شیائومی پتنت نمایشگر با لبه‌های خمیده در تمامی جهات را ثبت کرد

در دنیای فناوری برخی رویکردها هیچ‌گاه از بین نمی‌روند و تمایل بی‌پایان شرکت‌ها برای ساخت نمایشگرهایی با لبه‌های خمیده نمونه‌ای از این رویه‌ها به‌شمار می‌روند. این داستان با عرضه اسمارت‌فون گلکسی نوت اج در سال 2014 آغاز شد؛ اما با معرفی اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی S6 اج این رویکرد به محبوبیت بالایی دست یافت.

با این‌حال ماهیت نمایشگرهای خمیده در گذر زمان دستخوش تغییر شد و این ایده بیش از آن‌که نمایانگر یک نوآوری زیبا باشد؛ به‌عنوان یک ترفند تبلیغاتی دست و پا گیر قلمداد شد و در نتیجه محبوبیت آن سریعا کاهش پیدا کرد. طی سالیان اخیر این مشخصه به تنها یک انحنای مختصر در دستگاه‌های پرچم‌دار تنزل یافته است.

با توجه به این اظهارات به‌نظر می‌رسد که برخی شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون در تلاش هستند تا الگوی طراحی نمایشگر خمیده را بار دیگر در کانون توجهات قرار دهند. کمپانی شیائومی در ماه فوریه امسال پتنت مربوط به یک نمایشگر خمیده با انحنای 88 درجه‌ای را به ثبت رساند. این نمایشگر تقریبا تمامی لبه‌های جانبی و پشتی دستگاه را در برمی‌گیرد. اکنون کمپانی چینی قصد دارد تا ایده نمایشگر خمیده را حتی بیش از پیش توسعه دهد.

پتنت جدید مربوط به یک نمایشگر آبشاری است که هر 4 قسمت جانبی شامل لبه‌های دستگاه را تحت پوشش قرار می‌دهد. دستیابی به این الگو در مقایسه با نمونه‌های کنونی بسیار دشوارتر به‌نظر می‌رسد. افزایش فضای حقیقی نمایشگر احتمالا برای نمایش اعلان‌ها، میزان شارژ باتری و سایر اطلاعات عمومی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همچنین به‌دلیل عدم وجود هرگونه دکمه فیزیکی احتمالا از قابلیت حساسیت به سطوح مختلف فشار برای انجام برخی اعمال اضافی استفاده خواهد شد.

آیا در آینده شاهد عرضه گوشی‌های بدون دکمه و بدون پورت خواهیم بود؟

بر اساس تصاویر مربوط به پتنت جدید شیائومی که توسط وبسایت LetsGoDigital منتشر شده است؛ کمپانی چینی نه‌تنها نمایشگر را در تمامی قسمت‌های جلویی دستگاه گسترش داده است؛ بلکه کلیه دکمه‌ها و درگاه‌های جانبی را نیز حذف نموده است. همچنین به منظور حفظ طراحی زیبا و کاملا یکپارچه پنل جلویی از هیچ‌گونه حفره یا ناچ جهت استقرار سنسور دوربین استفاده نشده است.

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که ثبت تصاویر سلفی به چه ترتیب امکان‌پذیر خواهد بود؟ در پاسخ بایستی خاطرنشان کرد که شیائومی یکی از نخستین شرکت‌هایی است که ارزیابی دوربین‌های زیر نمایشگر را آغاز کرده و به سومین نسل از این فناوری رسیده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال کمپانی از اسمارت‌فون شیائومی می میکس 4 مجهز به دوربین زیر نمایشگر رونمایی خواهد کرد.

پنل پشتی گوشی دارای طراحی منحصربه‌فرد است. حفره بزرگ مخصوص دوربین در این قسمت قابل رویت است. البته در بخش تحتانی ماژول دوربین نیز حفره دیگری به چشم می‌خورد که کارکرد آن دقیقا مشخص نیست.

با این وجود رواج دوباره چنین الگوهای طراحی بحث‌برانگیزی با شک و تردیدهایی همراه خواهد بود. چنین ایده‌هایی با چندین روش مختلف قابل پیاده‌سازی نبوده و کاربران نیز علاقه خود را نسبت به آن‌ها از دست داده‌اند. از سوی دیگر ایده دستگاه‌های موبایلی بدون پورت و بدون دکمه نیز در حال توسعه بوده و احتمالا در آینده‌ای نه‌چندان دور به یک رویکرد کلیدی و جدید مبدل خواهند شد.

3 در مورد “شیائومی پتنت نمایشگر با لبه‌های خمیده در تمامی جهات را ثبت کرد”

  1. خمیه باشه یا نباشه کیفیت تصویرش به سامسونگ نمیرسه
    بهترین برند سامسونگه
    دوربین و صفحه نمایشش عالیه همیشه

    1. امیرکیوان گوهری

      سلام دوست عزیز. پنل‌های نمایشگر پرچم‌داران شیائومی نیز معمولا از نوع سوپر آمولد بوده و توسط سامسونگ تولید می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH