اجرای طرح رجیستری تبلت‌ها به زودی آغاز می‌شود

طبق اعلام حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دولت در اجرای طرح رجیستری تبلت‌ها و دستگاه‌های هوشمند سیمکارت‌خور تعلل کرده و این طرح باید به زودی اجرایی شود.

دهقانی‌نیا تاکید کرد: بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۰ بر اساس بند ح تبصره ۸ قانون به وزارت ارتباطات ابلاغ شده که فاز دوم طرح رجیستری که مشمول تبلت و دستگاه‌های هوشمند سیمکارت‌خور می‌شود را هرچه سریع‌تر عملیاتی کند؛ همچنین در جلسه‌ای که یازدهم خرداد ماه با دستگاه‌های اجرایی برای پیگیری اجرای ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق برگزار شد، ما به اجرای سریع‌تر این قانون تاکید کردیم.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد: ستاد مبارزه با قاچاق بر اساس ابلاغ قانون بودجه ۱۴۰۰ و بر ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق، اجرای این طرح را پیگیری می‌کند، هدف این است تجهیزاتی از قبیل ساعت هوشمند، تبلت، مبدل تلفن ثابت به سیار و سایر دستگاه‌هایی که سیمکارت خور هستند هرچه سریع‌تر ثبت و ضبط و همچون موبایل رجیستر شوند.

وی با اعلام این موضوع که اجرای این طرح باید از ابتدای سال عملیاتی می‌شده و دولت بیش از 2 ماه در اجرای این طرح تاخیر داشته است، گفت: ر اساس قانون بودجه باید تاکنون این طرح آغاز می‌شد و هم اکنون نیز اجرای طرح بیش از ۲ ماه تاخیر دارد، از این رو انتظار داریم وزارت ارتباطات هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهد.

بر اساس آمارهای موجود قاچاق موبایل با رقم حدود ۲ میلیارد دلار در صدر فهرست اقلام عمده قاچاق به کشور قرار داشت که طی دو سال گذشته به جهت اجرای طرح رجیستری تلفن‌همراه، قاچاق تلفن همراه تقریبا به صفر رسیده است. بنا بر اعلام گمرک در سال گذشته بیش از ۲.۴ میلیارد دلار به صورت رسمی و با پرداخت حقوق ورودی وارد کشور شده است.

پس از اجرای موفق طرح رجیستری موبایل، جای خالی این طرح برای تبلت‌ها و دیگر دستگاه‌های سیمکارت خور احساس می‌شود، بر اساس برآورد برخی فعالان صنفی، حجم قاچاق در بازار تبلت و سایر دستگاه‌های سیمکارت‌خور حدود ۳۰۰ میلیون دلار است.

2 در مورد “اجرای طرح رجیستری تبلت‌ها به زودی آغاز می‌شود”

  1. اولا صدر قاچاق ما تریاکه
    دوما ریجستری بهونه اس و خودشون باز قاچاق میکنن
    سوما تبلت که سیم نمیخوره چجوری میخوان رجستری کنن
    چهارما میشه هر 2 ماه یه سیم انداختو کلا ریجستری نکرد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH