طول عمر پرچم‌دار‌های سونی چقدر است؟

Sony-Xperia-Z-Ultra-back-logo-1024x576

شرکت سونی یکی از برترین تولید کننده‌های تلفن‌های همراه است که در هر دوره، اسمارت فون‌های تولیدی این شرکت، یکی از رقبای سرسخت گوشی‌های سایر تولید کننده‌‌هاست. سیاست سونی به این صورت است که هر ساله علاوه بر تلفن‌های همراه معمولی، دو پرچم‌دار را نیز روانه بازار می‌کند. دلیل سونی برای انجام چنین کاری، پیش رفتن با تغییرات دنیای تکنولوژی است. این یک دلیل قانع کننده است، زیرا که تکنولوژی هر روز پیشرفت می‌کند و تغییرات جدیدی در دنیای آن رخ می‌دهد.

بسیاری معتقد هستند که این دوره زمانی 6 ماهه واقعا کوتاه است، این دوره کوتاه به این معنی است که با معرفی یک پرچم‌دار، شش ماه بعد، دیگر گوشی مورد نظر پرچم‌دار نیست و این سیاست برای بیشتر دوست‌ داران دنیای فناوری از جهاتی خوش آیند نیست. زیرا اگر فردی که قصد دارد مبلغ بسیار بالایی را برای خرید گوشی جدید (پرچم‌دار) هزینه کند،‌ بداند که بعد از شش ماه، دیگر نمی‌تواند گوشی خود را با نام پرچم‌دار برای دوستان و‌آشنایانش معرفی کند، بسیار نارحت کننده است. همچنین تا زمانی که گوشی‌ها نام پرچم‌دار را یدک می‌کشند، قیمت بسیار بالایی دارند اما با معرفی گوشی قدرتمند‌تر از همان شرکت، قیمت گوشی قبلی به صورت مشهودی پایین می‌آید.

اگر این زمان کوتاه شش ماهه برای همگام شدن با دنیای تکنولوژی کافی باشد، پس باید سایر شرکت‌های تولید کننده تلفن همراه نیز هر شش ماه یک بار پرچم‌دار جدیدی را در همان رده رونمایی کنند.

نظر شما چیست؟ آیا این دوره شش ماهه برای معرفی پرچم‌دار‌ها کوتاه است و باید از آن اجتناب شود و یا باید سایر شرکت‌ها نیز برای همراه شدن با دنیای تکنولوژی مانند سونی عمل کنند؟! در این بین رفتار شرکتی مثل اپل که هر سال و حتی هر دو سال یک‌بار پرچمدار خودش را تغییر اساسی می‌دهد، می‌پسندید یا شرکتی مثل سونی را دوست دارید که خیلی سریع‌تر پرچمدار جدیدش را معرفی می‌کند؟!

10 در مورد “طول عمر پرچم‌دار‌های سونی چقدر است؟”

  1. سامسونگ که هر 20 روز یک بار این کارو میکنه….!
    دقت کرده باشین همشونم یه شکل هستن. S,sII,SIII,S4 و…….
    احتمالا همی جوری ادامه بدن تا s20

  2. من هم با هر ۶ ماه پرچمدار دادن موافقم. اما سونی میتونه بهتر هم عمل کنه. مثلا باید هر چه سریعتر یه گوشی با SD805 بده بیرون. من تابستون پارسال زی اولترا گرفتم که SD800 داشت. الان که زی ۲ اومده SD801 بنابراین نیازی نمیبینم گوشی عوض کنم فقط برای چند کیلوهرتز فرکانس بیشتر یا یه گیگ رم بیشتر. رابط کاربری سونی هم بهینه تر از اونه که احتیاج به یه گیگ رم بیشتر داشته باشه. سامسونگ چون رابط کاربری سنگینتری داره نیاز داره به یه گیگ رم بیشتر. حتی یه گوشی خام نوت ۳ رو گذاشتیم کنار گوشیم که این همه برنامه روش نصبه فقط ۱۰۰ تا ۱۵۰ مگابایت رم بیشتر در اختیارمون گذاشت. بنابراین نیازی نیست شما هی گوشی سونی رو عوض کنی. اما اگه سونی بخواد رابط کاربری رو عوض کنه و سنگینترش کنه ممکنه احتیاج به رم یا سی پی یو بالاتر داشته باشیم. ولی اینکه حس کنی شرکتی که گوشیت رو تولید میکنه اینقدر به فکر همگام بودن با تکنولوژی روزه خیلی خوبه. هر چند یه کم تو بعضی چیزها یه کم دیر عمل میکنه. مثلا زودتر از همه شرکتها به فکر ضد آب و ضد غبار کردن گوشی میفته ولی هنوز درگاه مادون قرمز و سنسور اثر انگشت که دیگه داره لازمه یه گوشی هوشمند میشه رو نمیذاره. خیلی حرف زدم؟

  3. من موافقم با هر 6 ماه یک پرچمدار…..
    اینجوری اگه ایرادی تو یک پرچمدار باشه،نمیخوات 12ماه منتظر باشیم تا حل بشه….یا اگر یه پتنت جدید و خفن ثبت بشه دیگه نمیخواد یک سال منتظر باشیم تا رو پرچمدار جدید بیاد….
    سامسونگ هم همین کار رو داره میکنه، S5 زد الان اعلام کرد شهریور گلکسی Fمیاد…..وچند ماه دیگه note4 رو میده….

  4. نه اینکه باقی شرکت ها این کارو نمیکنند.گلکسی اس 5 پرایم و اچ تی سی ام 8 پرایم هم یه جور فلگشیپ حساب میشه دیگه. همه به سونی ایراد میگرند که اله و بله

  5. سونی هم ماشلا تخت گاز همچین میره جلو داش پیاد شو باهم بریم 6ماه 6ماه کی گوشی میده بیرون دلیل نمیشه هر روز یه گوشی بده بیرون
    موندم چی بگم؟!!!!!!!!!!

    1. شما یک نگاه کوچیک به سری گلگسی سامسونگ بندازید !
      هر دو هفته یک گوشی داره میده بیرون ……
      اینجا بحث پرچمداره هر برند هست نه گوشی معمولی….

  6. تنهت دلیلی که باعث میشه سونی نخرم کم بودن فاصله زمانی معرفی دو پرچمدار هست
    سونی گفته تکنولوژی داره پیشرفت میکنه ولی اینو درعمل نشون نمیده مثلا تفاوت z1 و z2 خیلی کم هست

    1. آقا محمد مشخصه که شما کلللللللللللللا با زی 2 آشنا نیستید.
      من بیشتر با ال جی و سامسونگ آشنا هستم، ولی فقط در این حد میدونم که زی2 وااااااااااااااااقعا و عملا هم UI و هم برنامه های کاربردی سونی رو متحول کرده!
      ابتدا تحقیقات کنید بعد نظر بدید (لطفا!)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH