وان‌پلاس نورد N200 5G با تراشه اسنپ‌دراگون 480 رسما معرفی شد

کمپانی وان‌پلاس با رونمایی از اسمارت‌فون وان‌پلاس نورد در ماه جولای سال گذشته تصمیم گرفت تا ماجراجویی جدیدی را آغاز نماید. این هندست به‌عنوان یک مدل میان‌رده ممتاز تولید شد و برای علاقه‌مندان به ورود به اکوسیستم وان‌پلاس گزینه‌ای فوق‌العاده به‌شمار می‌رفت.

در اواخر ماه اکتبر کمپانی چینی از اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس نورد N10 و وان‌پلاس نورد N100 به‌عنوان گزینه‌هایی ارزان‌قیمت‌تر رونمایی کرد. وان‌پلاس نورد N100 اسمارت‌فونی اقتصادی بود که با وجود برخی کاستی‌ها کماکان یک محصول ارزشمند قلمداد می‌شد. در ادامه کمپانی وان‌پلاس طی ماه جاری تصمیم گرفت تا از جانشین اسمارت‌فون ارزان‌قیمت خود با نام وان‌پلاس نورد N200 5G رونمایی کند.

در حالی‌که وان‌پلاس نورد CE 5G به‌عنوان جانشین اسمارت‌فون وان‌پلاس نورد N10 روانه بازار شد؛ اما نورد N200 کماکان از ساختار نامگذاری عددی در مدل نسل گذشته خود بهره گرفته است. این هندست از شباهت‌هایی با مدل نسل پیشین برخوردار است؛ اما در بسیاری از حوزه‌ها از جمله قابلیت اتصال به شبکه 5G شاهد پیشرفت بوده است. این اسمارت‌فون ارزان‌ترین گوشی 5G تولید شده توسط کمپانی چینی وان‌پلاس محسوب می‌شود. وان‌پلاس نورد N200 علاوه بر بهره‌مندی از قابلیت اتصال 5G با مشخصات سخت‌افزاری مناسبی به بازار عرضه می‌شود.

مشخصات وان‌پلاس نورد N200 5G

وان‌پلاس نورد N200 5G مجهز به یک نمایشگر 6.49 اینچی LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (معادل 2400 در 1080 پیکسل) و چگالی پیکسلی 405ppi است. بعلاوه این پنل از نرخ نوسازی 90 هرتزی برخوردار است. نمایشگر مورد استفاده در مدل سال گذشته وان‌پلاس نورد N100 نیز دارای نرخ نوسازی 90 هرتزی (و رزولوشن اچ‌دی پلاس) بود؛ اما کمپانی چینی به این موضوع هیچ اشاره‌ای نکرد و کاربران شخصا به وجود چنین قابلیتی پی بردند. با این‌حال اکنون وان‌پلاس نورد N200 به‌طور رسمی از پنل 90 هرتزی استفاده کرده و ارتقاء رزولوشن نمایشگر نیز امری خوشایند به‌نظر می‌رسد.

بعلاوه وان‌پلاس از به‌کارگیری ناچ قطره‌ای شکل موجود در نمایشگر هندست نسل قبلی صرفنظر کرده و در عوض از یک حفره کروی‌شکل در گوشه فوقانی سمت چپ نمایشگر جهت استقرار دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی بهره گرفته است.

پنل پشتی دستگاه از پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه به‌همراه یک فلاش LED میزبانی می‌کند. سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی، لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و حسگر مونوکروم 2 مگاپیکسلی مولفه‌های ماژول دوربین پشتی هندست را تشکیل می‌دهند. این پیکره‌بندی به لحاظ فنی جای چندانی برای بحث ندارد؛ اما به وضوح می‌توان دریافت که دوربین یکی از اولویت‌های این اسمارت‌فون به‌شمار نمی‌رود. در واقع هدف کمپانی از تولید وان‌پلاس نورد N200 ارائه هندستی با قابلیت اتصال به شبکه 5G و عملکرد قابل‌قبول است.

تراشه جدید اسنپ‌دراگون 480 5G به لحاظ کارآیی بسیار برتر از تراشه اسنپ‌دراگون 460 عمل خواهد کرد. پردازنده 8 هسته‌ای این تراشه با استفاده از فرآیند 8 نانومتری تولید شده و در کنار حافظه رم LPDDR4X و حافظه‌داخلی UFS 2.1 مورد استفاده قرار می‌گیرد. وان‌پلاس نورد N200 صرفا با یک پیکره‌بندی حافظه شامل 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی عرضه می‌شود. خوش‌بختانه به لطف وجود درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی کاربران قادر به ارتقاء فضای ذخیره‌سازی هندست خود خواهند بود. بدین‌ترتیب وان‌پلاس نورد N200 یکی از معدود اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس با چنین قابلیتی محسوب می‌شود.

انرژی موردنیاز وان‌پلاس نورد N200 5G از طریق یک باتری غول‌پیکر 5000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی تامین می‌شود. بعلاوه این اسمارت‌فون مجهز به جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون، اسکنر اثرانگشت در قسمت جانبی بدنه گوشی و یک پورت USB Type-C جهت شارژ دستگاه است. قابلیت اتصال به شبکه 5G، بلوتوث 5.1، وای‌فای 2 بانده، NFC و اتصال کامل GPS امکانات ارتباطی این هندست را تشکیل می‌دهند. وزن این اسمارت‌فون نیز برابر با 189 گرم است.

قیمت‌گذاری و زمان عرضه وان‌پلاس نورد N200 5G

وان‌پلاس نورد N200 با برچسب قیمتی 239 دلاری در کشورهای کانادا و ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. در حال حاضر کمپانی پیرامون تصمیم احتمالی خود برای عرضه این هندست در بازارهای اروپایی و هندوستان هیچ توضیحی ارائه نکرده است.

2 در مورد “وان‌پلاس نورد N200 5G با تراشه اسنپ‌دراگون 480 رسما معرفی شد”

  1. به جز ظاهرش که خوب طراحی شده بقیه اش بدرد نمیخوره میشه بجاش گوشیای بهتری گرفت حتی از برند شیائومی هم بدتره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH