سری گلکسی S22 سامسونگ احتمالا به سیستم خنک‌کننده جدید مجهز می‌شوند

امروزه اسمارت‌فون‌ها از هر زمان دیگری باریک‌تر و قدرتمندتر شده‌اند. عملکرد اجزاء داخلی با حداکثر کارآیی موجب تولید گرما می‌شود. بنابراین این دستگاه‌ها نیازمند استفاده از سامانه‌های خنک‌کننده قدرتمند هستند. در غیر این‌صورت کاهش توانایی پردازشی دستگاه تنها راهکار موجود برای خنک‌تر کردن آن به‌شمار می‌رود؛ اقدامی که نهایتا افت کارآیی دستگاه را به‌دنبال خواهد داشت.

به همین دلیل اکثر اسمارت‌فون‌های گیمینگ از سیستم خنک‌کننده مبتنی بر محفظه بخار بهره می‌گیرند. شرکت سامسونگ در پرچم‌داران قبلی خود از این فناوری استفاده کرد؛ اما بعدها از به‌کارگیری آن صرفنظر نمود. یک شایعه جدید نشان می‌دهد که غول کره‌ای احتمالا در صدد استفاده مجدد از این سامانه است.

سامسونگ احتمالا بار دیگر از سیستم خنک‌کننده مبتنی بر محفظه بخار استفاده خواهد کرد

سامانه‌های خنک‌کننده مبتنی بر محفظه بخار اکنون سال‌هاست که در اسمارت‌فون‌ها و سیستم‌های کامپیوتری با کارآیی بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. اسمارت‌فون‌ها از یک محفظه فلزی ایزوله در حالت خلاء همراه با مقدار بسیار کمی از مایع خنک‌کننده بهره می‌گیرند. این مایع پس از گرم شدن به گاز تبدیل شده و پس از سرد شدن مجددا متراکم می‌شود. سپس مایع از طریق یک کانال ثانویه به سوی منبع مولد گرما بازمی‌گردد. این مشخصه در کنار مساحت بزرگ‌تر محفظه بخار امکان تبادل حرارتی سریع‌تر نسبت به هیت‌سینک‌های معمولی را فراهم می‌کند.

سامسونگ در دستگاه‌هایی نظیر گلکسی S10 پلاس از سیستم خنک‌کننده محفظه بخار استفاده کرده است. گوشی‌های سری گلکسی S20 و گلکسی نوت 20 نیز از این سامانه بهره می‌گیرند؛ اما مشخصه فوق در تمامی مدل‌های آن‌ها به چشم نمی‌خورد. کالبدشکافی‌های انجام شده نشان داد که برخی دستگاه‌ها مجهز به سامانه خنک‌کننده محفظه بخار هستند؛ در حالی‌که برخی دیگر از پد حرارتی گرافیتی چندلایه بهره می‌گیرند.

یک گزارش مخابره شده از کشور تایوان نشان می‌دهد که شرکای زنجیره تامین کمپانی و تامین‌کنندگان در حال توسعه محفظه بخار برای دستگاه‌های آینده سامسونگ هستند. آن‌ها بر این باورند که سامسونگ همزمان با معرفی پرچم‌داران سال 2022 خود (احتمالا اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S22) برای بار دیگر به سراغ استفاده از این ایده خنک‌کننده خواهد رفت.

استفاده از ایده محفظه بخار مزایای چشمگیری را به‌دنبال خواهد داشت. کاهش دما به تراشه امکان خواهد داد تا حداکثر کارآیی خود را برای مدت زمان طولانی‌تری حفظ نماید. بدین‌ترتیب کاربران از تجربه گیمینگ و مولتی تسکینگ بهتری بهره‌مند خواهند شد. با این‌حال صحت و سقم شایعه فوق موضوعی کاملا متفاوت خواهد بود.

2 در مورد “سری گلکسی S22 سامسونگ احتمالا به سیستم خنک‌کننده جدید مجهز می‌شوند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH