گوگل به زودی یکی از بهترین ویژگی‌های iOS اپل را به اندروید خواهد آورد

آخرین به روزرسانی‌های غیر رسمی منتشر شده از خدمات Google Play، حاکی از آن است که گوگل در حال کار بر روی شبکه “یافتن دستگاه من” (Find My Device) برای کمک به کاربران، جهت یافتن و مکان یابی دستگاه‌های اندرویدی گمشده است. طبق گفته توسعه دهندگان XDA، این شبکه از برنامه خدمات Google Play استفاده خواهد کرد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، نحوه کار و عملکرد شبکه “یافتن دستگاه من” طراحی شده توسط شرکت گوگل مشابه شبکه “جستجوی من” شرکت اپل خواهد بود. اما بر خلاف “جستجوی من”، انتظار می‌رود کاربرد نسخه جایگزین اندرویدی آن، تا حد زیادی فقط به تلفن و تبلت محدود شود. شبکه “جستجوی من” شرکت اپل با آیفون، آیپد، ساعت هوشمند اپل، مک بوک، ایرپاد، ایرتگ و آیپاد لمسی سازگاری دارد.

رشته اطلاعات اضافه شده در ورژن 21.24.13 برنامه خدمات Google Play نشان می‌دهد که شبکه “یافتن دستگاه من” اسمارت‌فون اندرویدی شما امکان مکان‌یابی دستگاه اندرویدی و یا دیگران را مهیا خواهد کرد. برنامه خدمات Google Play تقریباً در هر دستگاه اندرویدی که در خارج از چین فروخته می‌شود، نصب شده است. پس از فعال شدن سرویس “یافتن دستگاه من”، احتمالاً اکثر دستگاه‌های اندرویدی، از جمله بهترین اسمارت‌فون‌های ارزان قیمت اندرویدی، واجد شرایط عضویت در این شبکه خواهند بود.

گوگل قبلاً برنامه‌ای با نام “یافتن دستگاه من” را برای کمک به کاربران و جهت یافتن دستگاه‌های مفقود شده که وارد حساب گوگل خود شده باشند، ارائه داده است. با این حال، شبکه جدید “یافتن دستگاه من” امکان موقعیت‌یابی سایر دستگاه‌های اندرویدی مفقود شده و یا به سرقت رفته را فراهم خواهد کرد. در حال حاضر جزئیات بیشتری در مورد این شبکه در دسترس نیست، اما می‌توان انتظار داشت که اطلاعات تکمیلی در مورد آن، هفته‌های آینده منتشر شود. با این وجود، شایان ذکر است که تمام قابلیت‌های جدیدی که توسط چنین شایعاتی مطرح می‌گردند، رنگ حقیقت نمی‌گیرند. اگرچه شواهد نشان می‌دهند که گوگل در حال کار بر روی شبکه “یافتن دستگاه من” برای دستگاه‌های اندرویدی است، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این شبکه به عنوان بخشی از به روزرسانی‌های خدمات Play در آینده ارائه شود.

2 در مورد “گوگل به زودی یکی از بهترین ویژگی‌های iOS اپل را به اندروید خواهد آورد”

  1. اگه این حرکتو بزنن قانون کپی رایتو رعایت نکردن دیگه
    مگه اینکه کلا سیستمشو عوض کنن یا با اپل توافق کنن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH