آی‌فون SE 2022 ارزان‌ترین گوشی 5G اپل به‌شمار خواهد رفت

آی‌فون SE 2020 شرکت اپل به لطف نسبت مطلوب قیمت‌گذاری به کارآیی خود فروش فوق‌العاده‌ای را در ایالات‌متحده تجربه کرد. یک خبرچین مشهور معتقد است که غول کوپرتینویی در سال آینده از مدل جانشین این هندست با پیشرفت‌های چشمگیر رونمایی خواهد کرد. ظاهرا آی‌فون SE آینده برخلاف مدل نسل فعلی مجهز به یک مودم 5G بوده و با این وجود احتمالا به مقرون‌به‌صرفه‌ترین مدل آی‌فون تولیدی اپل با قابلیت اتصال 5G تبدیل خواهد شد.

بر اساس شنیده‌ها طراحی و اندازه نمایشگر مورد استفاده در آی‌فون SE 2022 مشابه مدل نسل فعلی خواهد بود

مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر موسسه تحقیقاتی TF International Securities بر این باور است که آی‌فون SE 2022 کماکان از نمایشگری با اندازه مشابه مدل 2020 استفاده خواهد کرد. جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که آی‌فون SE 2020 از همان قاب مورد استفاده برای آی‌فون 8 بهره خواهد برد.

بدین‌ترتیب تمامی پیشرفت‌ها در مشخصه‌های داخلی هندست اعمال شده و شاهد به‌کارگیری تراشه قدرتمند A13 Bionic هستیم. در حال حاضر آی‌فون 12 مینی ارزان‌قیمت‌ترین مدل 5G آی‌فون با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G محسوب می‌شود. این هندست با برچسب قیمتی 699 دلاری خود به هیچ وجه مقرون‌به‌صرفه قلمداد نمی‌شود؛ اما در سال آینده شرایط کاملا متفاوت خواهد بود.

حتی راس یانگ؛ تحلیل‌گر حوزه نمایشگر نیز در خصوص اندازه صفحه‌نمایش مورد استفاده در آی‌فون SE 2022 اظهارنظر نموده است. این اظهارات ناامیدکننده به‌نظر می‌رسند؛ چرا که ظاهرا در این قسمت هیچ تغییری روی نخواهد داد. به باور وی شرکت اپل کماکان از یک نمایشگر 4.7 اینچی استفاده خواهد کرد. با این‌حال تحلیل‌گر فوق خاطرنشان کرد که آی‌فون ارزان‌قیمت آینده اپل مجهز به یک مودم 5G خواهد بود.

مینگ چی‌کو نیز در پیش‌بینی‌های خود به این موضوع اشاره کرده و از به‌روزرسانی تراشه مورد استفاده در گوشی خبر داده است؛ فرضیه‌ای که در گزارش وبسایت MacRumors به آن اشاره نشده است. با کمی خوش‌بینی می‌توان انتظار داشت که اپل در عوض به‌کارگیری تراشه A13 از مدل A14 Bionic به‌همراه مودم 5G اسنپ‌دراگون X55 استفاده کند. این مودم پیش‌تر در گوشی‌های خانواده آی‌فون 12 نیز به‌کار گرفته شد.


استفاده از مودم جدید اسنپ‌دراگون X65 صرفا هزینه‌ها را افزایش خواهد داد؛ موضوعی که اپل مایل است تا با معرفی مدل مقرون‌به‌صرفه آی‌فون SE 2022 از تحقق آن جلوگیری نماید. دستیابی به این هدف صرفا با استفاده از قطعات نسل قبلی تولید شده توسط کمپانی‌های همکار از جمله کوالکام امکان‌پذیر خواهد بود. به بیان صادقانه مودم اسنپ‌دراگون X55 کماکان یک گزینه کاملا قابل‌قبول به‌شمار می‌رود.

این تراشه بیس‌باند از شبکه‌های موج میلی‌متری با حداکثر سرعت دانلود 7 گیگابیت برثانیه و سرعت آپلود 3 گیگابیت برثانیه در بستر فناوری 5G پشتیبانی می‌کند. همچنین بایستی به‌خاطر داشت که هیچ‌کدام از شبکه‌های 5G در جهان دارای چنین سرعت بالایی نیستند؛ بنابراین اضافه شدن مودم اسنپ‌دراگون X55 به آی‌فون SE 2022 به منزله پیشرفتی ارزشمند تلقی خواهد شد.

بر اساس گزارش پیشین، مدل جدید احتمالا طی 6 ماهه نخست سال آینده معرفی خواهد شد. به‌نظر شما آیا عرضه آی‌فون SE 2022 به‌همراه نمایشگری با اندازه مشابه مدل نسل قبلی، تراشه ارتقایافته و پشتیبانی از اتصال 5G موجب محبوبیت این هندست در میان مشتریان دچار محدودیت‌های بودجه‌ای خواهد شد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH