اینترنت اکسپلورر از ویندوز 11 حذف شد

در برهه‌ای از عمر ویندوز 10، می‌توانستید همزمان اینترنت اکسپلورر، نسخه قدیمی Microsoft Edge و مرورگر Edge جدید دارای سیستم عامل Chromium را نصب کنید. این سه مرورگر، تصویر کاملی از تقلای مایکروسافت در دنیای مرورگرهای وب در دهه گذشته بوده است. مرورگر اینترنت اکسپلورر طی سال‌های قبل به تدریج کاربران خود را از دست داده و در گام آخر از ویندوز 11 نیز کنار گذاشته شد.

روز گذشته، شرکت مایکروسافت اعلام نمود که اینترنت اکسپلورر در ویندوز 11 غیر‌فعال خواهد شد. پیش‌تر، به نظر می‌رسید که آخرین میخ بر تابوت اینترنت اکسپلورر در تاریخ 15 ژوئن 2022 زده خواهد شد. اما جدیدترین گزارشات، حاکی از حذف کامل این مرورگر از ویندوز 11 است.

سخنگوی مایکروسافت طی مصاحبه‌ای عنوان نمود که برنامه اینترنت اکسپلورر 11 در ویندوز 11 در دسترس نبوده و Microsoft Edge مرورگر پیش فرض برای ویندوز 11 خواهد بود. موتور MSHTML نیز به عنوان بخشی از سیستم عامل ویندوز 11 برای شبیه‌سازی حالت اینترنت اکسپلورر در Microsoft Edge در نظر گرفته شده است.

اینترنت اکسپلورر در نسخه لو رفته‌ی ویندوز 11 نیز وجود ندارد. البته حضور اینترنت اکسپلورر در ویندوز 11 را محتمل به نظر نمی‌رسید، اما مایکروسافت یادآور گشت که نسخه های LTSC ویندوز 10 همچنان در سال آینده اینترنت اکسپلورر را در خود خواهند داشت. مطابق برنامه‌ریزی های صورت گرفته، گزینه حذف اختیاری این مرورگر از تاریخ 15 ژوئن 2022 برای کاربران ویندوز فوق‌الذکر نیز مهیا خواهد بود. ویندوز 11 اینترنت اکسپلورر  را به طور کامل حذف نموده و اگر از میانبرهایی مانند iexplore نیز استفاده کنید، به مرورگر Microsoft Edge هدایت خواهید شد.

پس از 20 سال، بالاخره اولین نسخه جدید ویندوز بدون مرورگر اینترنت اکسپلورر منتشر می‌شود. این مرورگر، نخستین بار در سال 1997 و برای ویندوز 95 منتشر شد. انتشار این نسخه از ویندوز، تنها یک سال پس از عرضه اینترنت اکسپلورر در اکتبر 1997 به بحران و جنگ ایالات متحده علیه انحصار مایکروسافت منجر شد.

3 در مورد “اینترنت اکسپلورر از ویندوز 11 حذف شد”

  1. ادج هم همون اکسپلورره نمیدونم چه اصراری داره به اینکه مرورگر داشته باشه خب وقتی ضعیفه همون کروم رو اختصاصی و پیش فرض کن دیگه

    1. این حرف و نزن اکسپلوره شکی نیست باید زودتر حذف میشد
      ولی مایکروسافت ایج بی نظیره بر پایه کرومیوم نوشته شده.

      این حرف شما که گوگل کروم پیش فرض ویندوز باشه مثل اینه من ماشین بنز بخرم چرخ هاشو بی ام و بسازه

      وقتی مایکروسافت توانی ساخت مرورگر داره چرا باید پیش فرض ویندوز مرورگر شرکت دیگه ایی باشه

      ایج به جرات ثابت کرد در حد کروم کامله

      شاید شما یا با ایج کار نکردین یا اگر کار کردین اپدیت نیست که از سرعت و امکاناتش استفاده کنین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH