سامسونگ به‌دنبال استخدام مهندسان سابق اپل برای پروژه ساخت تراشه سفارشی است

بر اساس یکی از شایعاتی که اخیرا به شکلی فراگیر در فضای اینترنت منتشر شده است؛ شرکت سامسونگ در تلاش است تا برای پروژه معماری یک تراشه سفارشی، مهندسان سابق کمپانی‌های اپل و AMD را استخدام نماید. این شایعه توسط انجمن کره‌ای‌زبان Client.net مطرح شده و ادعا می‌کند که سامسونگ مشغول مذاکره با مهندسان معماری سابق در شرکت‌های اپل و AMD است. بر اساس اعلام پست‌های منتشر شده در انجمن، هدف نهایی دستیابی سامسونگ به یک معماری سفارشی و اختصاصی است.

بر اساس گزارشات، شرکت سامسونگ سرگرم گفتگو با یکی از مهندسان سابق اپل است که پیش‌تر سرپرستی تیم توسعه‌دهنده معماری تراشه‌های غول کوپرتینویی را بر عهده داشته است. پست‌های منتشر شده در انجمن خاطرنشان می‌کنند که این فرد خواهان در دست گرفتن کنترل پروژه و تیم است؛ با این‌حال به نام هیچ شخصیت خاصی صریحا اشاره نشده است. البته تعیین صحت و سقم اطلاعات موجود در پست‌های انجمن امری غیرممکن است؛ لذا توصیه می‌شود که نسبت به اعتبار این اظهارات با دیده تردید نگاه کنید.

این نخستین بار نیست که کارمندان سابق اپل به‌ گزینه‌های استخدامی جذاب برای کمپانی‌های تولیدکننده تراشه تبدیل می‌شوند. پیش‌تر در ماه ژانویه نیز کمپانی کوالکام اقدام به خریداری یک شرکت طراح تراشه با نام Nuvia نمود. این شرکت توسط تعدادی از مدیران اپل تاسیس شد؛ افرادی که پیش‌تر در زمینه طراحی نیمه‌هادی اپل و سایر پروژه‌های مرتبط با تراشه در کمپانی آمریکایی فعالیت می‌کردند.

2 در مورد “سامسونگ به‌دنبال استخدام مهندسان سابق اپل برای پروژه ساخت تراشه سفارشی است”

  1. رقابت بین سامسونگ و اپل خیلی جذاب و قشنگه و نتیجه اش هم پیشرفت هرچه بیشتر دنیای تکنولوژیه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH