نقد و بررسی گوشی پوکو X3 پرو شیائومی: گردن‌کلفت گیمینگ!

گوشی‌های پوکو X3 و X3 پرو ( X3 Pro ) را می‌توان مدل‌هایی دانست که تنها برای پسران طرفدار گیم ساخته شده‌اند. طراحی بزرگ، وزن سنگین، ظاهر زمخت و البته قدرت بالای این دو مدل، باعث شده تا دخترها کمتر نسبت به سری پوکو X3 علاقه نشان دهند و از طرفی گیمرهایی که به دنبال یک گوشی جذاب برای بازی هستند و در عین حال نمی‌خواهند هزینه زیادی برای گوشی گیمینگ خود پرداخت کنند، به سراغ پوکو X3 و ایکس 3 پرو می‌آیند.

گوشی پوکو X3 که چند ماه پیش به طور کامل آن را نقد و بررسی کردیم، تعادل بیشتری در مشخصات خود دارد، این مدل از نظر نمایشگر، پردازنده، دوربین و باتری، یک گوشی میان‌رده و قدرتمند است که تمامی نیاز‌های شما را برطرف می‌سازد.

اما پوکو X3 پرو از نظر سخت افزاری بسیار قدرتمندتر است، از طرفی دوربین این مدل کمی نسبت به پوکو X3 ضعیف‌تر شده و به همین دلیل این مدل را مناسب افرادی می‌دانیم که تنها به بازی اهمیت می‌دهند و مشخصات دیگر مانند دوربین در اولویت آن‌ها نیست.

البته پوکو X3 Pro به جز پردازنده، برتری‌های دیگری هم نسبت به پوکو X3 دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، ما در این مطلب هم به طور کامل تمامی نقاط قوت و ضعف پوکو X3 Pro را بررسی می‌کنیم و هم در هر بخش مقایسه‌ای میان این مدل و گوشی پوکو X3 خواهیم داشت، بنابراین با نقد و بررسی تخصصی گوشی پوکو X3 پرو همراه ما باشید:

مشخصات پوکو ایکس 3 پرو

ابعاد
165 در 76.8 در 9.4 میلی‌متر
وزن
215 گرم
نمایشگر
6.6 اینچ IPS LCD با رزولوشن 1080 در 2400
پردازنده
Snapdragon 860
پردازنده گرافیکی
Adreno 640
رم
8 گیگابایت
حافظه داخلی
256 گیگابایت
سیستم عامل
رابط کاربری MIUI 12 بر پایه اندروید 11
دوربین اصلی
چهارگانه: 48 واید + 8 التراواید + 2 ماکرو + 2 تشخیص عمق
دوربین سلفی
20 مگاپیکسل واید
باتری
5160 میلی‌آمپرساعت با شارژ سریع 33 واتی

اقلام درون جعبه پوکو X3 Pro

پوکو X3 پرو مانند دیگر گوشی‌های پوکو دارای یک جعبه مشکی و زرد است که ظاهری ساده و متفاوت دارد، زمانی که در جعبه را باز می‌کنید، اولین چیزی که با آن رو‌به‌رو می‌شوید جعبه‌ای پهن و باریک است که بر روی آن سوزن خشاب سیمکارت در قطعه‌ای مقوایی قرار گرفته، درون این جعبه بروشور‌های محصول، یک برگه برچست نام و لوگو پوکو به همراه قاب ژله‌ای این گوشی دیده می‌شود.

قاب ژله‌ای که درون جعبه قرار دارد از ضخامت نسبتا خوبی برخوردار است و می‌توان از آن به عنوان یک محافظ محکم برای گوشی استفاده کرد اما زمانی که قاب ژله‌ای را بر روی گوشی قرار می‌دهید، ضخامت گوشی بیش از پیش می‌شود و شاید کارکردن با آن سخت باشد.

پوکو ایکس 3 پرو یک گوشی بزرگ است که باید دو دستی با آن کار کنید، حال فرض کنید چند میلی‌متر ضخامت قاب هم بر روی این گوشی اضافه شود، در این حالت زمانی گه گوشی را درون جیب خود قرار می‌دهید ابعاد و برجستگی آن کاملا مشخص خواهد بود.

قاب و جعبه آن را که کنار بگذاریم به شارژر 33 واتی و کابل شارژر می‌رسیم که کیفیت مناسبی دارند و نکته خاصی نمی‌توان در مورد آن‌ها گفت.

کیفیت ساخت و طراحی پوکو X3 پرو

پوکو X3 Pro از نظر طراحی هیچ تفاوتی با پوکو X3 ندارد، تنها رنگ‌بندی این مدل کمی تغییر کرده در غیر این صورت از نظر کیفیت ساخت و طراحی، هیچگونه تغییری در این دو مدل دیده نمی‌شود.

طراحی و رنگ

پوکو ایکس 3 پرو بدنه‌ای پلاستیکی دارد که در پشت آن یک ماژول بزرگ دوربین و نوار بزرگ هاشور‌ داری که نام پوکو بر روی آن هک شده، دیده می‌شود. بدنه پشتی دو نوع تکسچر یا بافت متفاوت دارد، نوار وسطی مانند شیشه براق بوده و اثر انگشت بر روی آن مشخص است ولی دو نوار کناری بدنه، پلاستیک مات هستند که اثر انگشت بر روی آن‌ها باقی نمی‌ماند.

مدلی که ما در اختیار داشتیم، دارای رنگ متال برونز است که خیلی برونزی نیست و رنگ آن مانند ترکیبی از نقره‌ای و سفید مرمری است، به هر شکل این مدل، رنگ مایل به سفید خاصی دارد که به دلیل رنگ روشن آن اثر انگشت جذب شده در قسمت براق پشت قاب کمتر دیده می‌شود. اما برجستگی ماژول دوربین موجب شد تا گرد و غبار زیادی در دور آن بر روی قسمت مشکی رنگ ماژول جمع شود که کمی ظاهر گوشی را خراب می‌کند.

این گوشی با دو مشکی فانتوم و آبی یخی نیز وارد بازار شده که مانند متال برونز، نام‌های مشکی فانتوم و آبی یخی نیز خیلی با رنگ واقعی قاب گوشی‌های عرضه شده مطابقت ندارد.

استحکام و مقاومت

بدنه پلاستیکی پوکو X3 Pro با فریم آلومینیومی آن احاطه شده، البته برخی منابع اعلام کردند که فریم این گوشی جنس پلاستیکی دارد اما به دلیل جنس و استحکام این فریم، احساس می‌شود که این مدل مانند پوکو X3 از فریم آلومینیومی بهره ببرد. به هر شکل فریم استحکام بالایی دارد و حتی اگر پلاستیک باشد، پلاستیکی سخت و محکمی است.

پوکو برای افزایش مقاومت پوکو X3 Pro بر روی نمایشگر آن یک لایه محافظ گوریلا گلس 6 قرار داده که کیفیت بالایی دارد و معمولا در گوشی‌های پرچمدار و بالارده از آن استفاده می‌شود. با وجود این محافظ و بدنه مستحکم پوکو ایکس 3 پرو، این گوشی در برابر افتادن از ارتفاع 1.6 متری بر روی زمین سخت، مقاوم خواهد بود و آسیب جدی نخواهد دید، همچنین مقاومت بدنه در برابر خراش نیز تا 2 برابر افزایش پیدا کرده است.

پوکو X3 پرو همچنین گواهی مقاومت در برابر گرد غبار و پاشش آب را نیز دریافت کرده، دریافت این گواهی به معنای آن است که اگر با دست خیس با گوشی کار کنید یا زیر باران آن را از جیب خود دربیاورید، مشکلی برای این مدل پیش نمی‌آید.

درگاه‌ها

همچون پوکو X3 بر روی فریم راست گوشی دکمه دغام شده پاور با حسگر اثر انگشت به همراه دکمه‌های ولوم صدا وجود دارند، در سمت چپ تنها خشاب سیمکارت دیده می‌شود، در بالای فریم میکروفون و فرستنده مادون قرمز قرار دارد و در فریم پایینی نیز جای اسپیکر، جک هدفون، درگاه USB-C و یک میکروفون دیگر است.

این مدل دو اسپیکر دارد که اسپیکر اول با اسپیکر مکالمه ادغام شده و در مرز میان فریم و نمایشگر قرار گرفته است، چراغ نوتیفیکیشن نیز در میان همین اسپیکر است، زیر اسپیکر با فاصله کمی بر روی نمایشگر یک دوربین سلفی نسبتا کوچک قرار دارد که مانند پوکو X3 کمی بر روی صفحه سایه می‌اندازد، البته باید کمی دقت کنید تا این سایه را ببینید ولی اگر صفحه گوشی سفید باشد این سایه بهتر دیده می‌شود.

ابعاد و وزن

این گوشی 16.5 سانتی‌متر طول، 7.6 سانتی‌متر عرض، 9.4 میلی‌متر ضخامت و 215 گرم وزن دارد. دقیقا همین مشخصات را در مدل پوکو X3 نیز داشتیم که نشان می‌دهد این دو مدل تفاوت‌های کمی با یکدیگر دارند.

پوکو ایکس 3 پرو یک گوشی گردن‌کلفت و سنگین است و به دلیل وزن آن، احتمالا با استفاده طولانی مدت از گوشی، مچ دستتان خسته می‌شود، همچنین برای کارکردن با گوشی باید از دو دست خود کمک بگیرید و اگر دستان بزرگی ندارید، کار کردن یک دستی با پوکو X3 پرو تقریبا غیرممکن است.

صفحه نمایش پوکو X3 پرو

تاکنون تفاوت خاصی میان دو مدل پوکو X3 و X3 پرو وجود نداشته، در این بخش نیز تفاوتی دیده نمی‌شود. پوکو همان نمایشگری که برای مدل X3 در نظر گرفته بود را در مدل X3 پرو نیز استفاده کرده است.

در این مدل از یک نمایشگر IPS LCD در اندازه 6.67 اینچ استفاده شده، این نمایشگر از HDR10 پشتیبانی می‌کند و دارای نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است. صفحه نمایش پوکو X3 Pro در حالت معمولی میان 450 تا 540 نیت روشنایی دارد که برای استفاده روزمره مناسب است و زیر نور آفتاب نیز می‌توانید صفحه را ببینید و با آن کار کنید.

در هر اینچ این صفحه نمایش 395 پیکسل وجود دارد تا با تراکم مناسب پیکسلی، کیفیت نمایش تصاویر در این صفحه نیز افزایش پیدا کند، رزولوشن تصویر در این مدل 1800 در 2400 پیکسل است و صفحه از نسبت 20:9 بهره می‌برد. رزولوشن، نسبت و تراکم پیکسلی پوکو ایکس 3 پرو کاملا استاندارد است و در اکثر گوشی‌های همرده آن نیز دیده می‌شود.

رنگ‌ها

صفحه نمایش پوکو X3 Pro با فناوری امولد ساخته نشده اما واقعا کیفیت آن بالاست و ضعف چشمگیری از این نظر ندارد، پشتیبانی از HDR10 کمک کرده تا رنگ‌ها، سایه‌ها، نقاط مشکی و سیاه بسیار خوب و طبیعی به نمایش در بیایند و عملکرد نمایشگر در هنگام تماشای ویدیو، عکس و بازی کاملا راضی کننده باشد.

عملکرد نمایشگر این مدل نسبت به گوشی‌های همرده‌ای که نمایشگر LCD دارند، بسیار مناسب و راضی‌کننده است و اگر به کار با نمایشگرهای امولد عادت نداشته باشید، کار کردن با صفحه نمایش LCD این مدل جذابیت فراوانی برای شما خواهد داشت.

نرخ‌ تازه‌سازی

اما قابلیت خاص این صفحه نمایش به پشتیبانی از نرخ‌تازه‌سازی 120 هرتزی آن باز می‌گردد، نمایشگر پوکو X3 پرو بر روی دو حالت 60 هرتز و 120 هرتز قابل استفاده است، زمانی که رفرش‌ریت نمایشگر را بر روی 120 هرتز تنظیم می‌کنید، تعداد دفعات نمایش صفحه دو برابر می‌شود و به این ترتیب انیمیشن‌ها بسیار روان‌تر و سیال‌تر به نظر خواهند رسید. حالت 120 هرتز به ویژه برای گیمرها جذابیت فراوانی دارد و کیفیت بازی‌ها با نرخ‌تازه سازی 120 هرتز بسیار بالاتر از حالت 60 هرتز خواهد بود.

‌نرخ نمونه‌برداری تاچ

برای اجرای بازی در بالاترین حالت، علاوه بر نرخ تازه‌سازی 120 هرتز به نرخ نمونه‌برداری تاچ بالا نیز احتیاج دارید؛ در پوکو ایکس 3 پرو نرخ نمونه‌برداری تاچ صفحه 240 هرتز است، در این حالت نرخ پاسخ به لمس شما به 4.16 میلی‌ثانیه می‌رسد و عملا با کمترین تاخیر، تاچ شما عمل خواهد کرد، با این ویژگی در بازی‌های حساس ریسینگ یا شوتر که نتیجه بازی به لحظه‌ها وابسته است، چند میلی‌ثانیه از رقبای خود جلوتر هستید.

خریداران این مدل می‌توانند صفحه نمایش را به شکلی دلخواه در رابط کاربری شیائومی شخصی‌سازی کنند، اگر با نوع نمایش و گرمی و سردی رنگ‌ها مشکل دارید در منوی Display و قسمت Color Scheme می‌توانید رنگ صفحه را به شکل دلخواه خود تغییر دهید، همچنین حالت دارک مود، حالت مطالعه و حالت خواب نیز وجود دارد که جزئیات آن قابل تنظیم هستند.

حسگر اثر انگشت و قفل چهره

حسگر اثر انگشت پوکو X3 پرو بر روی فریم سمت راست گوشی با دکمه پاور ادغام شده، جای حسگر مناسب است و با چند بار استفاده به راحتی جای آن را یاد خواهید گرفت. این حسگر پوکو سرعت و دقت بالایی دارد و راحت باز می‌شود، شما با یک لمس سریع می‌توانید قفل گوشی را باز کنید، فرقی هم ندارد دست شما کاملا عمود بر روی حسگر قرار بگیرد یا با کمی زاویه، در هر صورت قفل به سرعت باز می‌شود.

تشخیص چهره نیز دیگر گزینه‌ای است که می‌توانید با آن قفل گوشی خود را باز کنید، گوشی به سرعت صورت شما را آنالیز می‌کند و پروسه تعریف قفل صورت برخلاف زمان مورد نیاز برای تعریف اثر انگشت اصلا طولانی نیست، همچنین قفل تشخیص چهره نیز به سرعت باز می‌شود و دقت آن قابل قبول است.

زمانی که گوشی را جلوی صورت خود می‌گیرید و دکمه پاور را می‌فشارید، قفل چهره با مکث کمتر از یک ثانیه باز می‌شود، عملکرد قفل چهره به وضعیت صورت شما و فاصله دوربین نسبت به صورت‌تان به شدت وابسته است، اگر گوشی بیش از حد نزدیک یا دور باشد، قفل به خوبی کار نمی‌کند. برای امنیت بیشتر هنگامی که چشمان‌تان بسته باشد، این قفل عمل نمی‌کند؛ همچنین قفل چهره با عکس شما هم باز نمی‌شود.

این قفل با وجود ماسک هم شما را شناسایی می‌کند و نکته جالب آن است که با وجود ماسک بر روی صورت، سرعت تشخیص چهره تغییر خاصی نمی‌کند، شاید چند صدم ثانیه قفل دیرتر باز شود اما بسیاری از گوشی‌های این رده با وجود ماسک، تاخیری یک ثانیه‌ای در باز کردن قفل پیدا می‌کنند.

رابط کاربری MIUI

گوشی پوکو ایکس 3 پرو با رابط کاربری MIUI 12 عرضه شده که شما می‌توانید آن را به MIUI 12.5 آپدیت کنید. رابط کاربری MIUI تغییر خاصی نسبت به گذشته ندارد و همه ویژگی‌های جذابی که از این رابط کاربری در نقد و بررسی‌های قبلی ذکر کردیم در پوکو X3 پرو نیز تکرار شده است.

در رابط کاربری شیائومی دو بخش اعلان و نوار اعلان متفاوت هستند، البته شما می‌توانید این نوار را به حالت نسخه قدیمی MIUI تغییر دهید اما در نسخه جدید این رابط کاربری، با کشیدن انگشت از سمت راست بالای صفحه، بخش کنترل سنتر شامل گزینه‌های اتصال به وای‌فای، دیتا موبایل، تنظیم نور صفحه و به طور کلی نوار اعلان پدید می‌آید. اما اگر می‌خواهید به خود اعلان‌ها دسترسی داشته باشید، باید از سمت چپ صفحه انگشت خود را به پایین بکشید تا اعلان‌ها نمایان شوند.

زمانی که از صفحه خانه به سمت چپ می‌روید، به صفحه گوگل دیسکاور می‌رسید که در آن می‌توانید آخرین مطالب و اخبار روز دنیا را مشاهده کرده، در اینترنت جستجو کنید و به دستیار گوگل یا گوگل لنز دسترسی داشته باشید.

منوی برنامه‌ها

زمانی که صفحه را به سمت بالا می‌کشید، منوی برنامه‌ها یا App Drawer باز می‌شود، در این بخش می‌توانید زبانه‌های مختلف برای دسته‌بندی برنامه‌های خود ایجاد کنید و برنامه‌های مرتبط را در یک دسته‌بندی و یک تب قرار دهید، به این ترتیب هم می‌توانید برای هوم اسکرین چند صفحه دیگر تعریف کرده و برنامه‌های خود را درون پوشه‌های مختلف قرار دهید و هم از منوی برنامه‌ها چند زبانه درست کرده و به طور مثال، بازی‌ها، برنامه‌های ویرایش عکس و فیلم، برنامه‌های خرید اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی و… را در زبانه‌های مخصوص خود قرار دهید.

از قابلیت‌های جذاب بخش App Drawer می‌توان به کادر سرچ برنامه‌ها اشاره کرد که در پایین صفحه قرار داده شده، معمولا در رابط کاربری‌هایی که App Drawer دارند، کادر سرچ در بالای صفحه قرار دارد که به دلیل بزرگ بودن نمایشگر گوشی‌های جدید، دسترسی سریع و رسیدن انگشت به بالای صفحه کار سختی است، اما این کادر در گوشی شیائومی پایین صفحه قرار دارد و به راحتی می‌توان به آن دسترسی داشت.

مالتی تسکینگ

از مهم‌ترین ویژگی‌های رابط کاربری پوکو قابلیت Split Screen یا باز بودن همزمان دو برنامه در صفحه است که برای دسترسی به این ویژگی باید وارد صفحه برنامه‌‌های اخیر شوید. در این صفحه علاوه بر مشاهده برنامه‌های اخیر خود، چهار گزینه میانبر برای بستن تمام برنامه‌های باز، اسکن گوشی، پاکسازی گوشی و ورود به Manage apps نیز در دسترس هستند.

بر روی این صفحه اگر انگشت خود را بر روی برنامه مورد نظر نگه دارید، یک منو با سه گزینه باز می‌شود، گزینه اول با آیکون قفل به معنای آن است که آن اپلیکیشن در صفحه برنامه‌های اخیر قفل شود، یعنی شما می‌توانید در این صفحه همه برنامه‌ها را ببندید اما این اپلیکیشن همواره در پس‌زمینه باز می‌ماند و با ورود به صفحه برنامه‌های اخیر می‌توانید آن را انتخاب کنید.

گزینه آخر این منو که با علامت چرخ دهنده مشخص است، شما را به صفحه اطلاعات آن برنامه می‌برد، اما گزینه میانی در این میانبر Split Screen نام دارد، با استفاده از Split Screen دو برنامه در بالا و پایین صفحه هرکدام 50 درصد از صفحه را اشغال کرده‌اند، با کشیدن نوار حاشیه بین دو برنامه به سمت بالا می‌توانید ¾ صفحه را به برنامه پایینی و ¼ را به برنامه بالایی اختصاص دهید، با پایین کشیدن نوار حاشیه، برعکس همین اتفاق نیز قابل انجام است.

برنامه‌های پیشفرض

برنامه‌های از پیش نصب شده شامل علی‌اکسپرس، فیسبوک، نتفلیکس، لینکدین و آمازون می‌شود. البته پیش‌تر در کنار این اپلیکیشن‌ها، بازی‌های متعددی بر روی MIUI نصب بود که در بروزرسانی جدید این رابط کاربری، آن بازی‌ها حذف شده‌اند. اپلیکیشن‌های پیشفرض هم شاید در نقاط دیگر دنیا کاربرد داشته باشند اما به درد ما ایرانی‌ها نمی‌خورند و می‌توانید آن‌ها را حذف و بخشی از حافظه خود را آزاد کنید.

رابط کاربری MIUI به طور کلی برنامه‌های پیشفرض پر و پیمانی دارد، بر خلاف One UI سامسونگ، تمامی برنامه‌های مورد نیاز شما از ابتدا بر روی گوشی نصب هستند، از برنامه پخش موسیقی و ویدیو و اسکرین رکوردر گرفته تا می ریموت برای استفاده از فرستنده مادون قرمز و اسکنر QR کد و قطب‌نما، همگی بر روی گوشی نصب هستند.

ویدیو تولباکس

از امکانات خوب رابط کاربری پوکو X3 پرو می‌توان به گیم‌توربو، ویدیو تولباکس و پنجره شناور اشاره کرد، گیم توربو یک بخش مخصوص بازی است که در بخش سخت‌افزار به آن خواهیم پرداخت، بخش ویدیو تولباکس شباهت زیادی به گیم توربو دارد، هر دو قسمت در برنامه‌هایی که شما انتخاب کنید، فعال می‌شوند.

به طور مثال می‌توانید ویدیو تولباکس را برای یوتیوب یا اینستاگرام فعال کنید، به این ترتیب هنگامی که این برنامه‌ها را باز می‌کنید، نواری کمرنگ در قسمت بالا سمت راست صفحه نمایان می‌شود که با کشیدن انگشت بر روی آن، منوی میانبر تولباکس باز شده و شما می‌توانید از صفحه رکورد کنید، اسکرین شات بگیرید، قابلیت Cast برای اتصال گوشی به تلویزیون را فعال کنید و البته نمایشگر را خاموش کرده و تنها صدای ویدیو را بشنوید.

همچنین در این منوی میانبر می‌توان نوع فناوری صفحه و صدا را برای نمایش ویدیو تغییر داده و کیفیت ویدیوها و صدای آن‌ها را بهبود ببخشید، همچنین می‌توانید برنامه‌های دیگر را در یک پنجره شناور اجرا کرده و از حالت مالتی تسکینگ استفاده کنید.

گیم‌توربو

میانبری که هنگام بازی نمایان می‌شود، بخشی از برنامه گیم توربو رابط کاربری است که با اجرای بازی‌ها فعال می‌شود، گیم توربو پوکو نرخ تازه‌سازی صفحه، اتصال به اینترنت و ثبات هنگام بازی را تا 37 درصد افزایش می‌دهد، همچنین شتاب لمسی صفحه 100 درصد بهبود پیدا می‌کند تا همه‌چیز آماده اجرای بازی شود.

با میانبر گیم‌ توربو می‌توانید هنگام بازی اتصال به نت وای‌فای یا دیتا موبایل را تغییر دهید، همچنین ضبط ویدیو از صفحه نمایشگر را آغاز و متوقف کنید یا از صفحه اسکرین شات بگیرید. یکی دیگر از آپشن‌های جذاب این بخش، امکان باز شدن مرورگر در یک پنجره شناور است تا هنگام بازی اطلاعاتی که نیاز دارید را از نت جستجو کنید، در هنگام بازی پیام‌رسان‌های خود مانند واتساپ را نیز می‌توانید در یک پنجره کوچک باز کنید و جواب پیامی که برایتان آمده را بدهید.

این پنجره دو زیرمنو نیز دارد که در یک زیرمنو، اپلیکیشن و بازی‌های دیگر قابل مشاهده هستند که در هنگام بازی می‌توانید هرکدام از این برنامه‌ها را در یک پنجره شناور اجرا کنید، زیرمنوی دوم چند دسترسی دیگر مانند قطع اینترنت، تغییر سیمکارت، آغاز ضبط صوت بازی، اتصال گوشی به تلویزیون یا پاک کردن برنامه‌های باز در پس‌زمینه را به شما می‌دهد.

سخت افزار پوکو X3 پرو

زمانی که پوکو X3 عرضه شد، اعلام کردیم که این گوشی یکی از قدرتمندترین (اگر نگوییم بالاترین) سخت‌افزارهای بازار میان‌رده‌ها را دارد، اما حالا با اطمینان خاطر می‌توانیم بگوییم که در بین گوشی‌های میان‌رده بازار نمی‌توانید گوشی قدرتمندتر از پوکو X3 پرو پیدا کنید. پوکو در این مدل از تراشه بسیار قدرتمند و بالارده اسنپدراگون 860 استفاده کرده که قدرتمندترین تراشه 4G در سال 2021 محسوب می‌شود.

این مطلب را نیز بخوانید: نقد و بررسی تخصصی پوکو F3: شاهزاده چینی!

شرکت کوالکام این تراشه را با تمرکز بر افزایش شاخص‌های گرافیکی مانند عکاسی و گیمینگ طراحی کرده و سرعت پردازش گرافیکی در این تراشه 15 درصد سریع‌تر از تراشه پرچمدار دو سال پیش این شرکت یعنی اسنپدراگون 855 است. همچنین به کمک موتور هوش مصنوعی کوالکام، تمامی پردازش‌ها با سرعت و پایداری بیشتری انجام می‌شود که قدرت کلی پردازنده را در مجموع افزایش می‌دهد.

هسته‌های پردازشی

در این تراشه مسئولیت تمامی پردازش‌ها بر عهده یک هسته 2.96 گیگاهرتزی Kryo 485 Gold، سه هسته 2.42 گیگاهرتزی Kryo 485 Gold و چهار هسته 1.78 گیگاهرتزی Kryo 485 Silver است. همچنین پردازنده گرافیکی Adreno 640 وظیفه اساسی در پردازش‌های گرافیکی و گیمینگ را دارد که هرگز کم نمی‌آورد.

تراشه اسنپدراگون 860 نسبت به پردازنده پوکو X3 نزدیک به 71 درصد پردازش منطقی سریع‌تر، 145 درصد پردازش گرافیکی سریع‌تر، 192 درصد هوش مصنوعی قدرتمندتر و 45 درصد امتیاز بنچمارک بالاتری دارد.

حافظه و رم

اما این تمام ماجرا نیست، پوکو در این مدل از 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه اصلی از نوع پرسرعت UFS 3.1 استفاده کرده که سرعت خواندن و نوشتن را به شدت افزایش می‌دهد، تقریبا در هیچ یک از مدل‌های میان‌رده از این حافظه پر سرعت استفاده نشده و پوکو X3 Pro از این نظر نیز مشخصاتی همچون یک پرچمدار دارد.

بازدهی

این سخت افزار قدرتمند موجب شده تا پوکو ایکس 3 پرو هرگز از نظر پردازشی کم نیاورد و با گردن‌کلفتی تمامی اپلیکیشن‌ها و بازی‌های روز دنیا را با بالاترین کیفیت و بدون لگ اجرا کند. هنگام کار با گوشی و حتی بازی هیچ مورد لگ یا پرشی در عملکرد گوشی دیده نمی‌شود و همه‌چیز کاملا روان اجرا و پردازش می‌شود.

عملکرد پوکو X3 پرو در بازی کم‌نقص است، می‌توانید بازی‌هایی مانند کالاف دیوتی، سایبرهانتر و آسفالت 9 را بر روی بالاترین کیفیت اجرا کنید، در عین حال پایداری پوکو در طول اجرای بازی‌ها نیز مناسب است. بخشی از این پایداری مدیون سیستم خنک کننده پوکو X3 Pro است.

بنچمارک

پوکو X3 پرو در بنچمارک انتوتو 9 امتیاز 540675 را به دست آورده که امتیازی عالی و در حد پرچمداران بازار است، اما در انتوتو 8 امتیاز 481446 برای مدل رم 8 و حافظه 256 و امتیاز 453223 برای مدل پایه با رم 6 و حافظه 128 به دست آمده، امتیاز انتوتو برای هر سه نسخه این گوشی بالاتر از تمامی میان‌رده‌های هم قیمت پوکو X3 Pro در بازار است.

امتیاز Geekbench

تک هسته‌ای / چند هسته‌ای

امتیاز GFXBench

امتیاز 8 Antutu

نام مدل

3489/1085
33fps
668722
MI 11
3518/1107
33fps
657150
 Galaxy S21 Ultra
3266/926
50fps
631850
POCO F3
3476/1091
54fps
622276
+Galaxy S21
3238/1032
60fps
584055
Galaxy S21
3296/906
45fps
543986
Galaxy S20 FE
2603/880
42fps
508760
Galaxy Note 20 Ultra
2574/735
38fps
481446
Poco X3 Pro
2909/803
35fps
465534 
Mi 11 Lite 5G
2164/687
29fps
395503
nova 5T
1681/517
25fps
341212
Galaxy Note10 Lite
1960/591
18fps
325777
P40 lite
2009/661
16fps
318882
Mi 10T Lite 5G
1966/673
17fps
318117
Mi 10 Lite 5G
1932/610
19fps
312455
OnePlus Nord
1796/560
17fps
290172
Mi 11 Lite
1763/580
16fps
283750
Poco X3 NFC
1627/549
15fps
279342
Galaxy A72
1785/570
15fps
279625
Redmi Note 9 Pro
1603/492
14fps
279355
Redmi Note 8 Pro
1774/546
15fps
266620
Galaxy M51
1770/418
15fps
263396
Galaxy A71
1577/525
15fps 
261282 
Galaxy A52
1761/567
15fps
254000
Redmi Note 9S
1761/564
15fps
253271
Mi Note 10 Lite

 

فن خنک کننده و گرما

پوکو برای مهار گرما در این مدل از فناوری LiquidCool 1.0 Plus شامل یک لوله سه بعدی انتقال حرارت استفاده کرده که گرمای پردازنده را به سرعت جذب می‌کند و به بخش بیرونی گوشی انتقال می‌دهد، سپس با وجود دو لایه گرافیتی در دو قسمت رو و پشت تراشه، دما مجددا کاهش می‌یابد، با این کار حرارت در یک نقطه متمرکز نمی‌شود و تراشه همیشه در دمای پایین باقی می‌ماند، از طرفی گرمایی ملایم سطح گوشی را فرا می‌گیرید که بسیاری از مواقع اصلا متوجه آن نمی‌شوید.

پوکو ایکس 3 پرو پس از 20 دقیقه بازی گرم می‌شود اما نه به مقداری که آن را داغ شدن بنامیم، گرمای تولید شده بیشتر در قسمت دوربین احساس می‌شود و  متوجه گرمای ملایمی هم در قسمت نمایشگر خواهید شد. در عین حال برخلاف پوکو X3 و پوکو F3، هنگام شارژ گوشی هیچ گرمایی در قسمت بدنه و باتری به وجود نمی‌آید و شارژر 33 واتی موجب داغ شدن گوشی نمی‌شود که این اتفاق به افزایش عمر باتری گوشی کمک می‌کند.

دوربین پوکو X3 Pro

پوکو در میان‌رده گردن کلفت خود از چهار دوربین برای تصویربرداری و فیلم‌برداری استفاده کرده که دوربین اصلی و اولتراواید آن ضعیف‌تر از دوربین پوکو X3 است و البته تفاوتی میان دوربین ماکرو و تشخیص عمق این دو مدل نیست. دوربین‌های پوکو ایکس 3 پرو به ترتیب زیر هستند:

دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.79، انداره سنسور 1/2″ و سایز پیکسل 1.6μm

دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و زاویه تصویر 119 درجه

دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4

دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و فاصله فوکوس 4 سانتی‌متر

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پردازنده پوکو X3 پرو قدرت پردازش گرافیکی بالا هنگام عکس‌برداری و فیلم‌برداری است که به بهبود و افزایش کیفیت تصاویر و ویدیو‌ها کمک می‌کند. اما در عمل اتفاق مهمی برای تصاویر و ویدیو‌ها نمی‌افتد و کیفیت تصاویر این گوشی، در همان حدی است که از یک گوشی میان‌رده با دوربین 48 مگاپیکسلی انتظار داریم.

کیفیت تصاویر پوکو X3 پرو در روز خوب است، ایراد بزرگی به تصاویر نمی‌توان گرفت زیرا عکس‌ها در شرایط نوری ایده‌آل نویز کمی دارند و شفاف هستند، رنگ‌ها نیز از داینامیک رنج مناسبی بهره می‌برند و دوربین کمتر برای تشخیص وایت بالانس دچار اشتباه می‌شود. با این شرایط می‌توان گفت پردازنده گرافیکی کار خود را کرده و نباید انتظار بیشتری از آن داشت.

با توجه به این که دوربین اصلی و اولتراواید پوکو ایکس 3 پرو از پوکو X3 ضعیف‌تر هستند، کیفیت تصاویر این دو دوربین نیز کمی (نه خیلی زیاد) از مدل X3 عقب می‌ماند، البته پردازنده تمام تلاش خود را می‌کند که بر روی کیفیت تصاویر تاثیر بگذارد اما به نظر می‌رسد سخت افزار دوربین بیش از این کشش ندارد. به هر شکل نمی‌توان گفت که پوکو X3 Pro دوربین بدی دارد و کیفیت عکس‌های گرفته شده در حد قیمت و رده این گوشی خوب هستند.

عکس در شب و نایت مود

دوربین گوشی در شب نیز عکس‌های نسبتا خوبی می‌گیرد، نویزها در شب بیشتر هستند و گاها کنتراست تصویر به هم می‌ریزد و عکس‌ها بیش از حد تاریک یا روشن می‌شوند اما شما با کمک فوکوس دستی می‌توانید تمرکز نور را بهبود ببخشید.

برای افزایش کیفیت در شب می‌توانید از حالت نایت مود هم استفاده کنید، مانند دیگر گوشی‌های پوکو باید بگویم که حالت نایت مود زمانی که نور ملایمی در محیط وجود دارد، عالی عمل می‌کند و تصاویر را به بهترین شکل روشن و نویزها را کاهش می‌دهد، اما اگر نورهای رنگی یا با شدت بالا در تصویر باشند، نایت مود نمی‌تواند تعادل میان شدت نور را برقرار کند و کنتراست تصویر به هم می‌خورد.

اولتراواید

دوربین اولتراواید پوکو X3 پرو مانند دوربین اصلی کیفیت معمولی و خوبی دارد، تصاویر در این حالت کمی تاریک‌تر هستند و وایت بالانس به سمت آبی متمایل است اما در مجموع کیفیت تصاویر اولتراواید برای گرفتن برخی عکس‌های عریض و خاص مناسب است.

ماکرو

برای تصاویر ماکرو می‌توانید از دوربین 2 مگاپیکسلی استفاده کنید که زوم بالایی بر روی تصویر ندارد و خیلی نمی‌تواند بزرگنمایی خاصی انجام دهد، به طور کلی نباید انتظار زیادی از دوربین ماکرو داشته باشید، زیرا این دوربین کیفیت بالایی در تصاویر ماکرو ندارد.

پرتره

کیفیت تصاویر پرتره با دوربین پوکو ایکس 3 پرو برای یک گوشی میان‌رده کاملا قابل قبول است، مهم‌ترین موضوع در تصاویر پرتره تشحیص درست سوژه اصلی از بک‌گراند است که در این مدل با خطای کمی این اتفاق رخ می‌دهد، تقریبا از هر 10 تصویر پرتره، 7 یا 8 عکس کیفیت خوبی دارند و خطایی در آن دیده نمی‎‌شود، البته میزان خطا به سوژه نیز بستگی دارد، مثلا زمانی که موهای شما بلند است شاید بخشی از مو‌ها به عنوان بک‌گراند تصویر بلار شوند اما به طور کلی و در حالت عادی تصاویر پرتره خوبی می‌توانید با این مدل بگیرید.

در عکس پایین مشخص است که پرده سمت راست تصویر بلار نشده و دوربین آن را جزوی از بک‌گراند تشخیص نداده، گاهی از این خطاها در تصاویر به وجود می‌آید.

اپلیکیشن

نرم‌افزار دوربین رابط کاربری پوکو جذابیت‌های فراوانی دارد و کار کردن با آن بسیار راحت است، همه گزینه‌ها دم دست هستند و آپشن‌های خوبی هم برای تصویر یا فیلم‌برداری وجود دارد، مثلا شما می‌توانید به طور همزمان با دوربین جلو و پشت فیلم‌برداری کنید، یا بخشی برای فیلم‌برداری به نام Vlog وجود دارد که چند ساختار از پیش تعیین شده برای ادیت ویدیو دارد که برای گرفتن ولاگ یا یک ویدیو کوتاه از گردش شما مناسب است.

در محیط دوربین می‌توانید از اسناد خود عکس بگیرید، ویدیو کوتاه بسازید، از قابلیت تایم لپس و اسلوموشن استفاده کنید یا با استفاده از ویژگی Clone دو تصویر یا ویدیو با پس‌زمینه ثابت را ادغام کرده و با دو برداشت، خودتان در دو نقطه از یک عکس حضور داشته باشید!

سلفی

دوربین سلفی پوکو X3 پرو در یک حفره نسبتا کوچک در بالای صفحه نمایش قرار گرفته است. این دوربین 20 مگاپیکسلی لنز واید دارد و از دیافراگم f/2.2، اندازه سنسور 1/3.4 و اندازه پیکسل 0.8µm بهره می‌برد و دقیقا همان دوربینی است که در پوکو X3 نیز به کار رفته، تصاویر پرتره دوربین پوکو ایکس 3 پرو کیفیت بهتری نسبت به عکس‌های سلفی معمولی دارد و دلیل آن بلار شدن پس‌زمینه و حذف نویز‌های متداول در بک‌گراند تصویر است.

زمانی که با دوربین سلفی عکس می‌گیرید، تصاویر شفاف، روشن و واضح ‌هستند اما نویز هم دارند، در تصاویر سلفی پرتره این نویز در بک‌گراند عکس حذف شده و به طور کلی تصویر نهایی کیفیت بهتری دارد. اما عکس‌های سلفی در روز و شب با وجود نور زیاد و کم در سطح متوسط هستند و کیفیت معمولی دارند.

فیلم‌برداری

کیفیت فیلم‌برداری پوکو ایکس 3 پرو بسیار خوب است، با دوربین اصلی این گوشی می‌توانید با رزولوشن 4K و 30 فریم بر ثانیه فیلم بگیرید، هرچند 30 فریم شاید کمی پایین باشد اما ویدیو خروجی بسیار شفاف، روشن و قابل قبول است، در حالت 4K جزئیات محیط به خوبی در ویدیو ضبط می‌شوند و با وجود عملکرد بسیار مناسب لرزش‌گیر الکترونیکی، فیلم‌های جذابی می‌توانید با این گوشی بگیرید.

اما بهترین عملکرد مربوط به فیلم‌برداری با رزولوشن 1080P و 60 فریم بر ثانیه است، در این حالت فیلم بسیار روان‌تر، سیال و جذاب‌تر است. قابلیت لرزشگیر الکترونیکی نیز در این حالت به خوبی کار می‌کند و با دفع لرزش‌های مکرر و چرخش‌های سریع، از بلار شدن ویدیو، تکان‌های شدید و افت کیفیت ویدیو جلوگیری می‌کند.

البته برای‌فیلم‌برداری حالت Stady Mod نیز قابل انتخاب است که یک لرزش‌گیر پیشرفته به حساب می‌آید و بسیار بهتر لرزش‌ها را دفع می‌کند، همچنین در این حالت چرخش سریع ‌شما بسیار نرم و ملایم‌تر در ویدیو ثبت می‌شود؛ به طوری که شاید چند میلی‌ثانیه تاخیر میان حرکت شما و اتفاقی که بر روی ویدیو ثبت می‌شود، فاصله باشد، این قابلیت تنها برای فیلم‌برداری 1080p با 30 فریم برثانیه فعال می‌شود.

اسپیکر استریو

پوکو X3 Pro از یک اسپیکر استریو با دو خروجی صدا یکی در بالا و یکی در پایین فریم گوشی بهره می‌برد. صحبت خاصی در مورد کیفیت صدای اسپیکر این مدل نمی‌توان کرد زیرا همه چیز عالی است و نقصی در صدای اسپیکر استریو گوشی دیده نمی‌شود. اسپیکر استریو پوکو ایکس 3 پرو صدا را کاملا بلند، واضح، با افت کیفیت کم و با بیس بسیار خوب پخش می‌کند.

اسپیکر بالای گوشی در مرز میان نمایشگر و فریم قرار دارد؛ بنابراین هنگام بازی، زمانی که گوشی را افقی در دست می‌گیرید، دست‌تان جلوی اسپیکر را نمی‌گیرد، اسپیکر پایین نیز در نیمه سمت راست فریم پایینی است بنابراین برای آن که دست‌تان جلوی آن را نپوشاند باید گوشی را به حالتی بگیرید که دوربین آن سمت چپ باشد. البته ظاهرا ادغام شدن اسپیکر مکالمه با اسپیکر دوم کمی قدرت آن را بیش از حد افزایش داده به طوری که مثلا هنگام برقراری تماس صدای طرف مقابل به راحتی در محیط شنیده می‌شود.

موتور ارتعاشی

در پوکو ایکس 3 پرو همانند پوکو X3 از یک موتور ارتعاشی برای بهبود عملکرد لرزش دستگاه و ایجاد لرزش هنگام پخش صدای اسپیکر استفاده شده است، البته عملکرد موتور لرزشی در پوکو X3 پرو بهبود پیدا کرده اما هنگام بازی یا گوش دادن به موسیقی، گوشی لرزش کمی در قسمت پشتی خود خواهد داشت، با این موتور هنگام تیراندازی در بازی‌های شوتینگ، لرزشی ملایم در پشت گوشی احساس می‌کنید که به تجربه بهتر بازی کمک می‌کند؛ اما خب باگ دارد و حتی موقع پخش موسیقی هم پشت گوشی را می‌لرزاند!

باتری

اما آخرین ویژگی که به آن خواهیم پرداخت، عملکرد باتری گوشی است که به طور کلی رضایت بخش بوده و نمره قبولی دریافت می‌کند. این گوشی به یک باتری 5160 میلی‌آمپری تجهیز شده که در حالت عادی با تست‌های ما بیش از یک روز شارژدهی داشت، البته عملکرد باتری مستقیما با رفرش‌ریت صفحه در ارتباط است، با رفرش‌ریت 60 هرتز، به راحتی می‌توانید دو روز از گوشی استفاده کنید و نگران شارژ آن نباشید اما اوضاع با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز متفاوت است و تقریبا شارژدهی باتری یک سوم کاهش پیدا می‌کند.

با نرخ 60 فریم تقریبا هر یک ساعت بازی کالاف‌دیوتی حدود 18 درصد باتری را مصرف می‌کند اما با نرخ 120 هرتز این مقدار به بالای 25 درصد می‌رسد. طبق اعلام پوکو، باتری این گوشی برای 11 ساعت گیمینگ، 18 ساعت تماشای ویدیو و 110 ساعت موسیقی مناسب است. با توجه به بررسی‌های ما این موارد کمی اغراق‌آمیز به نظر می‌رسید و تقریبا به دور از واقعیت بودند.

شارژ سریع

اما در هنگام خالی شدن شارژ باتری نیز مشکلی به وجود نمی‌آید، با شارژر سریع 33 واتی، باتری پوکو X3 Pro تنها 65 دقیقه نیاز دارد تا شارژ شود. این شارژر آنقدری سریع است که نیم ساعته 60 درصد باتری را پر می‌کند و یک روز کامل می‌توان از گوشی استفاده کرد.

در قسمت سخت افزار اشاره کردیم که این گوشی هنگام شارژ داغ نمی‌شود، دلیل عمده این اتفاق استفاده از فناوری MMIT است که بر اساس آن جریان برق از دو سمت میانی باتری از دو جهت وارد باتری شده و به این ترتیب شارژ سریع سازگارتر بوده و میزان تولید حرارت آن کاهش می‌یابد.

جمع‌بندی پوکو X3 پرو

پوکو X3 پرو طراحی خاصی دارد که مورد پسند همه نیست، نمی‌توان این مدل را خوش ساخت و خوش دست نامید و البته وزن آن هم کمی سنگین است. با این وجود پردازنده گردن کلفت و قدرتمند این مدل جور تمامی مشخصات متوسطش را به دوش می‌کشد و جبران می‌کند. پوکو X3 پرو قیمت بسیار خوبی دارد و نباید انتظار داشته باشیم که در این رده قیمتی، گوشی‌هایی با مشخصات پرچمداران همچون بدنه فلزی، دوربین عالی یا نمایشگر امولد داشته باشیم، حتی اگر برخی مدل‌های بازار در این رده یکی از این ویژگی‌ها را دارا باشد، قطعا پردازنده قدرتمندی مانند پوکو ایکس 3 پرو ندارد.

همه مشخصات پوکو X3 Pro اگر بالاتر از حد گوشی‌های میان‌رده نباشد، پایین‌تر هم نیستند. نمایشگر LCD این گوشی از HDR10 و نرخ‌تازه‌سازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند که نقطه قوت صفحه نمایش پوکو X3 Pro محسوب می‌شود.

دوربین این گوشی عکس‌ها و فیلم‌های خوبی می‌گیرد و اپلیکیشن دوربین نیز قابلیت‌های زیادی برای گرفتن تصاویر و ویدیوهای خاص دارد، وجود اسپیکر استریو باعث شده تا صدای خروجی گوشی بلندی و شفافیت مناسبی داشته باشد.

باتری گوشی نیز با ظرفیت حدود 5 هزار میلی‌آمپر ساعت، با رفرش‌ریت 120 هرتز و استفاده معمولی بیش از یک روز دوام می‌آورد. از طرفی با شارژر 33 واتی می‌توانید در مدت یک ساعت گوشی را به طور کامل شارژ کنید که زمان بسیار مناسبی است و مواقعی که برای بیرون رفتن عجله دارید، شارژ سریع به کارتان می‌آید.

پوکو ایکس 3 پرو برای چه افرادی مناسب است؟

هنگام خرید باید بدانید که اولویت‌های شما چیست؟ اگر یک گوشی قدرتمند و مناسب بازی می‌خواهید که در انجام کارهای روزانه کم نیاورد و بقیه مشخصاتش مانند نمایشگر، دوربین و باتری نیز کیفیت بالایی داشته و در حد معمول این رده قیمتی باشد، پوکو ایکس 3 پرو گوشی مناسبی برای شماست.

گروه‌های مختلف

میزان مناسب بودن گوشی

والدین 
خیر
پسر‌ها
بله
دختر‌ها
خیر
طرفداران گیم
بله
طرفداران عکاسی
خیر
طرفدارن شبکه‌های اجتماعی
بله
طرفداران فیلم و سریال
خیر
طرفداران موسیقی
بله
طرفداران سفر و گردش
خیر
کارمندان
خیر
مدیران
خیر
مشاغل آزاد
خیر
رانندگان
خیر
کارگران
خیر
معلمین
بله
دانش‌آموزان
بله
دانشجویان
بله
اینفلوئنسرها
خیر
فریلنسرها
بله

 

ما این گوشی را به پسران توصیه می‌کنیم، مخصوصا آنهایی که با هزینه کم به دنبال قدرتمندترین گوشی بازار هستند و به انجام بازی‌های روز و استفاده از اپلیکیشن‌های سنگین عادت دارند. اما اگر طراحی یا دوربین برایتان اهمیت ویژه‌ای دارد، می‌توانید به سراغ گلکسی A32، گلکسی M31 یا مدل‌های سری ردمی نوت 10 بروید.

نقاط قوت

طراحی مستحکم و روکش گوریلا گلس 6

عملکرد سریع حسگر اثر انگشت

پردازنده قدرتمند و در حد پرچمداران

نمایشگر با رفرش‌ریت 120 هرتز

رابط کاربری جذاب

شارژر سریع 33 واتی

داشتن رادیو FM، جک هدفون، فرستنده مادون قرمز و درگاه کارت حافظه

 

نقاط ضعف

طراحی بزرگ و سنگین

دوربین می‌توانست بهتر باشد

باگ‌های مربوط به موتور ارتعاشی و اسپیکر مکالمه

 

 

 

 

 

 

12 در مورد “نقد و بررسی گوشی پوکو X3 پرو شیائومی: گردن‌کلفت گیمینگ!”

  1. این گوشی عالی هست از دستش ندهید من ارزومه بگیرمش چون برا گیم عالیه الان این با همین مشخصات اگر روی سامسونگ یا ایفون یا هواوی بزارن صد در صد بالایه ۱۲ تومان میفروشنش ولی اگر سبک تر بود ۱۰ گرم و ضخامتش ۱۰ تا کمتر بود عالی بود دوربینش هم خوبه مگه میخوایم با دوربین چکار کنیم فوقش یه عکس یا فیلم نمیخوایم که عکس برداری حرفه ای برای عروسی بگیریم
    در کل پیشنهاد میکنم بگیرینش تا گرون تر نشده

    11
  2. آیا برنامه شاد براش نصب میشه و میگن که اگه یک ساعت مثلا بازی توش بازی کنی داغ میکنه درست میگن چون من میخوام بخرم راهنمایی کنید ممنون میشم

    2
    4
    1. سعید صانعی

      سلام، بله شاد اجرا میشه
      در خصوص بازی هم اگر یک سایت بازی سنگین انجام بدید، گرم میشه که طبیعیه، 90 درصد گوشی‌های بازار این مدلی هستند

  3. دوربین این گوشی چیزی از نسل قبلی و هم رده های الان خودش واقعا کم نداره چون پردازنده قوی تری داره برای عکاسی…مطمئن باشید آپدیت نرم افزاری براش بیاد کیفیت دوربین این گوشی خیلی بالاتر میره…واقعا دیگه از گلکسی A52 و A72 ارزش خریدش خیلی خیلی بالاتره

    12

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH