مایکروسافت احتمالا پشتیبانی از ویندوز 10 را در سال 2025 متوقف خواهد کرد

سیستم‌عامل ویندوز 10 نخستین بار در سال 2015 معرفی شد. این موضوع بدان معناست که اکنون از عمر پلتفرم مذکور تقریبا 6 سال سپری شده و ظاهرا از دوران حیات آن حدودا 4 سال دیگر باقی مانده است.

صفحه سیاست چرخه حیات ورژن‌های هوم و پرو ویندوز 10 مایکروسافت به این موضوع اشاره نموده و خاطرنشان می‌کند که شرکت مایکروسافت تا سال 2025 به پشتیبانی از حداقل یک کانال‌ نیم‌ساله ویندوز 10 ادامه خواهد داد.

همچنین در این صفحه از تاریخ 14 اکتبر 2025 (22 مهر 1404) به‌عنوان موعد بازنشستگی ویندوز 10 یاد شده است. این پدیده چندان مایه تعجب به‌نظر نمی‌رسد. ظاهرا پشتیبانی 10 ساله از سیستم‌عامل نیز معادل همین چارچوب زمانی خواهد بود. اما این پدیده بدان معناست که احتمالا به‌زودی شاهد عرضه ورژن بزرگ جدیدی از سیستم‌عامل ویندوز خواهیم بود.

شرکت مایکروسافت در اوایل ماه جاری تائید کرد که نسخه آینده سیستم‌عامل ویندوز در روز 24 ژوئن (3 تیر 1400) رونمایی خواهد شد. در آن مقطع زمانی منظور مایکروسافت کاملا روشن نبود و اظهارات کمپانی در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. بنابراین مشخص نبود که آیا کاربران بایستی منتظر انتشار ورژن جدیدی از ویندوز 10 یا نسل آینده سیستم‌عامل ویندوز موسوم به ویندوز 11 باشند.

چنان‌چه از چرخه حیات ویندوز 10 حدودا 4 سال دیگر زمان باقی مانده باشد؛ در این‌صورت شرکت مایکروسافت به احتمال فراوان کار روی سیستم‌عامل جایگزین را آغاز نموده است. اگرچه این پلتفرم احتمالا در آینده نزدیک عرضه نمی‌شود؛ اما دربردارنده ایده‌ای پیرامون امکانات مورد انتظار کاربران در آینده است. در هر صورت طی هفته‌های آینده احتمالا شاهد انتشار جزئیات بیش‌تری در این زمینه خواهیم بود.

2 در مورد “مایکروسافت احتمالا پشتیبانی از ویندوز 10 را در سال 2025 متوقف خواهد کرد”

  1. حالا تا 2025 کی زنده کی مرده
    بعدشم این بستگی به ویندوز 11 داره اگه از کار دربیاد این اتفاق میفته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH