بزرگ‌ترین محموله واکسن کرونا به تهران رسید

طبق اعلام سازمان هلال احمر، امروز بزرگ‌ترین محموله واکسن کرونا شامل 2 میلیون دوز واکسن کویید 19 وارد کشور شد.

محمد حسین قوسیان عضو جمعیت هلال احمر، در همین رابطه اعلام کرد: تاکنون جمعیت هلال احمر  اقدام به خرید چهار محموله واکسن کرونا کرده است، در محموله ابتدایی، 400 هزار دوز واکسن وارد کشور شد، همچنین در محموله دوم و سوم نیز هر کدام یک میلیون دوز واکسن به کشور وارد شد. حال نیز در چهارمین محموله خریداری شده توسط سازمان هلال احمر، صبح امروز 27 خرداد، دو میلیون دوز واکسن کرونا به تهران رسید که به زودی در کشور توزیع می‌شود.

به این ترتیب تا کنون چهار میلیون و 400 هزار دوز واکسن کرونا توسط جمعیت هلال احمر خریداری و وارد کشور شده است.

طبق آمار منتشر شده تاکنون 5 میلیون و 242 هزار و 922 دوز واکسن کرونا به مردم تزریق شده است، از این تعداد 4 میلیون و 364 هزار و 228 نفر تنها دوز اول را دریافت کرده‌اند، همچنین به 878 هزار و 694 هزار نفر هر دو دوز واکسن کرونا تزریق شده است.

به دلیل بدعهدی روسیه، چین و کوواکس در رساندن واکسن‌ها به کشور، بسیاری از افراد هنوز دوز دوم را دریافت نکرده‌اند که به نظر می‌رسد این دو میلیون دوز واکسن وارد شده برای تزریق دوز دوم واکسن به حدود نیمی از افرادی که دوز اول را دریافت کرده‌اند، استفاده شود.

به تازگی علیرضا ناجی، رییس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی در خصوص این که چرا دوز دوم واکسن برای افرادی که دوز اول را تزریق کرده‌اند نگهداری نشد، گفت: در خصوص واکسن اسپوتنیک‌وی، دوز اول و دوز دوم بایکدیگر تفاوت دارد و به همین دلیل دوز دوم برای افرادی که دوز اول را دریافت کرده‌اند، نگهداری شد، اما در مورد واکسن سینوفارم، بهارات و دیگر واکسن‌ها، دو دوز واکسن برابر است و به این ترتیب تفاوتی ندارد که دوز دوم واکسن نگهداری شود یا آنکه یک دوز دیگر از همان نوع برای مرحله دوم تزریق شود.

در همین راستا با دریافت مجوز کووبرکت، به احتمال فراوان، بسیاری از افراد که دوز اول واکسن سینوفارم و بهارات را دریافت کرده‌اند، برای دوز دوم واکسن کووبرکت تزریق می‌شود.

3 در مورد “بزرگ‌ترین محموله واکسن کرونا به تهران رسید”

  1. فقط 2 میلیون وارد کردن با چه افتخاری هم اعلام میکنن
    کشورایی که شما ادعای رقابت باهاشونو دارید کشورشونو کلا واکسینه کردن
    خاک تو سرتون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH