ال‌جی در 3 ماهه دوم سال 2021 به بالاترین درآمد تاریخ فعالیت خود دست یافت

ال‌جی الکترونیکس نتایج اولیه عملکرد مالی خود طی 3 ماهه دوم سال 2021 منتشر کرده است. اگرچه کمپانی کره‌ای به‌دلیل عدم سودآوری برخی واحدها از جمله کسب‌وکار تولید اسمارت‌فون‌های خود اقدام به تعطیلی آن‌ها نموده است؛ اما گزارش اخیر به‌طور کلی از درآمد باورنکردنی کمپانی حکایت دارد.

بر اساس آمار اعلام شده توسط ال‌جی، درآمد تلفیقی تقریبی این شرکت حدودا برابر با 15 میلیارد دلار است؛ رقمی که در مقایسه با 3 ماهه دوم سال گذشته رشد 48.8 درصدی را نشان می‌دهد. این رقم نشان‌دهنده بالاترین درآمد تولیدکننده کره‌ای در تاریخ طی یک دوره زمانی 3 ماهه است. درآمد عملیاتی کمپانی طی این دوره 3 ماهه حدودا برابر با 967 میلیون دلار بوده است؛ رقمی که در مقایسه با 3 ماهه دوم سال گذشته رشد 65.5 درصدی را نشان می‌دهد.

تعطیلی رسمی واحد ارتباطات موبایلی ال‌جی بر عملکرد کمپانی هیچ تاثیری نگذاشته است. اگرچه ال‌جی الکترونیکس به فعالیت رسمی خود تا پایان ماه جاری ادامه می‌دهد؛ اما درآمدها و هزینه‌های آن در گزارش قید نشده و به‌عنوان هزینه‌های عملیاتی متوقف شده قلمداد خواهند شد. بدین‌ترتیب برآورد درآمد و سود عملیاتی 3 ماهه نخست سال 2021 بهینه‌سازی شده و به‌ترتیب به 15.5 و 1.56 میلیارد دلار رسید.

ارقام درآمد تلفیقی موقت بر اساس ورژن کره‌ای استاندارد گزارش‌دهی مالی بین‌المللی (K-IFRS) تنظیم شده و پیش از انتشار، اطلاعات مالی دقیق از جمله درآمد خالص را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد. آمار دقیق‌تر مربوط به هر بخش در اواخر ماه جاری قابل دسترس خواهند بود.

سامسونگ به‌دنبال متقاعد نمودن ال‌جی برای فروش اسمارت‌فون‌های خود در فروشگاه‌های این شرکت است

پس از خروج ال‌جی از بازار گوشی‌های هوشمند، تنوع گجت‌های موجود در فروشگاه‌های این شرکت تا حدی کاهش پیدا کرد. به همین دلیل کمپانی‌های مختلف به فکر استفاده از شبکه خرده فروشی موجود در کره‌جنوبی افتادند. بدین‌ترتیب کارشناسان اپل برای آغاز فروش محصولات خود در فروشگاه‌های ال‌جی با مقامات این شرکت وارد مذاکره شدند.

اما چنین سناریویی برای سامسونگ چندان خوشایند نبود. کمپانی کره‌ای ادعا می‌کند که آغاز فروش محصولات اپل در فروشگاه‌های ال‌جی برخلاف توافق منعقد شده میان 2 کمپانی در سال 2018 است. به‌نظر می‌رسد که 2 طرف در 3 سال پیش کلیه قوانین و چارچوب‌های کاری را به‌طور دقیق تعیین نموده‌اند. بر این اساس فروشگاه‌های ال‌جی صرفا مجاز به فروش دستگاه‌های ساخت این شرکت بوده و به‌طور مشابه فروشگا‌ه‌های سامسونگ نیز صرفا تولیدات کمپانی را به فروش می‌رسانند.

سامسونگ نگران است که عرضه گوشی‌های آی‌فون در فروشگاه‌های شاخص ال‌جی موجب کاهش سهم اسمارت‌‌فون‌های 5G این شرکت از بازار شود. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که در 3 ماهه نخست سال جاری، شرکت اپل به برترین فروشنده دستگاه‌های 5G تبدیل شد؛ در حالی‌که سامسونگ رتبه چهارم را به خود اختصاص داد.

از سوی دیگر ال‌جی اطمینان می‌دهد که هیچ چیز توافق منعقد شده با اپل را نقض نخواهد کرد. به عقیده ال‌جی، توافق این شرکت با سامسونگ از درجه اعتبار ساقط شده است؛ چرا که تغییر چشمگیر یکی از زمینه‌های کسب‌وکار شرکت زمینه ابطال این توافق را فراهم می‌کند. تعطیلی واحد تلفن‌همراه ال‌جی یک تحول بزرگ به‌شمار می‌رود.

سامسونگ برای کنترل عملکرد ال‌جی به 3 اپراتور بزرگ تلفن‌همراه در کره‌جنوبی متوسل شده و از آن‌ها درخواست کمک کرده است. سامسونگ قصد دارد تا با تحت فشار قرار دادن ال‌جی این شرکت را برای فروش گوشی‌های گلکسی (در کنار آی‌فون‌های اپل) در فروشگاه‌های خود متقاعد نماید.

2 در مورد “ال‌جی در 3 ماهه دوم سال 2021 به بالاترین درآمد تاریخ فعالیت خود دست یافت”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH