هر آنچه که در زمان خرید گیمبال باید در نظر داشته باشید 

گیمبال، رینگ لایت و سافت باکس از جمله تجهیزات عکاسی می باشند که لازم است تا یک عکاس نیمه حرفه ای نیز آنها را تهیه نماید. با توجه به گستردگی محصول در بازار و حق انتخاب های مختلفی که برای آن وجود دارد. در این مقاله، نکات مهمی که توسط متخصصان دید نگار بر اساس سال ها تجربه در این حوزه به دست آمده است، به صورت مفصل ارائه می شود.

گیمبال چیست؟

Gimbal یک وسیله است که به طور معمول شامل حلقه ها یا براکت هایی است که جهت ثابت نگه داشتن دستگاه ( دوربین، موبایل و … ) در یک جهت چرخش می کنند. این موارد به ویژه برای فیلمبرداران یک وسیله واقعا مفید است. در مواردی که نیاز می باشد، دوربین حتما در حال حرکت باشد، گیمبال ها کارآیی خود را نشان می دهند و مانع لرزش خواهند شد. در واقع می توان بیان داشت، یک گیمبال یک تکیه گاه است که شما دوربین یا موبایل خود را بر روی براکت مد نظر خود قرار می دهید سپس براکت های اطراف آن به دور دوربین شما می چرخند و به آن براکت داخلی اجازه می دهند تا در یک سطح ثابت باشد و بچرخد. به عبارت دیگر، دوربین شما تقریباً به نظر می رسد وقتی روی دستگاه گیمبال نصب می شود روی هوا شناور است.

با چه دوربین هایی می توانید از گیمبال استفاده کنید؟

گیمبال ها برای هر دوربینی که ممکن است با آن فیلمبرداری کنید، می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.  طیف گسترده ای از گیمبال ها برای استفاده در DSLR ها و دوربین های بدون آینه طراحی شده اند. حتی برای دوربین های اکشن و البته دوربین های سینمایی نیز گیمبال وجود دارد.

چرا به گیمبال احتیاج دارید؟ آیا خرید آن ضروری است؟

حتی با جدیدترین پیشرفت در فناوری تثبیت پردازنده، کنترل لرزش دوربین در برخی از شرایط عکسبرداری هنوز هم دشوار است. هنگامی که لنزهای سنگین به دوربین متصل هستند، برای عکاسی از حیات وحش، وقتی به چیزی با انعطاف پذیری و تحرک بیشتر از سه پایه یا مونوپاد نیاز دارید، گیمبال های تک محور دستی می توانند مفید باشند. یک گیمبال در هنگام فیلمبرداری حتی ضروری تر است و به شما کمک می کند تا تمام رول ها را در فیلمبرداری به درستی اجرا نمایید. یک Gimbal دوربین شما را تثبیت می کند تا به شما در کاهش لرزش و تاری کمک کند. گیمبال ها می توانند خصوصیات منحصر بفردی داشته باشند، مثلا:

– Gimbal دستی به شما آزادی و تحرک بیشتری می دهد.

– برخی از گیمبال ها را می توان به عنوان سر سه پایه استفاده کرد.

-گیمبال ها می توانند دارای لایت باشند تا کمبود نور محیط نیز از طریق آنها رفع شود.

 گیمبال برای گوشی های موبایل

اکنون اکثر تلفن های هوشمند از ویژگی های عکس و فیلم نسبتاً پیشرفته برخوردار هستند و توانایی ضبط تصاویر با کیفیت بالا را دارند. نصب گیمبال و رینگ لایت بر روی گوشی های هوشمند می توانند دستگاه هایی با اندازه های مختلف را در خود جای دهند و به معنای واقعی کلمه کنترل را در کف دست شما قرار می دهند. این موارد علاوه بر اینکه نور مورد نیاز شما را فراهم می آورند، کیفیت عکس یا فیلم شما را نیز به صورت ویژه ای افزایش می دهند.

گیمبال برای دوربین ها

نوع Gimbal مورد نیاز شما به اندازه و قالب دوربین شما بستگی دارد. برای یافتن مورد مناسب، وزن ناخالص کلی دوربین و ترکیب لنز، بعلاوه ابعاد کلی دوربین را در نظر بگیرید. محبوب ترین Gimbal ها به صورت دستی هستند. از انواع پیشرفته تر می توان به عنوان اتصال به هواپیما ها، دکل ها، جرثقیل ها و مواردی از این قبیل اشاره کرد که برای فعالیت های بزرگ تر از آنها استفاده می شود.

گیمبال برای دوربین های سینمایی حرفه ای

یک عکس ثابت و خارق العاده با دوربین، ارزش تولید شگفت انگیزی را به تصاویر متحرک شما اضافه می کند. به خاطر داشته باشید: یک گیمبال 2 محوره فقط محور شیب و رول را تثبیت می کند، در حالی که گیمبال های 3 محوره تثبیت کننده اضافی را در محور پان ایجاد می کنند. یک گیمبال 3 محوره به شما آزادی بیشتری در مانور و حرکت متحرک نماها می دهد. به صورت کلی در زمان خرید گیمبال ها باید توجه داشته باشید که ابتدا می خواهید از این تجهیزات برای چه موردی استفاده نمایید. قطعا رینگ لایت ها یا Gimbal هایی که برای دوربین های فیلمبرداری استفاده می شوند با نمونه های مشابه برای تلفن همراه بسیار متفاوت است.

در گام دوم باید به وزن تجهیزات توجه نمایید. هر اندازه که وزن این ابزار ها کمتر باشد، قطعا حمل و نقل و فعالیت با آنها نیز به همان اندازه آسان تر می باشد.مورد بعدی تعداد محور هایی است که دوربین شما بر روی آن می تواند بچرخد. طبیعتا هر اندازه که تعداد محور های بیشتر باشد، حرکت دوربین ها نیز بهتر می باشد و فیلمبردار می تواند آزادی عمل بیشتری داشته باشد.

جمع بندی

به صورت کلی زمانی که شما می خواهید به عنوان یک حرفه ای در حوزه عکاسی فعالیت نمایید، نیاز به تجهیزات و لوازم مناسب است. رینگ لایت، سافت باکس و گیمبال از این دسته تجهیزات می باشند. اما با توجه به اینکه فروشگاه های زیادی در بازار وجود دارند یا به صورت اینترنتی اقدام به فروش برند ها و مدل های مختلفی از این لوازم می نمایند، لذا گاها انتخاب و خرید دشوار است. در این مقاله بر اساس تجربیات بیش از یک دهه فعالیت متخصصین دیدنگار، برخی از نکات مهم که در زمان خرید این ابزار باید بررسی شوند، توضیح داده شد. البته توجه داشته باشید که در سایت دید نگار شما می توانید مقالات آموزشی بسیاری را مطالعه نمایید تا ضمن یادگیری در خصوص نحوه فعالیت با این ابزار، کیفیت فیلمبرداری یا عکس برداری خود را نیز ارتقا دهید. در این فروشگاه اینترنتی محصولات مختلف به همراه ویژگی های هر کدام ذکر شده است تا خریدار بتواند با دید بازتر اقدام به خرید نماید. البته پشتیبان های این فروشگاه نیز همواره آماده پاسخگویی به هرگونه سوال در خصوص محصول می باشند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

1 در مورد “هر آنچه که در زمان خرید گیمبال باید در نظر داشته باشید ”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH