تفریحات زمستانی در استانبول

استانبول، یکی از مهم ترین شهرهای کشور ترکیه است. این شهر پرجمعیت، پایتخت فرهنگی و اقتصادی این کشور است. شهر استانبول بزرگ ترین کلان شهر در اروپا و دومین شهر وسیع در خاورمیانه است. بلیط هواپیما برای شهر استانبول از ایران و شهرهای مختلف آن وجود دارد. استانبول تنها شهر وسیع و پهناور جهان است که در دو قاره جهان (آسیا و اروپا) واقع شده است.

استانبول همه ساله پذیرای توریست ها و گردشگران بسیار زیادی است که از تمام نقاط جهان به آن سفر می کنند. در تمامی فصل ها می توان به این شهر سفر کرد و از نقاط گردشگری آن لذت برد. در فصل زمستان، استانبول حال و هوای دیگری دارد. تفریح های زمستانی بسیاری در این شهر وجود دارد که توجه گردشگران را به خود جذب می کند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از تفریحات زمستانی لذت می برید، در فصل زمستان به استانبول سفر کنید.

در این مقاله به معرفی برخی از تفریحات زمستانی شهر استانبول خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

پیست اسکی کاراتپه استانبول

مهم ترین تفریح استانبول اسکی و برف بازی بر روی کوه های کاراتپه است. این پیست یک فضای امن و استاندارد دارد که می توانید با خیال راحت در آن به اسکی بپردازید و یا برف بازی کنید. این پیست در یک مرکز کوهستانی و در دل درختان انبوه فندق و بلوط قرار گرفته است. این پیست ارتفاعی معادل ۱۶۵۰ متر دارد. در سایر فصل ها نیز می توانید از طبیعت زیبای این پیست بهره مند شوید. زیرا پیست اسکی استانبول دارای منظره ای زیبا و آب و هوایی خوش است. برای این که بتوانید از تفریح های زمستانی این شهر بهره‌مند شوید و یک اسکی هیجان انگیز بر فراز کوه های کاراتپه داشته باشید، می تواند در اواسط دی ماه تا اواسط اسفند ماه به این شهر سفر کنید.

این پیست به دلیل منطره زیبایی که دارد، در سال ۲۰۰۵ میلادی، به یک منطقه محبوب و بی نقص برای برگزاری انواع ورزش های گوناگون به خصوص فوتبال شد و میزبان بسیاری از بازی های مقدماتی نیز شده است.

 

تله کابین استانبول

یکی از پرهیجان ترین و جذاب ترین تفریح های زمستانی استانبول، استفاده از تله کابین است. از تله کابین استانبول می توانید در تمام فصل ها استفاده کنید. اما استفاده از آن فصل زمستان جذابیت بیشتری دارد. تله کابین استانبول این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که بتوانید مناظر زیبای ترکیه را از ارتفاع تماشا کنید و لذت ببرید. این منازل در حال و هوای زمستانی جذابیت بیشتری دارد. این تله کابین بر فراز تپه پیر لوطی و در محله ای به نام ایوب در استانبول قرار گرفته است. محله ایوب یکی از محله های معروف استانبول است. تله کابین های استانبول ۸ نفره هستند و می توانید با دوستان و یا خانواده خود سوار شوید. این تله کابین ها دارای ایمنی بسیار زیادی هستند و ساخت آن ها نیز کاملاً استاندارد است. عملکرد آن ها به صورت برقی است و در زمان های معینی نیز مورد بازبینی قرار می گیرد.

 

شهربازی موی پارک استانبول

اغلب شهربازی هایی که در شهر استانبول و دیگر شهرها قرار گرفته است در فضایی رو باز و در هوایی آزاد تعبیه شده اند. در تمام فصل ها می توانید از این شهر بازی ها استفاده کنید. اما به دلیل شرایط آب و هوایی، این شهربازی ها در فصل زمستان بسیار خلوت و گاه تعطیل هستند. اگر می خواهید در فصل زمستان به شهر بازی در استانبول بروید، شهربازی سرپوشیده موی پارک یک گزینه بسیار مناسب است. این شهربازی یکی از محبوب ترین مرکزهای خرید در ترکیه نیز به شمار می رود.

شهربازی موی پارک استانبول، مساحتی معادل ۱۲ هزار متر دارد و به امکانات تفریحی، رفاهی و گردشگری بسیار زیادی مجهز شده است. شاتل پر سرعت، نوسان غول پیکر، چرخ و فلک، ترن هوایی، تونل هیجانی و … از بازی ها و تفریحات این شهر بازی سرپوشیده در استانبول است.

 

فستیوال های زمستانه در شهر استانبول

در فصل زمستان، شهرهای مختلفی در سراسر دنیا فستیوال و جشنواره های زمستانی برگزار می کنند. استانبول ترکیه نیز یکی از این شهر ها است. این فستیوال ها در استانبول، همراه موسیقی، هنر، فرهنگ و نمایش های زیبا و جذابی هستند که می تواند لذت سفر شما را چند برابر کند. اگر می خواهید از فستیوال ها و جشنواره های زمستانی استانبول استفاده کنید ماه نوامبر، مصادف با آذر ماه به این شهر سفر کنید. این فستیوال ها بسیار شاد و دیدنی هستند.

 

حراج های زمستانی مراکز خرید استانبول

یکی از دلایلی که بسیاری از گردشگران در فصل زمستان بلیط لحظه اخری تهران استانبول را خریداری می کنند، این است که این شهر حراج های زمستانی بسیاری برگزار می کند. برندهای مشهور در این شهر محصولات خود را بسیار ارزان تر از قبل به فروش می رسانند. اگر به خرید علاقه مند هستید، حتما در فصل زمسان به این شهر سفر کنید تا بتوانید یک خرید مقرون به صرفه و اقتصادی داشته باشید. این حراج ها، با زمان سال نو میلادی در استانبول هماهنگ شده است. برای این که بتوانید از حراج های فصلی استانبول بهره مند شوید، کافی است در بهمن ماه به این شهر سفر کنید تا بتوانید از حراج ها و جشنواره های تخفیف در فروشگاه های استامبول استفاده کنید.

 

استحمام در حمام های تاریخی استانبول

حمام تاریخی استانبول یکی از مکان هایی است که هم جنبه بازدید تاریخی و هم جنبه تفریحی دارد. استحمام در حمامی گرم با آب داغ، یکی از لذت بخش ترین کارها در فصل زمستان است. این لذت را می توانید در حمام های تاریخی استانبول ترکیه تجربه کنید. ماساژ در حمام های ترکیه نیز خالی از لطف نیست. این حمام ها فضایی سنتی و دل نشین دارند می توانید مدت زمان زیادی را در آن جا بگذرانید و علاوه بر استحمام، از معماری های سنتی و زیبای آن نیز بهره ببرید. از جمله حمام های باستانی این شهر می توان به Suleymaniye Hamami، Kılıç Ali Paşa و Cagaloglu Hamami اشاره کرد.

 

قهوه خانه کوما

نوشیدن چای و قهوه در حال و هوای زمستانی، لذت سفر شما را چند برابر می کند. یکی از لذت بخش ترین تفریحات زمستانی شهر استانبول، مراجعه به کافه و قهوه خانه های این شهر به خصوص قهوه خانه کوما است. این قهوه خانه یکی از معروف ترین مکان های گردشگری این شهر است که در محله چوکورکوما استانبول قرار گرفته است. این کافه به یک مرکز خرید نیز نزدیک است که می توانید پس از صرف قهوه و چای به دیدن آن ها بروید و از سوغاتی های شهر استانبول خریداری کنید.

 

بازدید از برج گالاتا

استانبول زمستان هایی سرد و برفی دارد. در اواسط زمستان معمولاً در این شهر برف زیادی باریده و بر روی زمین می نشیند. برج گالاتا در استانبول، همانند ایفل در پاریس است و از محبوبیت زیادی در این شهر برخوردار است. گالاتا، یک ساختمان مخروطی شکل است که ارتفاعی معادل ۷۰ متر دارد. تماشای منظره استانبول از بالای این برج در زمان غروب و هنگامی که برف همه جا را پوشانده است، خالی از لطف نیست.

 

سخن پایانی

همان طور که در این مقاله مطالعه کردید، استانبول یکی از پر مسافرترین شهرهای ترکیه و مهم ترین آن ها از لحاظ جذب گردشگر است. استفاده از تور استانبول، از راحت ترین راه ها برای رسیدن به این شهر است. استانبول دست کم به دو فرودگاه بین المللی مجهز شده است. صدها هتل با رنج های قیمتی گوناگون نیز در این شهر وجود دارد که مطابق سلیقه خود می توانید از آن ها استفاده کنید.

یکی از مزایای سفر به شهر استانبول در فصل زمستان، ارزان تر بودن بلیط هواپیما تهران به استانبول و مکان های اقامتی است. اگر می خواهید یک سفر مقرون به صرفه به استانبول داشته باشید، در فصل زمستان به آن سفر کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

3 در مورد “تفریحات زمستانی در استانبول”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH