به‌روزرسانی به سیستم‌عامل ویندوز 11 مایکروسافت کاملا رایگان خواهد بود

روز گذشته شرکت مایکروسافت از سیستم‌عامل ویندوز 11 رسما رونمایی کرد. غول تولیدکننده نرم‌افزار متعهد شده که دریافت به‌روزرسانی ویندوز 11 برای کاربران ویندوز 10 رایگان خواهد بود. همان‌طور که به‌روزرسانی ویندوز 10 برای سیستم‌عامل‌های ویندوز 7 و ویندوز 8 رایگان بود؛ دریافت ورژن جدید ویندوز 11 نیز برای کاربران فعلی ویندوز 10 رایگان خواهد بود.

بدین منظور تنها کافیست کاربران به یک کامپیوتر PC با حداقل مشخصات سخت‌افزاری موردنیاز برای ویندوز 11 دسترسی داشته باشند. این امکانات شامل پردازنده 64 بیتی، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی است. ویندوز 11 از طریق مشخصه Windows Update در دسترس کاربران قرار می‌گیرد؛ همان‌طور که پیش‌تر نیز به‌روزرسانی‌های ویندوز 10 منتشر شدند.

ویندوز 11 به‌همراه یک رابط کاربری جدید، منوی استارت با تغییرات اساسی، بهبود عملکرد و به‌روزرسانی‌هایی جهت بهبود قابلیت مولتی تسکینگ منتشر می‌شود. دسترسی به اپلیکیشن‌های اندرویدی از طریق اپ استور آمازون از جمله امکانات جدید این سیستم‌عامل محسوب می‌شود.

کارشناسان پیش‌تر پیش‌بینی کردند که مایکروسافت برای انتشار به‌روزرسانی ویندوز 11 هیچ هزینه‌ای را از مشتریان مطالبه نخواهد کرد؛ خصوصا اینکه کمپانی آمریکایی بخش عمده‌ای از درآمد ویندوزی خود را از طریق صدور مجوزهای تجاری و OEM کسب می‌کند. این واقعیت کماکان خبری خوشایند برای کاربران دستگاه‌های مجهز به ویندوز 10 قلمداد می‌شود؛ چرا که آن‌ها بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای قادر به دریافت سیستم‌عامل نسل بعدی ویندوز 11 خواهند بود.

اگرچه مایکروسافت به زمان دقیق عرضه این سیستم‌عامل اشاره نکرده است؛ اما کمپانی اعلام کرده که ویندوز 11 از طریق برنامه ارتقاء رایگان برای دستگاه‌های PC واجد شرایط (مجهز به ویندوز 10) و کامپیوترهای شخصی جدیدا عرضه شده از ابتدای تعطیلات قابل دسترس خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH