قابلیت پشتیبانی از تماس‌های ویدیویی گروهی بالاخره به پیام‌رسان تلگرام افزوده شد

سال گذشته و در اوج دوران همه‌گیری ویروس کرونا بسیاری از برنامه‌ها از قابلیت‌هایی نظیر تماس‌های ویدیویی گروهی یا افزایش تعداد افراد شرکت‌کننده در گفتگوها بهره‌مند شدند. دلیل چنین پدیده‌ای این است که مردم برای برگزاری جلسات آنلاین با همکاران خود، ملاقات‌های کاری و گفتگو با دوستان و اعضای خانواده از طریق برگزاری گردهمایی‌های مجازی به برقراری تماس‌های ویدیویی گروهی احتیاج داشتند.

به‌نظر می‌رسد که تلگرام کمی دیرترهنگام از این قابلیت رونمایی کرده است؛ زیرا مشخصه تماس ویدیویی گروهی اکنون به این اپلیکیشن افزوده شده است. بر اساس اعلام تلگرام به‌روزرسانی امروز به کاربران تمامی دستگاه‌ها از جمله تبلت‌ها و کامپیوترهای دسکتاپ امکان می‌دهد تا دوربین دستگاه خود را روشن کرده یا هنگام اجرای گفتگوهای صوتی در گروه‌ها محتوای نمایشگر را با سایرین به اشتراک بگذارند. این قابلیت تجربه گفتگوهای صوتی را به سطح جدیدی منتقل نموده و بستر لازم برای برگزاری کلاس‌های آنلاین، جلسات کاری و اجتماعات خانوادگی را فراهم می‌کند.

دلیل تعلل تلگرام در فعال‌سازی این مشخصه هنوز روشن نیست؛ خصوصا اینکه کمپانی پیش‌تر در آوریل سال 2020 برنامه‌های خود را اعلام کرده بود. با این‌حال دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است. بعلاوه تلگرام نیز نام خود را به‌عنوان جایگزینی برای واتس‌آپ اعلام نموده است. بی‌تردید اضافه شدن این مشخصه جدید به تلگرام برای کاربران این پیام‌رسان مایه خرسندی خواهد بود.

در حال حاضر مشخصه تماس ویدیویی گروهی تلگرام با محدودیت 30 شرکت‌کننده مواجه است. به بیان صادقانه این رقم برای استفاده معمول کاملا زیاد به‌نظر می‌رسد؛ اما کمپانی به‌دنبال ارتقاء سقف این محدودیت در آینده است. بنابراین در صورت تمایل به استفاده از تلگرام جهت میزبانی از تماس‌های ویدیویی پرجمعیت کماکان بایستی منتظر بمانید.

2 در مورد “قابلیت پشتیبانی از تماس‌های ویدیویی گروهی بالاخره به پیام‌رسان تلگرام افزوده شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH