پیاده‌سازی استانداردی جدید تحت‌عنوان “6G: تجربه ابر-ارتباطی نسل آینده” اشاره دارند.

2 در مورد “سامسونگ در تلاش برای رفع چندین حفره امنیتی روی دستگاه‌های موبایلی است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH