10 گوشی موتورولا که طراحی‌های عجیب و غیر عادی دارند!

مثل دیگر کمپانی‌ها، موتورولا هم گوشی‌های عجیب و غریبی دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست. موتورولا را می‌توان اولین کمپانی دانست که اولین موبایل تجاری را به دنیا معرفی کرد، ولی امروزه موتورولا آنچیزی که پیش از اینها بوده نیست. بخش موبایل آن را گوگل سال 2012 خرید و الان هم قرار است لنوو آن را خریداری کند. خریده شدن موتورولا توسط لنوو، می‌تواند باعث پیشرفت بیشتر این کمپانی در زمینه تولید تلفن‌های هوشمند شود.

با تمام این حرفها، در این مقاله قرار نیست که از آینده موتورولا صحبت کنیم. در این مقاله با 10 تا از عجیب‌ترین محصولات موتورولا آشنا می‌شوید که زمانی برای خودشان برو و بیایی داشتند.

Motorola V100

Motorola-V100

V100 که با نام V.box نیز شناخته می‌شود، با پلاستیک شفافی که دارد بیشتر شبیه به یک اسباب بازی ساخته شده که یک کیبورد کیوورتی به آن اضافه شده است. این تلفن زمان بسته بودن 25 میلیمتر قطر دارد. یک صفحه نمایش تک رنگ داخلی با رزولوشن 64*126 پیکسل و یک باتری 600 میلی آمپری نیز از دیگر مشخصاتش هستند. این تلفن 14 سال پیش و در سال 2000 آغاز بکار کرد.

Motorola V70

0120_v70 b

V70 سال 2002 به دنیا معرفی شد و با طراحی آیکونیکی که داشت، کاربران را مجذوب خود کرد. این تلفن دارای مکانیزم چرخشی و زمانیکه بسته بود، صفحه کلیدش پنهان می‌شد. یک صفحه نمایش سیاه با متون سفید با رزولوشن 64*96 پیکسل بر روی آن تعبیه شده بود. موتورولا این تلفن را در آمریکا و تحت اوپراتورهای AT&T و T-Mobile بفروش رساند.

Motorola A925

motorola-a925-6

این تلفن در سال 2003 معرفی شد و یکی از تلفنهای بر پایه Symbian UIQ موتورولا بود. بزرگ جثه بود و 210 گرم وزن و برای زمان خودش کلی ویژگی جالب داشت. یک صفحه نمایش 320*280 پیکسل، قلم، پشتیبانی از 3G،GPS و دو دوربین، آنرا یکی از محبوبان آن زمان کرده بود.

Motorola MOTOJEWEL

motojewel-2

همانطور که از نامش پیداست، این تلفن شبیه به یک تکه جواهر ساخته شده بود. یک ساختار صدفی با برشهای کریستالی سه بعدی داشت که قطعا آن را از دیگر تلفن‌های تاشو متمایز اما نه حتما برتر می‌کرد. مشخصات چندان جالبی نداشت و دارای یک صفحه نمایش داخلی 2 اینچی QVGA و یک صفحه نمایش خارجی OLED با رزولوشن 160*128 پیکسل و دکمه‌های لمسی موزیک بود. این تلفن در اواخر سال 2008 آغاز بکار کرد.

Motorola Aura

motorola-aura (1)

آئورا یک تلفن لوکس تمام استیل بود که سال 2008 به دنیا معرفی شد. آئورا اولین تلفنی بودکه صفحه نمایش گرد داشت (1.55 اینچ و 480 پیکسل در قطر). یک دوربین 2 مگاپیکلسی و 2 گیگابایت حافظه داخلی از دیگر مشخصاتش بودند. آئورا با قیمت 2000 دلار بفروش رفت و برای کاربران معمولی غیر قابل خرید بود. شاید همین صفحه نمایش دایره‌ای این تلفن بوده که الهام بخش اسمارت واچ موتو 360 شده است.

Motorola Ming series

Motorola-Ming-series

سری مینگ موتورولا شامل هوشمندهایی بود که برای بازار چین ساخته شده و بین سالهای 2005 تا 2011 عرضه شد. اولین مدل بر پایه لینوکس بود و آخرینش هم اندرویدی ساخته شد. طراحی این سری ویژه و دارای صفحه نمایش‌های لمسی با کاور تاشو شفاف بود.

Motorola Clutch i465

motorola-clutch-i465-phone

احتمالا خیلی‌ها مشترکا نظرشان این است که Clutch i465  یک تلفن زشت است. البته این تلفن راگد بوده و نباید انتظار زیبایی هم از آن داشت. این هندست در سال 2009 آغاز بکار کرد و اولین تلفن iDEN بود که یک صفحه کلید کیوورتی کامل داشت. برای این تلفن یک صفحه نمایش برجسته 1.8 اینچی با رزولوشن 160*120 پیکسل و سه دکمه میانبر در سمت راست، بلوتوث و یک دوربین VGA در نظر گرفته شده بود.

Motorola FLIPOUT

moto-flipout-1

FLIPOUT شبیه به Twist نوکیا بود و مشخصا موتورولا در طراحی این تلفنش از توییست الهام گرفته بود، زیرا این تلفن درست یک سال بعد از توییست نوکیا در سال 2010 روانه بازار شد. FLIPOUT مجهز به یک صفحه نمایش QVBGA لمسی 2.8 اینچی بود که صفحه کلید کیوورتی‌اش را پنهان می‌کرد. یک دوربین 3 مگاپیکسلی و اندروید 2.1 نیز از دیگر مشخصاتش بودند.

Motorola MILESTONE XT720

Motorola-Milestone-xT720-b

Motorola MILESTONE XT720 قطعا یکی از عجیب‌ترین تلفنهای هوشمند تمام تاچی است که تا بحال ساخته شده است و این غیر عادی بودن را از ساختار و طراحی نا متقارنش دارد. قسمت پایینی و راست تلفن دارای یک بر آمدگی بوده که جایگاه شاتر دوربین است و سه دکمه خازنی که برای تغییر مودهای عکس، ویدئو و گالری تعبیه شده‌اند. XT720  مجهز به اندروید 2.1 ، یک صفحه نمایش 3.7 اینچی با رزولوشن 854*480 پیکسل بوده و در سال 2010 اولین تلفن اندرویدی بود که با فلش زنون و یک دوربین 8 مگاپیکسلی عرضه می‌شد.

Motorola WILDER

motorola-wilder-1

وایلدر جدیدترین تلفن عجیب و غریب موتورولا است که در سال 2011 معرفی شده است. این تلفن با قابلیت مقاومت در برابر پاشیده شدن آب و گرد و غبار آمد و دارای یک صفحه نمایش 2.8 اینچی QVGA بود و یک OLED تک رنگ در زیر آن که برای نوتیفیکیشن‌ها استفاده می‌شد و دارای رزولوشن 16*96 پیکسل بود تعبیه شده بود. برخلاف بسیاری از هندست‌های لمسی موتورولا که در سالهای اخیر معرفی شدند، WILDER یک تلفن هوشمند نبود.

 

4 در مورد “10 گوشی موتورولا که طراحی‌های عجیب و غیر عادی دارند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH