سیستم‌عامل iOS 15 اپل امکان انتقال تصاویر و متون میان اپلیکیشن‌ها را فراهم می‌کند

کاربران در صورت تمایل به کشیدن و رها کردن یک فایل در سیستم‌عامل کامپیوتر شخصی خود به آسانی می‌توانند این‌کار را انجام دهند. اما در صورت تمایل به انجام چنین عملی در گوشی آی‌فون وضعیت به چه شکل خواهد بود؟ انجام چنین اقدامی حتی اگر غیرممکن نباشد؛ احتمالا امری دشوار به‌نظر می‌رسد. با این‌حال خبر خوشایند اینکه شرکت اپل با انتشار سیستم‌عامل iOS 15 امکان کشیدن و رها کردن تصاویر و متون میان برنامه‌های مختلف را فراهم کرده و اجرای این فرآیند را تسهیل نموده است.

این قابلیت بدان معناست که کاربران می‌توانند تصاویر مشاهده شده در اینترنت یا عکس‌های ذخیره شده در گالری گوشی خود را به سایر برنامه‌ها نظیر اپلیکیشن‌های ایمیل یا برنامه دیگری نظیر دراپ‌باکس منتقل نمایند. چنین مشخصه‌ای در رابطه با متون نیز قابل دسترس بوده و کاربران می‌توانند پاراگراف کاملی از یک وبسایت یا ایمیل را کشیده و آن‌را در اپلیکیشن دیگری نظیر یک برنامه پیام‌رسان رها کنند. چنین قابلیتی احتمالا مفید و کاربردی به‌نظر می‌رسد؛ با این‌حال برخی کارشناسان هنوز به‌طور کامل متقاعد نشده‌اند.

به باور کارشناسان هنوز مشخص نیست که عملیات کشیدن و رها کردن در مقایسه با فرآیند کپی‌برداری و چسباندن (Paste) با سرعت بالاتری انجام شود. الزام کاربران به هایلایت کردن یک پاراگراف از متن بدان معناست که آن‌ها صرفا با انتخاب گزینه copy و سپس لمس گزینه paste در برنامه دیگر به آسانی به هدف خود دست خواهند یافت. از سوی دیگر انتخاب متن و کشیدن آن در رابط چندبرنامگی جهت یافتن برنامه موردنظر حقیقتا نیازمند صرف زمان بیش‌تری خواهد بود.

ایجاد مشخصه فوق در iOS 15 احتمالا دارای مزایای دیگری است که هم‌اکنون ماهیت آن‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اما به‌نظر می‌رسد که مشخصه فوق حداقل به منزله گزینه‌ای مطلوب برای آن‌دسته از کاربرانی است که احتمالا استفاده از متدهای جدید و متفاوت را ترجیح می‌دهند.

2 در مورد “سیستم‌عامل iOS 15 اپل امکان انتقال تصاویر و متون میان اپلیکیشن‌ها را فراهم می‌کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH