سیستم‌عامل iOS 15 اپل شناسایی مرجع تصاویر ذخیره شده را تسهیل خواهد کرد

چنان‌چه تاکنون اپلیکیشن Photos نصب شده روی گوشی آی‌فون خود را اجرا کرده باشید؛ در این‌صورت احتمالا تعداد بسیار زیادی تصویر غیرقابل تشخیص را مشاهده کرده‌اید. دلیل چنین پدیده‌ای این است که کلیه تصاویر ذخیره شده همانند نمونه‌های به ثبت رسیده توسط دوربین گوشی، تصاویر دریافت شده از طریق مرورگر سافاری و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان نظیر واتس‌آپ همگی به اپلیکیشن Photos منتقل می‌شوند.

این پدیده اساسا می‌تواند سرگرم‌کننده باشد؛ اما iOS 15 به سازماندهی تصاویر تا حدودی کمک کرده و امکان مدیریت بهتر تصاویر توسط کاربران را فراهم می‌کند. دلیل چنین پدیده‌ای این است که اکنون در iOS 15 اپلیکیشن Photos منشاء ثبت تصاویر را به شما اعلام خواهد کرد. در این‌حالت کاربران با لمس دکمه Info روی هر تصویر قادر به مشاهده اطلاعات اضافی نظیر مرجع مکانی تصویر ذخیره‌سازی شده خواهند بود (به‌عنوان مثال تصویر زیر نشان می‌دهد که عکس مورد اشاره از طریق مرورگر سافاری ذخیره شده است).

همچنین اطلاعات دیگری پیرامون عکس نظیر زمان و تاریخ ذخیره‌سازی آن در اپلیکیشن Photos و همچنین لوکیشن ثبت تصویر نیز نمایش داده خواهند شد. این اطلاعات مفید هستند؛ چرا که به گفته وبسایت MacRumors این داده‌ها همانند برچسب‌های شناسایی عمل می‌کنند.

در واقع با وجود این اطلاعات، فرآیند جستجو برای یافتن یک تصویر خاص تسهیل خواهد شد. بنابراین کاربران در صورت تمایل به حذف تصاویر ذخیره شده از وب می‌توانند از کلیدواژه Safari برای جستجو استفاده کنند. بدین‌ترتیب کلیه تصاویر ذخیره شده از طریق مرورگر پیش روی کاربران نمایان خواهند شد.

2 در مورد “سیستم‌عامل iOS 15 اپل شناسایی مرجع تصاویر ذخیره شده را تسهیل خواهد کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH