خبر مهم پیرامون طرح رجیستری تبلت‌ها و دستگاه‌های سیمکارت‌خور

چندی پیش اعلام کردیم که در قانون بودجه 1400 بر اساس بند ح تبصره 8 قانون به وزارت ارتباطات ابلاغ شده که فاز دوم طرح رجیستری را که مشمول تبلت و دستگاه‌های هوشمند سیمکارت‌خور می‌شود، هرچه سریع‌تر عملیاتی کند.

این طرح باید از ابتدای سال عملیاتی می‌شد و دولت بیش از 3 ماه است که در اجرای این طرح تاخیر داشته، اما چندی پیش اعلام شد از ابتدای تابستان طرح رجیستری تبلت‌ها و تمامی دستگاه‌های سیمکارت خور اجرا می‌شود.

حمیدرضا دهقانی نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که در جلسه روز یکشنبه 30 خردادماه با هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون بازرگانی وزارت صمت، رییس کل گمرک و نماینده بانک مرکزی گام‌های اجرایی این طرح مورد تایید قرار گرفت و زمانبندی مشخص شد.

بر این اساس مقرر شده که از روز 12 تیرماه طرح رجیستری برای تبلت و دستگاه‌های هوشمند سیمکارت خور اجرا شود، دهقانی نیا در این خصوص گفت: شهروندان فرصت دارند تا 12 تیرماه ساعت‌های هوشمند سیمکارت خور خود را روشن کنند و تا 19 تیرماه هم باید درون دستگاه‌های بارکد اسکنر، مبدل تلفن ثابت و سیار و دستگاه‌های PDA (دیتا کالکتور) خود سیمکارت انداخته و آن را روشن کنند. با این کار دستگاه‌ها وارد طرح رجیستری می‌شود.

در طرح رجیستری، از تاریخ 12 تیرماه، ساعت‌های هوشمند سیمکارت خور و از 19 تیرماه دستگاه‌های بارکد اسکنر و مبدل تلفن همراه و ثابت و PDA تنها با ثبت در سامانه رجیستری امکان استفاده خواهند داشت. بنابراین آن دسته از افرادی که دستگاه‌های هوشمند سیمکارت خور دارند باید یک بار قبل از تاریخ‌های اعلام شده دستگاه را روشن کنند تا دستگاه وارد سامانه رجیستری شده و بدون مشکل سرویس دریافت کند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا به شهروندان توصیه کرد: ابتدا اینکه سیمکارت را در دستگاه انداخته آن را سریعتر روشن کنند و با برقراری تماس و دریافت پیامک از برقراری سرویس توسط دستگاه اطمینان حاصل کنند. دوم اینکه روشن کردن دستگاه را به ساعت‌های پایانی تاریخ‌های اعلام شده  12 و 19  تیرماه موکول نکنند. سوم اینکه استعلام اصالت را از طریق کد دستوری طرح رجیستری #7777* در هنگام خرید این دستگاه‌ها انجام دهند و اقدام به خرید را زمانی نهایی کنند که حتما از اصالت و قانونی بودن دستگاه‌های خریداری شده از طریق پیامک اطمینان حاصل کرده‌اند.

وی در خصوص وضعیت طرح رجیستری برای تبلت‌ها گفت: تبلت‌ها در فاز دوم رجیستری می‌شوند، هنوز تاریخ نهایی برای آن اعلام نشده است ولی تا یک هفته آینده زمان مشمولیت تبلت‌ها اعلام می‌شود.

دهقانی ‌نیا گفت: به این ترتیب شهروندانی که تبلت سیمکارت خور دارند نیز باید هر چه سریع‌تر سیمکارت خود را درون تبلت انداخته و از آن استفاده کنند، زیرا پس از تاریخی که برای رجیستری تبلت اعلام می‌شود، تبلت‌ها تنها با رجیستری امکان دریافت سرویس از طرف اپراتورهای تلفن همراه را پیدا می‌کنند.

4 در مورد “خبر مهم پیرامون طرح رجیستری تبلت‌ها و دستگاه‌های سیمکارت‌خور”

    1. سعید صانعی

      سلام، برای طرح رجیستری برای تمامی دستگاه‌های سیمکارت خور اجرا شده، “آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی” در سامانه همتا هست و تمامی مراحل توضیح داده شده

  1. ساعت هوشمند سیم کارت خور ریجستر میخواد چیکار خب
    کلیت این طرح مسخره اس همش واسه پول گرفتنه
    وگرنه قیمت جهانی گوشی مشخصه و تولید کننده داخلی هم نداریم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH