چگونه و از کجا شیبا اینو بخریم؟

شیبا اینو یکی از ارزهای دیجیتال جدید و محبوب بازار است که در طی مدت زمانی نسبتا کوتاه توانست رشد سریعی را تجربه کند و نگاه‌های بسیار زیادی را به سمت خودش معطوف سازد.

این توکن جدید به خاطر قیمت بسیار پایینی که داشت، بسیاری را به این فکر انداخت که با خرید آن و با سرمایه گذاری بر روی شیبا حتی با مبالغ کم، در مدت زمانی کوتاه به چندین برابر سرمایه اولیه‌شان دست پیدا کنند. البته در این بین بسیاری اعتقاد دارند حداقل باید یک سالی منتظر بود تا دوباره شیبا اوج گرفته و سرمایه آن‌ها چند برابر شود.

اما یکی از مسایلی که برای بسیاری از کاربران به‌خصوص تازه کارها مطرح می‌شود، این است که چگونه شیبا اینو را با خیال راحت و مطمئن خریداری کنند. اصلا از کجا بدانند که توکن‌های خریداری شده شیبا است و پول‌شان را دور نریخته‌اند؟! پس بهترین راه، انتخاب صرافی‌های مطمئن خارجی و داخلی خواهد بود.

خرید شیبا اینو از صرافی‌های خارجی

شیبا ابتدا بر روی شبکه اتریوم یا ERC20 ارایه شد، شبکه‌ای که هزینه انتقال بالایی داشته و همین امر سبب می‌گشت که کار انتقال آن گران باشد. اما پس از مدتی و عرضه آن بر روی بایننس، شبکه هوشمند این صرافی یعنی BEP20 هم برای شیبا راه اندازی شد و حال با هزینه‌ای بسیار کم‌تر، کاربران قادر به خرید و جابه‌جایی آن شدند.

در حال حاضر شما می‌توانید از صرافی‌های معتبری چون بایننس و کوینکس، اقدام به خرید، فروش و یا جابجایی شیبا اینو کنید. کوینکس مشکلی با کاربران ایرانی به‌طور معمول ندارد و از طریق این لینک می‌توانید ثبت نام کنید اما بایننس برای ایرانی‌ها تحریم بوده و بهتر است راه‌های مناسب همچون استفاده از وی‌پی‌ان مطمئن و اتصال با آی‌پی ثابت را مدنظرتان قرار دهید. دقت کنید در کوینکس فقط شبکه ERC20 پشتیبانی می‌شود و برای همین هزینه جابجایی شیبا اینو در آنجا بالاست.

البته این مورد را هم در نظر بگیرید که برای خرید از این صرافی‌ها، قاعدتا از طریق شبکه بانکی کشور و ریال قادر به انجام معامله نیستید و در هر صورت بایستی از یک کوین همچون تتر، بیت کوین، اتریوم و… برای انتقال و سپس تبدیل استفاده کنید که شاید کار را به‌خصوص برای کسانی که خیلی با این بازار آشنا نیستند، دشوار کند.

خرید شیبا اینو از صرافی‌های داخلی

در داخل کشورمان هم برخی پلتفرم‌ها اقدام به خرید و فروش شیبا اینو می‌کنند. بعضی همچون بیت برگ به‌صورت مستقیم شیبا اینو می‌فروشد و در برخی دیگر همچون ارزیف، همچون صرافی‌های خارجی، بین کاربران خرید و فروش انجام می‌شود.

البته به این نکته هم توجه داشته باشید که فقط در صرافی‌های P2P یا همتا به همتا، به کاربران کیف پول جهت حفظ دارایی و امکان تبادل داده می‌شود، به همین خاطر انتخاب یک صرافی مثل ارزیف برای این کار منطقی‌تر است (عضویت در ارزیف)، ضمن اینکه شیبا در این پلتفرم بر روی شبکه بایننس ارایه شده و برای همین هزینه انتقال بسیار کمی دارد. شما می‌توانید از طریق این لینک در ارزیف عضو شوید و البته امکانات بهتری را با استفاده از اپلیکیشن اندرویدی‌اش تجربه کنید.

اصلا شیبا اینو بخریم؟

واقعیت این است که خرید شیبا اینو بیشتر از هر چیزی به میزان ریسک پذیری افراد بستگی دارد. از آنجایی که تعداد توکن‌های ارایه شده شیبا بسیار زیاد است، پس نمی‌توان انتظار رسیدن به ارقامی در سطح یک دلار را برای آن متصور بود ولی حتی رسیدن به سطح قیمتی یک سنت، بسیاری را ثروتمند خواهد کرد به همین خاطر خیلی از افراد ترجیح می‌دهند تا این ریسک را قبول کرده و در حد حتی چند صد هزار تومان هم از این توکن بخرند، تا در صورت تحقق این رشد چند هزار درصدی، یک شبه ره صد ساله را بروند!

2 در مورد “چگونه و از کجا شیبا اینو بخریم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH