دوربین زیر نمایشگر شیائومی می میکس 4 از سامسونگ گلکسی زد فولد 3 بهتر خواهد بود

هر 2 کمپانی سامسونگ و شیائومی به احتمال فراوان نخستین اسمارت‌فون‌های خود مجهز به دوربین زیر نمایشگر را در ماه آگوست عرضه خواهند کرد. چنان‌چه شایعه اخیرا منتشر شده صحت داشته باشد؛ در این‌صورت انتظار می‌رود که تولیدکننده چینی در زمینه پیاده‌سازی فناوری فوق عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

این فناوری شامل جاسازی دوربین جلویی دستگاه در قسمت زیرین نمایشگر اصلی بوده و نمونه‌های اولیه و مدل‌های تجاری به نمایش گذاشته شده تا به این لحظه نشان می‌دهند که دوربین‌های زیر نمایشگر تا دستیابی به عملکرد کیفی سنسورهای معمولی کماکان مسیری طولانی را پیش رو دارند.

صرفنظر از این موضوع، شخص خبرچین به مخاطبان اطمینان داده که دوربین زیر نمایشگر سامسونگ گلکسی زد فولد 3 تقریبا به اندازه دوربین‌های اصلی هندست‌ها کارآمد بوده و در این میان اگرچه به هیچ‌گونه جزئیات خاصی پیرامون عملکرد دوربین شیائومی می میکس 4 اشاره نشده است؛ اما شخص خبرچین ادعا می‌کند که دوربین زیر نمایشگر هندست شیائومی در این حوزه از اسمارت‌فون سامسونگ برتر ظاهر می‌شود.

تصاویر لو رفته نشان می‌دهند که دوربین زیر نمایشگر گلکسی زد فولد 3 به‌طور کامل از دیدگان کاربران پنهان نشده است؛ اما به گفته Ice Universe این سناریو در خصوص شیائومی می میکس 4 صادق نیست. وی ادعا می‌کند که ناحیه مربوط به استقرار ماژول دوربین قابل تشخیص نبوده و تصاویر منتشر شده نیز نشان‌دهنده دستگاهی با نمایشگر کاملا یکپارچه هستند.

تصویر مطبوعاتی احتمالی از سامسونگ گلکسی زد فولد 3 که وجود دوربین زیر نمایشگر در آن کاملا مشهود است

کمپانی شیائومی در سال 2019 برای نخستین بار این فناوری را به معرض نمایش گذاشت. این تولیدکننده چینی در ماه آگوست سال گذشته اعلام کرد که تولید انبوه اسمارت‌فون‌های مجهز به سومین نسل از دوربین‌های زیر نمایشگر در سال 2021 آغاز خواهد شد. شیائومی همچنین اعلام کرد که این فناوری عملکردی مشابه با دوربین‌های سلفی معمول و سنسورهای کاملا شناخته شده ارائه خواهد داد.

این دستاورد مدیون بهینه‌سازی الگوریتم‌های دوربین و به‌کارگیری چیدمان پیکسلی جدیدی است که امکان عبور نور از شکاف میان فضای پیکسل‌های فرعی را فراهم می‌کند. بعلاوه این روش دستیابی به چگالی پیکسلی کاملا یکنواخت در نمایشگر را امکان‌پذیر خواهد کرد. این پدیده بدان معناست که چگالی پیکسلی، میزان روشنایی و گستره رنگی در موقعیت استقرار دوربین، مشابه سایر مناطق نمایشگر خواهد بود.

مشخصات احتمالی شیائومی می میکس 4

گزارشات اخیر نشان می‌دهند که شیائومی می میکس 4 مجهز به مشخصات سخت‌افزاری پیشرفته‌ای شامل تراشه اسنپ‌دراگون 888 پلاس ساخت کوالکام، باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ 120 واتی در بستر سیم و شارژ بی‌سیم 80 واتی و نمایشگر آمولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی بالا  خواهد بود.

بی‌تردید این هندست یکی از نامزدهای قدرتمند برای تصاحب عنوان برترین اسمارت‌فون اندرویدی چینی در سال 2021 است. با این‌حال شیائومی می میکس 4 یقینا گجتی ارزان‌قیمت به‌شمار نخواهد رفت. بر اساس شایعات این هندست با قیمت‌گذاری گران‌تر از شیائومی می 11 اولترا عرضه خواهد شد؛ گجتی که با قیمت‌گذاری 1199 یورویی (تقریبا 1414 دلاری) در دسترس مشتریان قرار گرفت.

2 در مورد “دوربین زیر نمایشگر شیائومی می میکس 4 از سامسونگ گلکسی زد فولد 3 بهتر خواهد بود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH