اسمارت‌فون شیائومی Mi 12 با دوربین قدرتمند در ماه دسامبر معرفی خواهد شد

تا زمان رونمایی از اسمارت‌فون شیائومی Mi 12 کماکان مدت زمان زیادی باقی مانده است؛ اما منابع داخلی سرگرم پیش‌بینی طراحی ظاهری این پرچم‌دار هستند. این اطلاعات توسط یک منبع خبری آگاه با شناسه Digital Chat Station منتشر شده است. به گفته وی اسمارت‌فون شیائومی Mi 12 با اسم رمز “2112123AC” احتمالا در اواخر سال جاری معرفی خواهد شد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها توان پردازشی این هندست از طریق تراشه پیشرفته نسل آینده کوالکام با معماری 4 نانومتری موسوم به اسنپ‌دراگون 895 تامین می‌شود. همچنین نمایشگر این دستگاه پرچم‌دار از فناوری LTPO پشتیبانی خواهد کرد. این مشخصه به کاربران امکان می‌دهد تا متناسب با محتوای در حال نمایش روی پنل اقدام به تنظیم نرخ نوسازی آن نمایند.

از جمله ویژگی‌های شاخص شیائومی Mi 12 می‌توان به پشتیبانی از فناوری شارژ سریع سیمی با حداقل توان 120 وات و تکنولوژی شارژ بی‌سیم با توان 100 وات اشاره کرد.

چنان‌چه پیش‌بینی فوق صحیح باشد؛ در این‌صورت ورژن جهانی هندست پرچم‌دار از فناوری شارژ بی‌سیم 120 واتی پشتیبانی خواهد کرد؛ اما ظرفیت شارژ در ورژن چینی از 50 وات فراتر نخواهد رفت.

همچنین پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که شیائومی Mi 12 نخستین اسمارت‌فون موجود در بازار با سنسور تصویربرداری 200 مگاپیکسلی و فرمت اپتیکی 1 اینچی به‌شمار خواهد رفت.

این سنسور از فناوری خوشه‌بندی پیکسلی 16 در 1 پشتیبانی می‌کند. در این‌حالت 16 پیکسل همسایه با یکدیگر ادغام شده و 1 پیکسل بزرگتر با توانایی جذب بیش‌تر روشنایی را تشکیل خواهند داد.

عرضه زودهنگام تراشه اسنپ‌دراگون 895 احتمالا موجب معرفی پیش از موعد اسمارت‌فون شیائومی Mi 12 خواهد شد

سال گذشته کمپانی شیائومی شتاب‌زده عمل کرد و اسمارت‌فون Mi 11 زودتر از موعد مقرر معرفی شد. محاسبات پیشین نشان می‌داد که این پرچم‌دار نخستین هندست بازار مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 888 به‌شمار خواهد رفت.

این پدیده موجب برتری چندین ماهه شیائومی Mi 11 نسبت به سایر پرچم‌داران موجود در بازار شد. واقعیات نشان داد که کمپانی چینی برای رونمایی از پرچم‌داران خود صریحا شتاب‌زده عمل کرد و در واقع دچار یک تصمیم‌گیری اشتباه شد. تراشه اسنپ‌دراگون 888 در برخی زمینه‌ها مشکل‌ساز بود و استعداد بالای خود برای داغ شدن بیش از حد را اثبات کرد.

اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا شیائومی از داستان گذشته عبرت خواهد گرفت یا خیر؛ اما کمپانی چینی احتمالا کماکان تلاش خواهد کرد تا در زمینه به‌کارگیری تراشه اسنپ‌دراگون 895 نیز پیشتاز باشد. بنابراین شیائومی تلاش می‌کند تا تمامی رقبا را پشت سر گذاشته و عنوان نخستین تولیدکننده اسمارت‌فون با تراشه اسنپ‌دراگون 895 را به خود اختصاص دهد. این هندست با نام تجاری شیائومی Mi 12 عرضه خواهد شد.

بر اساس اعلام یک خبرچین معتبر با شناسه Ice Universe، فرآیند ساخت تراشه اسنپ‌دراگون 895 حداقل نیم ماه زودتر از موعد مقرر آغاز شده است. چنان‌چه امورات مربوط به پلتفرم جدید زودتر از موعد مقرر به اتمام برسد؛ در این‌صورت شیائومی نیز احتمالا پرچم‌دار جدید خود را زودتر از برنامه زمانی پیش‌تر اعلام شده عرضه خواهد کرد.

شیائومی Mi 12 احتمالا در نیمه نخست ماه دسامبر عرضه خواهد شد. این موارد صرفا حدس و گمان‌هایی هستند که بر پایه یک سناریوی واقعی مطرح شده‌اند؛ واقعیتی که از عرضه پیش از موعد تراشه اسنپ‌دراگون 895 حکایت دارد.

شیائومی برای پیشی گرفتن از سایرین اشتیاق بسیار زیادی دارد. این عوامل در کنار یکدیگر احتمالا موجب رونمایی پیش از موعد شیائومی Mi 12 خواهند شد. در مورد زمان رونمایی رسمی از تراشه اسنپ‌دراگون 895 بعید است که کمپانی کوالکام رویکرد سنتی خود را تغییر دهد. بر این اساس انتظار می‌رود که تراشه جدید در اوایل ماه دسامبر و ضمن برگزاری اجلاس سالیانه فناوری کوالکام معرفی شود.

2 در مورد “اسمارت‌فون شیائومی Mi 12 با دوربین قدرتمند در ماه دسامبر معرفی خواهد شد”

  1. دوربین 200 شارژر 12 واتی طراحی زیبا
    ادم از یه گوشی دیگه چی میخواد
    نمیفهمم بعضیا چطور از این مدل میگذرن و میرن ایفون و سامسونگ میگیرن؟!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH