سامسونگ به‌دنبال فروش گوشی‌های گلکسی خود در فروشگاه‌های ال‌جی است

کمپانی ال‌جی به‌دنبال فروش آی‌فون‌های اپل در فروشگاه‌های LG Best Shop است و این تصمیم با برخی مخالفت‌های محلی در کره‌جنوبی مواجه شده است. سامسونگ از این تصمیم ناراضی بوده و ادعا می‌کند که چنین اقدامی ناقض توافق امضاء شده میان 2 شرکت در سال 2018 است.

بر اساس این توافق فروشگاه‌های تحت مدیریت کمپانی ال‌جی صرفا مجاز به فروش گوشی‌های ساخت این برند هستند. به‌طور مشابه گوشی‌های سامسونگ نیز صرفا در فروشگاه‌های این شرکت قابل فروش هستند. این توافق‌نامه با هدف حمایت از فروشگاه‌های کوچک و متوسط تحت مالکیت 2 طرف منعقد شد.

با این‌حال ال‌جی به بندی از این توافق اشاره نموده که خاطرنشان می‌کند در صورت بروز تحولات بزرگ، مذاکرات می‌توانند از سر گرفته شوند. در واقع با خروج ال‌جی از کسب‌وکار گوشی‌های تلفن‌همراه اوضاع به شکلی عمده دستخوش تغییر شد. انجمن منعقدکننده توافق نیز اقدام شرکت ال‌جی را زیر سوال برده است؛ اما یکی از مقامات رسمی بر این باور است که با توجه به شرایط ایجاد شده مذاکرات بایستی مجددا انجام شوند.

شرکت سامسونگ نگران است که عرضه گوشی‌های آی‌فون در بیش از 400 فروشگاه ال‌جی در سراسر کره‌جنوبی سهم این برند از بازار اسمارت‌فون‌های 5G را تهدید نماید. اپل بزرگترین فروشنده گوشی‌های هوشمند 5G در جهان است. سامسونگ با وجود ثبت سریع‌ترین نرخ رشد رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. تمامی مدل‌های 5G جدید آی‌فون در ماه سپتامبر یا اکتبر عرضه می‌شوند. این سناریو دقیقا پس از آغاز روند اجرایی توافق میان شرکت‌های اپل و ال‌جی تحقق خواهد یافت. ظاهرا اجرای توافق از روز 1 آگوست (10 مرداد ماه) آغاز می‌شود.

بر اساس برنامه‌ریزی اولیه قرار بود فروشگاه‌های ال‌جی به فروش آی‌فون، آی‌پد و اپل واچ بپردازند (با این‌حال از کامپیوترهای مک هیچ خبری نیست؛ زیرا ال‌جی مایل به پیدایش رقیب برای کامپیوترهای خود نبوده است). بر اساس آخرین گزارش مخابره شده این برنامه مورد بازنگری قرار گرفته و اکنون صرفا فروش گوشی‌های آی‌فون در دستور کار قرار دارد.

سامسونگ در تلاش است تا به‌طور غیرمستقیم ال‌جی را تحت فشار قرار داده و از 3 اپراتور مخابراتی بزرگ در کره‌جنوبی (از جمله +LG U) درخواست کند تا برای فروش گوشی‌های گلکسی در فروشگاه‌های Best Shop، شرکت ال‌جی را متقاعد نمایند. البته چنین توافقی احتمالا با برخی مخالفت‌های خارجی مواجه خواهد شد؛ چرا که کاهش میزان فروش محصولات در فروشگاه‌های سامسونگ را در پی خواهد داشت.

2 در مورد “سامسونگ به‌دنبال فروش گوشی‌های گلکسی خود در فروشگاه‌های ال‌جی است”

  1. خب چرا خودش استور نمیزنه؟
    اینجوری که بهتره فک کن بارو بره فروشگاه الجی سامسونگ و اپل بخره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH