تصاویر شیائومی می میکس فلیپ از طراحی جالب این اسمارت‌فون حکایت دارند

کمپانی شیائومی در ماه مارس امسال از نخستین اسمارت‌فون پرچم‌دار خود مجهز به نمایشگر تاشو با نام میکس فولد رونمایی کرد. این دستگاه از مکانیسم تاشونده به داخل با طراحی افقی بهره گرفته و در وضعیت باز شده همانند یک تبلت به‌نظر می‌رسد. مشتریان برای خریداری این محصول بایستی مبلغ 9999 یوان (1945 دلار) را پرداخت نمایند. بنابراین شیائومی می میکس فولد ارزان‌ترین اسمارت‌فون مجهز به نمایشگر تاشو در جهان محسوب می‌شود.

با این‌حال شیائومی برای توقف رویه فوق هیچ تصمیمی نگرفته است. وبسایت LetsGoDigital اخیرا تصاویر مربوط به اسمارت‌فون شیائومی می میکس فلیپ را منتشر کرده است. این هندست همان‌طور که نام آن نیز نشان می‌دهد؛ یک اسمارت‌فون مجهز به نمایشگر تاشو محسوب می‌شود. اما شیائومی می میکس فلیپ از یک نمایشگر کاملا متفاوت با مکانیسم تاشونده عمودی نظیر یک گوشی تاشو سنتی بهره می‌گیرد.

همان‌طور که تصاویر زیر نشان می‌دهند؛ هندست تاشو شیائومی با طراحی صدفی‌شکل از ظاهری بسیار شبیه به سامسونگ گلکسی زد فلیپ برخوردار است. پنل پشتی دستگاه از ماژول دوربین دوگانه همراه با نمایشگر ثانویه میزبانی می‌کند. این پنل کوچک قادر به نمایش زمان، اعلان‌ها و سایر اطلاعات موردنظر کاربر است. این مشخصه تعداد دفعات باز و بسته شدن نمایشگر گوشی را به میزان قابل‌توجهی کاهش داده و به افزایش طول عمر نمایشگر تاشو کمک می‌کند.

شایان به ذکر است که حواشی چهارگانه در اطراف نمایشگر اصلی و داخلی شیائومی می میکس فلیپ دارای ضخامت مشابهی هستند. متاسفانه کماکان حفره‌هایی بر روی نمایشگر قابل رویت است؛ بنابراین کمپانی چینی این‌بار نیز از فناوری دوربین زیر نمایشگر استفاده نخواهد کرد. درون ماژول دوربین یک نوار طولانی به چشم می‌خورد؛ مشخصه‌ای که با طراحی کلی گوشی تاحدودی ناسازگار است.

بعلاوه یکی از تصاویر الگویی متفاوت از طراحی پنل پشتی شیائومی می میکس فلیپ را نمایش می‌دهد. در این تصویر، نمایشگر ثانویه حذف شده و ماژول‌های دوربین با چیدمان دایروی‌شکل در مرکز پنل پشتی مستقر هستند. در این‌حالت طراحی کلی دستگاه از شباهت بسیار زیادی با سری هواوی میت 40 برخوردار است.

در کنار نمایش 2 مدل مختلف می میکس فلیپ با طراحی تاشو، پیش‌تر نیز اعلام شد که شیائومی به‌دنبال عرضه مدل جانشین می میکس فولد در نیمه دوم سال جاری است. این دستگاه با یک صفحه‌نمایش داخلی بزرگ و فناوری دوربین زیر نمایشگر به بازار عرضه خواهد شد. موضوع مهم‌تر اینکه شیائومی احتمالا مدل‌های جدید می میکس فولد را به نمایشگرهایی با نرخ نوسازی بالا مجهز خواهد کرد. چند روز قبل اعلام شد که کمپانی شیائومی پتنت مربوط به یک گوشی تاشو جدید با طراحی مشابه گلکسی زد فلیپ را ثبت نموده است. در واقع تصاویر منتشر شده توسط وبسایت LetsGoDigital بر اساس محتوای پتنت مذکور طراحی شده‌اند (فعالیتی که کارشناسان LetsGoDigital معمولا در انجام آن تخصص دارند).

از آنجا که تصاویر فوق بر اساس یک پتنت واقعی و نه شایعات طراحی شده‌اند؛ لذا شیائومی احتمالا روی توسعه چنین دستگاهی کار می‌کند. بنابراین احتمالا در آینده شاهد معرفی اسمارت‌فون تاشو شیائومی با یک قالب طراحی جدید خواهیم بود؛ گجتی که در کنار مدل‌های سامسونگ گلکسی زد فلیپ و موتورولا ریزر 5G قرار خواهد گرفت.

2 در مورد “تصاویر شیائومی می میکس فلیپ از طراحی جالب این اسمارت‌فون حکایت دارند”

  1. فرم طراحی دوربینش خوبه
    اما چون معمولا برندای چینی کیفیت پایین تری دارن شاید خریدش ریسک باشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH