تست ویروس کرونا با نمایشگر گوشی به اندازه آزمایش نمونه‌برداری از بینی دقیق است

آیا می‌دانید که نمونه‌‌برداری از نمایشگر گوشی شما به جای بینی و گلو می‌تواند به همان اندازه روش‌های تهاجمی در تشخیص ویروس کووید 19 دقیق باشد؟ تیم محققان موسسه Diagnosis Biotech دقیقا موفق به انجام این تست شده و در کمال تعجب آن‌را روش تست نمایشگر گوشی (PoST) نامگذاری کردند.

این دستاورد مدیون تلاش‌های دکتر رودریگو یانگ از موسسه چشم‌پزشکی UCL است. کارشناسان Diagnosis Biotech متوجه شدند افرادی که نتیجه تست طلایی استاندارد PCR برای آن‌ها مثبت است؛ احتمالا جواب تست روی نمایشگر هندست آن‌ها نیز مثبت خواهد بود.

در واقع روش PoST در بیش از 80 درصد مواقع وجود ویروس روی نمایشگر گوشی را تشخیص می‌دهد. این روش همانند تست‌های جانبی محبوب آنتی‌ژن از طریق نمونه‌برداری گلو و بینی عمل می‌کند. به گفته دکتر رودریگو یانگ “Diagnosis Biotech به منظور تعیین میزان دوام این روش از متد غربال‌گری فوق در شرکت‌ها و مدارس شیلی استفاده کرده است. این موسسه اکنون مشغول کار روی یک ایستگاه موبایلی است که جهت نمونه‌برداری از گوشی استفاده کرده و نتیجه تست را از طریق یک پیام متنی به کاربران اطلاع می‌دهد. بدین‌ترتیب از هرگونه تماس فیزیکی جلوگیری خواهد شد.

کارشناسان امیدوارند که دقت تشخیص کیت‌های تست خانگی با کاربری بالا نیز در آینده افزایش پیدا کند. اکنون این پرسش در ذهن مطرح می‌شود که آیا شما می‌توانید میکروب‌ها و موجودات میکروسکوپی در حال زیست روی نمایشگر هندست خود را مشاهده کنید؟

2 در مورد “تست ویروس کرونا با نمایشگر گوشی به اندازه آزمایش نمونه‌برداری از بینی دقیق است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH