رابط کاربری جدید مایکروسافت آفیس برای اینسایدرها منتشر شد

ویندوز 11 مایکروسافت با رابط کاربری جدیدی عرضه می‌شود و کمپانی به منظور هماهنگی هرچه بیش‌تر پکیج آفیس با سیستم‌عامل جدید اقدام به بازطراحی رابط کاربری برای این مجموعه نموده است. اکنون این به‌روزرسانی صرفا در دسترس اینسایدرها قرار گرفته است (مایکروسافت تسترهای بتای خود را با این عنوان خطاب قرار می‌دهد)؛ اما در اواخر سال جاری برای عموم کاربران منتشر می‌شود.

تغییرات اعمال شده در رابط کاربری جدید شامل طراحی ظاهری با زوایای گردتر مطابق با الگوی زیبایی‌شناختی ویندوز 11 و بازطراحی برخی دکمه‌ها در تمامی برنامه‌های آفیس است. مایکروسافت در ابتدا قصد داشت تا از نوار روبان سنتی فاصله گرفته و آن‌را با یک نوار فرمان جایگزین کند. اما بررسی به‌روزرسانی جدید نشان می‌دهد که هیچ تغییری در این قسمت اعمال نشده است.

مایکروسافت احتمالا به‌تدریج و طی هفته‌ها و ماه‌های قبل از انتشار ورژن نهایی از اصلاحات بیش‌تری رونمایی خواهد کرد. در حقیقت غول فناوری آمریکایی پیش‌تر اعلام کرد که تکمیل فرآیند بازطراحی آفیس 2 سال زمان خواهد برد. بنابراین حتی پس از انتشار ویندوز 11 نیز فرآیند توسعه و پیشرفت برخی ویژگی‌ها کماکان ادامه خواهد یافت.

2 در مورد “رابط کاربری جدید مایکروسافت آفیس برای اینسایدرها منتشر شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH