صفر تا صد راه اندازی سیستم VOIP

سلام. با مقاله کاربردی آشنایی با صفر تا صد راه اندازی سیستم VOIP در خدمت شما عزیزان هستیم. در این مقاله آموزشی قصد داریم کمی بیشتر با سیستم‌های تلفنی VOIP آشنا شده و هر آنچه که باید برای راه اندازی سیستم ویپ در سازمانتان بدانید را مورد بررسی قرار دهید. پس اگر می‌خواهید به کمک سیستم های تلفنی ویپ بازدهی و بهره‌وری شرکت خود را افزایش دهید تا انتهای این مقاله کاربردی با ما همراه باشید.

ویپ چیست؟ راه اندازی سیستم ویپ چگونه است؟

قبل از هر چیزی بهتر است کمی در مورد سیستم‌های تلفنی تحت شبکه یا VOIP صحبت کنیم. همانطور که از نام این سیستم‌ها پیداست، سیستم تلفنی ویپ بر خلاف سیستم‌های تلفنی آنالوگ که روی زوج‌سیم‌های مسی یا بستر آنالوگ راه اندازی می‌شوند، روی بستر شبکه‌های کامپیوتری پیاده‌سازی می‌شوند. به عبارت دیگر سیستم های تلفنی VOIP نسل جدید‌تر و حرفه‌ای‌تر مراکز تلفنی آنالوگ یا سانترال‌ها می‌باشند که با قرارگیری روی بستر شبکه سازمان می‌توانند سرویس‌ها و امکانات بسیار پیچیده و کاربردی‌تری را در اختیار ما قرار دهند.

نکته مهمی که در مورد نسل جدید مراکز تلفنی یا VOIP باید بدانید این است که با توجه به این که سیستم‌های تلفنی VOIP  روی شبکه کامپیوتر‌ها پیاده‌سازی می‌شوند، این سیستم‌ها به کمک برنامه‌نویسی قابلیت توسعه و برنامه‌ریزی بسیار فراوانی دارند که در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین و پرطرفدار‌ترین این امکانات و ابزار‌ها اشاره می‌کنیم.

امکاناتی که با راه اندازی سیستم VOIP به دست می‌آورید

همانطور که گفتیم سیستم های تلفنی ویپ به ما این امکان را می‌دهند تا با برنامه‌نویسی بتوانیم امکانات و قابلیت‌های فراوانی را برای آن‌ تعریف کنیم. در ادامه به چند مورد از متداول‌ترین و پرطرفدار‌ترین این امکانات اشاره می‌کنیم.

راه اندازی سیستم نظرسنجی تلفنی ویپ

یکی از امکانات جذابی که می‌توانید با راه اندازی سیستم ویپ به آن دسترسی داشته باشید، سیستم نظرسنجی تلفنی می‌باشد. شما می‌توانید تنظیماتی را روی مرکز تلفن VOIP سازمانتان اعمال کنید تا سیستم به صورت خودکار پس از پایان هر مکالمه، مشتریان سازمان را به بخش نظرسنجی شرکت متصل کند و از آن‌ها بخواهد تا با فشردن اعداد موجود در صفحه کلید تلفن، میزان رضایت خود را از نحوه پاسخگویی کارشناسان مجموعه و خدماتی که دریافت کرده‌اند ثبت کنند. استفاده از این سرویس در هنگام راه اندازی سیستم ویپ از دو جهت می‌تواند بهره‌وری و بازدهی کار در سازمان شما را افزایش دهد.

  1. اول این که شما می‌توانید بر اساس میزان رضایت مشتریان، عملکرد کارشناسان پشتیبانی یا فروش خود را ارزیابی نمایید و در صورت وجود مشکلات احتمالی آن‌ها را به سرعت برطرف کنید.
  2. دومین مزیت این سیستم این است که هنگامی که مشتری متوجه می‌شود که شما برای ثبت نظر وی چنین سیستمی راه‌اندازی کرده‌اید، قطعا دیدگاه مثبتی نسبت به سازمان شما پیدا کرده و متوجه می‌شود که مشتریان کسب و کار شما برایتان از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

دستیابی به فکس نرم‌افزاری با راه اندازی سیستم ویپ

یکی دیگر از امکانات جذابی که به کمک راه اندازی سیستم VOIP به آن دسترسی خواهید داشت فکس نرم‌افزاری می‌باشد. با داشتن چنین سرویسی در سازمان دیگر نیازی نیست از دستگاه‌های فکس سخت‌افزاری در مجموعه خود استفاده کنید و می‌توانید از طریق نرم‌افزاری که شرکت ارائه هنده خدمات VOIP در اختیارتان قرار می‌دهد برای ارسال و دریافت فایل‌ها از طریق بستر خط تلفن (فکس) استفاده نمایید. استفاده از فکس نرم‌افزاری در مجموعه مزایای فراوانی دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از:

  1. کاهش هزینه‌ها: با استفاده از فکس نرم‌افزاری دیگر نیازی نیست که برای خرید تجهیزات فکس و کاغذ هزینه‌ای پرداخت کنید که همین امر باعث کاهش چشمگیر هزینه‌های سازمان خواهد شد.
  2. افزایش سرعت و بهره‌وری: در صورتی که کاربران سازمان شما زیاد از سیستم فکس استفاده می‌کنند، ممکن است گاها در شرکت برای استفاده از دستگاه فکس صف تشکیل شود که این موضوع باعث کاهش بازدهی کار در شرکت شما می‌شود. با استفاده از فکس نرم‌افزاری هر کاربر می‌تواند از طریق نرم‌افزاری که در اختیار دارد به سیستم ارسال و دریافت فکس دسترسی داشته باشد و عملیات ارسال و دریافت را از طریق کامپیوتر خود انجام دهد.
  3. شماره فکس شخصی: با استفاده از فکس نرم‌افزاری می‌توانید برای تک تک کاربران مجموعه یک شماره فکس شخصی در نظر بگیرید تا فکس هر کاربر مستقیما به شماره داخلی وی ارسال شود.
  4. امکانات پیشرفته فکس نرم‌افزاری: فکس نرم‌‎افزای می‌تواند قابلیت برنامه‌ریزی نیز داشته باشد. مثلا تعیین کنید که فکس‌ها در زمان معین به صورت خودکار ارسال شوند و یا مثلا فکس‌های دریافتی به چند کاربر به صورت همزمان ارسال گردند.

دسترسی به ماژول تماس خودکار با راه اندازی سیستم VOIP

سیستم تماس خودکار یکی دیگر از امکانات جذابی است که با راه اندازی سیستم VOIP در اختیار خواهید داشت. به کمک این سیستم می‌توانید کمپین‌های تبلیغات تلفنی ایجاد کنید و تنظیمات سیستم را طوری اعمال کنید که مرکز تلفن به صورت خودکار با لیست مشتریان مورد نظر شما تماس گرفته و یک پیغام صوتی از قبل ضبط شده برای تبلیغ محصولات جدید و یا اطلاع‌رسانی برای آن‌ها پخش کند. شما می‌توانید در پایان هر کمپین گزارشات دقیقی از نحوه عملکرد سیستم و پاسخگویی مشتریانتان دریافت نمایید.

سیستم گزارشات تماس در VOIP

یکی دیگر امکانات جذابی که با راه اندازی سیستم ویپ به دست می‌آوریم سیستم گزارش‌گیری حرفه‌ای از مرکز تماس می‌باشد. شما می‌توانید به کمک این سیستم اطلاعات دقیقی از وضعیت مرکز تلفن مانند: مدت زمان مکالمات، تعداد تماس‌های موفق و ناموفق، میزان پاسخگویی کاربران و … به دست آورید. مجموعه این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا با تصمیمات هوشمندانه‌ای که می‌گیرید بتوانید بازدهی و بهره‌وری سازمان خود را به میزان چشمگیری افزایش دهید.

راهکار‌ها و سرویس‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم تنها بخشی از امکاناتی است که می‌توانید در زمان راه اندازی سیستم VOIP از آن‌ها بهره‌مند شوید و شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به سایت VoiPing,ir مراجعه کرده و لیست کامل محصولات و امکانات حرفه‌ای سیستم‌های تلفنی ویپ را مورد بررسی قرار دهید.

کاهش هزینه‌ها با راه اندازی سیستم VOIP

یکی از ویژگی‌ها و مزایای راه اندازی سیستم ویپ در سازمان، کاهش هزینه‌ها می‌باشد. برخی از دلایل کاهش هزینه عبارت است از:

  1. برای راه اندازی سیستم ویپ نیازی به کابل‌کشی مجزا برای تلفن نیست و شما می‌توانید این سیستم را روی شبکه‌های کامپیوتری شرکت (که معمولا در همه سازمان‌ها وجود دارد) راه اندازی نمایید.
  2. برای استفاده از سیستم VOIP لزوما نیازی نیست که تلفن سخت‌افزاری ویپ خریداری نمایید. شما می‌توانید از تلفن‌های نرم‌افزاری که رایگان هم هستند برای تماس‌های خود استفاده کنید. این موضوع هزینه‌های راه اندازی سیستم VOIP را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد.
  3. با استفاده از سیستم ویپ دیگر نیازی نیست برای تماس‌های داخلی یا تماس‌های بین شعب سازمان خود هزینه پرداخت کنید. تمامی ارتباطات تلفنی از طریق بستر درونی سازمان شما برقرار خواهد شده که این امر هزینه تماس‌های داخلی را به صفر می‌رساند.

راه اندازی سیستم ویپ را از کجا شروع کنیم؟

برای راه اندازی سیستم VOIP در قدم اول باید یک شرکت ارائه دهنده خدمات VOIP پیدا کنید. بدیهی است که با یک جست و جوی ساده در گوگل می‌توانید به تعداد زیادی از این شرکت‌ها دسترسی داشته باشد اما باید برای انتخاب بهترین شرکت چند نکته را مد نظر قرار دهید:

  1. حتما در مرحله اول سابقه فعالیت و لیست مشتریان شرکت مورد نظر خود را مورد بررسی قرار دهید.
  2. ترجیحا با شرکت‌هایی وارد مذاکره شوید که تخصصا در زمینه VOIP فعالیت می‌کنند، نه شرکت‌هایی که هرگونه خدمات فنی و نرم‌افزاری را انجام می‌دهند.
  3. حتما از شرکت مورد نظر بخواهید که برای بروارد و مشاوره تخصصی به شرکت شما نیرو ارسال کرده و حضورا با شما جلسه برگزار کنند.
  4. لیست قیمت ارائه شده توسط شرکت مورد نظر خود را با رقبای آن مقایسه کرده و دلایل وجود اختلاف قیمت‌های احتمالی را جویا شوید.

ویپینگ ارائه دهنده خدمات راه اندازی سیستم VOIP

گروه ویپینگ یکی از برترین و نخستین شرکت‌های موجود در ایران می‌باشد که سالهاست به صورت تخصصی در زمینه توسعه و راه اندازی سیستم VOIP فعالیت می‌کند. ما همواره در تلاش هستیم تا با ارائه برترین راهکارهای توسعه مراکز تلفنی بتوانیم بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه کنیم. در صورتی که قصد راه اندازی سیستم ویپ در سازمان خود را دارید می‌توانید با کارشناسان و متخصصان ما که مشتاقانه آماده ارائه مشاوره رایگان و کاملا تخصصی به شما عزیزان هستند تماس گرفته و از تجربیات و راهنمایی‌هایی که در اختیارتان قرار می‌دهند بهره‌مند شوید. تلفن: 02174327 – 02191007447

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

1 در مورد “صفر تا صد راه اندازی سیستم VOIP”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH