با گوشی‌های نسل بعد بیشتر آشنا شوید

3d-phone

در گذشته، تلاش زیادی برای استفاده از تکنولوژی سه بعدی صورت گرفت. در سال ۲۰۱۱، تلاش‌ها بر روی تصاویر و بازی‌های سه بعدی بود، اما در حال حاضر موج جدیدی از دید سه بعدی یا 3D Vision، از Gestures (اشاره دست) گرفته تا رابط کاربری سه بعدی به راه افتاده است. می‌توان از پروژه تانگو گوگل و یا گوشی نوکیا مک‌لارن نام برد که شایعاتی پیرامون سه بعدی بودن آن‌ها مطرح است.

طبق شنیده‌ها، شرکت مایکروسافت روی یک گوشی سه بعدی ویندوزی کار می‌کند. این گوشی به شما اجازه می‌دهد، همانند سیستم کینکت که متعلق به Xbox این شرکت است، با گوشی ارتباط برقرار کنید. یعنی بدون استفاده از تاچ و فقط با حرکات دست، منوی گوشی خود را کنترل کنید. به عنوان مثال، سنسورهای اطراف گوشی می‌توانند، وقتی مشغول خواندن کتاب هستید، حالت خوابیده شما را درک کنند و موقتا حالت چرخش صفحه نمایش را قفل نموده تا از چرخش خودکار صفحه جلوگیری نمایند و یا به راحتی با حرکات دست، هنگام صحبت کردن، صدای گوشی خود را کم و زیاد کنید. گفته می‌شود این تکنولوژی، شامل یک رابط کاربری با نام Mixview است. به عنوان مثال، بدون تماس دست با صفحه نمایش و با نزدیک کردن انگشت خود به تایل‌های ویندوز، اطلاعات بیشتری برای شما به نمایش در می‌آید.

از آنجا که این تکنولوژی‌ها، به سخت‌فزار و نرم‌افزار‌های پیچیده‌تری نیازمند هستند، اولین گوشی مایکروسافت با اسم رمز مک‌لارن، باید دارای چندین سنسور‌ و دوربین برای تشخیص حرکات باشد. با وجود اینکه نوکیا، سال‌ها قبل از اینکه مایکروسافت روی این پروژه دست بگذارد، مشغول کار کردن روی آن بود، ولی تجربه مایکروسافت در زمینه کینکت، می‌تواند بسیار مفید باشد.

حالا سازندگان گوشی‌های هوشمند سال‌ها است با جسچر‌ها کار کرده‌اند و حتی تعداد زیادی از گوشی‌های اخیر هم به نوعی از این تکنولوژی بهره برده‌اند. گوشی‌هایی که می‌توانند لرزاندن و یا چرخیدن را تشخیص دهند.

با توجه به این که گوشی‌های با قابلیت جسچر، باید بتوانند حرکات دست شما را تحلیل کنند، طبیعتا این حرکات باید کمی معنی‌دار هم باشند و فقط با بالا یا پایین بردن دست این امکان وجود ندارد.

جستجوی بدون تماس، تنها یکی از ابعاد تکنولوژی سه بعدی است. این تکنولوژی روش تعامل رابط کاربری گوشی با شما را هم تغییر خواهد داد. به عنوان مثال در گوشی جدید شرکت آمازون با یک علامت مشخصه دست، صفحه نمایش گوشی با یک افکت سه بعدی به سمتی که گوشی را حرکت می‌دهید، می‌چرخد. تصاویر پس زمینه و نقشه‌های سه بعدی از دیگر موارد به کار گرفته شده در این گوشی است.

حال باید منتظر ماند و دید، در آینده آیا این تکنولوژی‌ها می‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH