کاهش سرعت گوشی اندروید

این اپلیکیشن‌های اندرویدی سرعت گوشی شما را پایین می‌آورند!

این روزها اپلیکیشن‌های گوناگون و معروفی مخصوصا در اکوسیستم اندروید پیدا می‌شوند که نه‌تنها فضای ذخیره‌سازی زیادی را اشغال می‌کنند، بلکه تأثیرات مخربی نیز بر روی سرعت گوشی شما و همچنین عمر باتری آن دارند. به همین دلیل بر آن شدیم تا در این مطلب به مواردی اشاره کنیم که موجب کاهش سرعت گوشی اندروید شما می‌شوند.

1. اپلیکیشن‌هایی که ادعای خالی کردن رم را دارندبرنامه های کاهنده سرعت گوشی های اندروید

چنین برنامه‌هایی با این ادعا وارد می‌شوند که می‌خواهند برنامه‌های پس‌زمینه را به‌صورت سیستمی ببندند، اما در نهایت خود نیز باعث وخیم‌تر شدن اوضاع می‌شوند. وقتی که اپلیکیشن‌های پس‌زمینه بدین طریق بسته می‌شوند، آنگاه مجددا باید اجرا شوند و همین ریستارت‌های پشت سر هم باعث ناپایدار شدن عملکرد گوشی شما می‌شوند. در کل نیازی به وجود چنین ابزارهای جداگانه‌ای نیست، زیرا خود سیستم‌عامل اندروید می‌تواند میزان استفاده از رم را مدیریت کند.

2. Clean Master یا هر اپلیکیشن تمیز کننده دیگری

برنامه های کاهنده سرعت گوشی های اندروید

درست است که گاهی اوقات دیتای کش مربوط به اپلیکیشن‌های حذف شده، همچنان بر روی گوشی باقی می‌ماند، اما جهت حذف چنین اطلاعاتی، به یک اپلیکیشن جداگانه نیاز ندارید. فقط کافی است که به “Settings > Storage” رفته و “Cached data” را لمس کنید. در صفحه ظاهر شده، “OK” را انتخاب کنید.

همچنین این کار را می‌توانید برای اپلیکیشن‎‌های جداگانه نیز انجام دهید. در این رابطه باید به “ettings > Apps > Downloaded” رفته، اپلیکیشن موردنظر را لمس کرده و سپس در صفحه بعد، “Clear Cache” را انتخاب کنید. اپلیکیشن‌هایی همانند Clean Master جهت انجام چنین کاری، انرژی زیادی را مصرف کرده و همچنین تبلیغات آن‌ها نیز می‌تواند باعث زودتر تمام شدن اینترنت شما شود.

این مطلب را نیز بخوانید: این اپلیکیشن‌های مخرب اندروید را از روی گوشی خودتان حذف کنید!

3. شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها!برنامه های کاهنده سرعت گوشی های اندروید

در ادامه مطلب برنامه های کاهنده سرعت گوشی های اندروید، به نسخه Lite اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی می‌پردازیم. اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی چه در پیش‌زمینه و چه در پس‌زمینه، مصرف باتری بالایی دارند. در این رابطه 2 راه‌حل در پیش‌روی شما قرار دارند که یکی استفاده از نسخه تحت وب این شبکه‌ها (با استفاده از مرورگر) و دیگری نیز استفاده از نسخه Lite اپلیکیشن‌ها (همانند Facebook Lite) است.

بدین ترتیب با نصب نسخه‌های Lite اپلیکیشن‌ها می‌توانید سرعت گوشی خود را افزایش دهید. این قضیه بیشتر در مورد اپلیکیشن Facebook صادق است، زیرا اتهامات گوناگونی همانند مصرف حافظه بالا، فعال ماندن در پس‌زمینه و … متوجه آن بوده‌اند. اگر هم از نسخه تحت وب شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید، آنگاه با بستن برگه مربوط به آن‌ها، دیگر هیچ‌گونه فعالیتی نخواهند داشت.

4. اپلیکیشن‌هایی که از ابتدا بر روی گوشی شما نصب هستند

هر چند که این قضیه روزبه‌روز در حال بهتر شدن است، اما در هر صورت بر روی گوشی‌های اندرویدی برنامه‌هایی از ابتدا نصب هستند که علاوه بر ماهیت سؤال‌‎برانگیز، نمی‌توانید که آن‌ها را نیز حذف کنید. اکنون به لطف بازخوردهای منفی از جانب کاربران، یا این اپلیکیشن‌ها قابل حذف بوده و یا اینکه می‌توانید آن‌ها را فورس استاپ و یا غیرفعال کنید تا یکی از دلایل کاهش سرعت گوشی اندروید شما برطرف شود.

با رفتن به صفحه اپلیکیشن موردنظر در قسمت اپلیکیشن‌ها (در تنظیمات)، می‌توانید بفهمید که آیا آن اپلیکیشن قابل حذف است یا غیرفعال‌سازی. در زیر شیوه توقف اجباری یک اپلیکیشن در گوشی‌های سامسونگ را نشان داده‌ایم.

در این بین گوشی‌هایی همانند آنر و هواوی، امکان حذف برنامه‌های از پیش نصب شده را فراهم کرده و برخی دیگر نیز همانند گوگل، موتورولا و یا نوکیا، اپلیکیشن‎‌های شخص ثالثی کمی را بر روی دستگاه‌های خود نصب می‌کنند.

5. ذخیره‌کننده‌های باتری

اپلیکیشن‌های ذخیره‌کننده باتری نیز به استثنای چند مورد محدود، آنچه که ادعا می‌کنند نیستند. چنین اپلیکیشن‌هایی جهت انجام بهینه چنین کاری، باید کنترل سیستم‌عامل اندروید را در دست بگیرند و چنین کاری نیز بدون دسترسی روت امکان‌پذیر نیست. در نتیجه اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه گوگل پلی قادر به انجام چنین کاری نیستند. اگر هم به هر روشی اپلیکیشن‌ها جهت کاهش مصرف باتری بسته شوند، آنگاه به‌صورت خودکار بازخواهند شد و این قضیه می‌تواند باعث افزایش مصرف باتری شود.

بهتر است که به جای کمک گرفتن از اپلیکیشن‌های شخص ثالثی، به تنظیمات باتری گوشی خود رفته و گزینه‌ای همانند “Adaptive Battery” را فعال کنید تا مصرف باتری اپلیکیشن‌های کم کاربرد، محدود شود.

کاهش سرعت گوشی اندروید

در نهایت اینکه بهتر است خودتان نیز دست به کار شده و برنامه‌های بی‌استفاده را حذف کنید. همچنین با مراجعه به صفحه تنظیمات باتری و یا مصرف دیتا در گوشی خود نیز می‌توانید اپلیکیشن‌های پرمصرف در این زمینه‌ها را پیدا کرده و بنابراین به فکر جایگزین کردن آن‌ها بیفتید.

2 در مورد “این اپلیکیشن‌های اندرویدی سرعت گوشی شما را پایین می‌آورند!”

  1. اپ کلین مستر خودش حافظه رو پر میکنه بدجور
    دستی کش نرم افزارورو پاک کنید بهتره
    و هر چند وقت یه بار گوشیو چند ساعت خاموش کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH