ویدیوی لو رفته از امکانات iOS 8

multitasking_air

بحث از سیستم‌عامل همراه جدید شرکت اپل در تمامی محافل فناوری اطلاعات بسیار داغ است ولی کمتر تصوری از نحوه اجرایی شدن موارد قطعی شده برای این سیستم‌عامل وجود دارد که البته با توجه به پخش شدن یک ویدیو از نحوه کار کردن این سیستم‌عامل در شبکه اینترنت، میزان آگاهی عمومی از نوع کارکرد iOS 8 بهبود یافته است.

این سیستم‌عامل قرار است تا امکانات آیفون و آیپد را وارد مرحله جدیدی از پیشرفت نماید و به همین دلیل نیز نه‌تنها طرفداران  شرکت اپل، بلکه تمامی دوست داران فناوری در سراسر جهان به عرضه آن چشم دوخته‌اند. در ویدیوی لو رفته از امکانات iOS 8، امکانات ویژه این سیستم‌عامل و به‌خصوص قابلیت تقسیم تصویر نمایشگر و اختصاص دادن آن به دو برنامه که به‌طور همزمان در حال اجرا هستند، به‌خوبی نمایش داده شد، این قابلیت که به نام اسپلیت اسکرین شناخته می‌شود از مدت‌ها پیش در محصولات شرکت رقیب یعنی سامسونگ به اجرا درآمده و موجود است ولی به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد تا این سیستم را پیشرفت داده و به کاربران محصولات خود اجازه بدهد که برنامه‌های خود را در قطع تمام تصویر، نیمی از صفحه‌نمایش، یک‌سوم صفحه‌نمایش و یا یک‌چهارم نمایشگر، به اجرا دربیاورند و همین امر نیز به کاربران آیفون و آیپدهای آینده اجازه خواهد داد تا بتوانند با انعطاف‌پذیری بیشتری به اجرای برنامه بر روی این سیستم‌عامل بپردازند.

این ویدیو توسط یکی از برنامه نویسان اپل با نام استیو تراوتون اسمیت بر روی شبکه یوتیوب بارگذاری شده است و در آن نحوه تغییر اندازه خروجی یک برنامه توسط این سیستم‌عامل، به نمایش درآمده است. البته این‌طور که به نظر می‌رسد این امکان برای برنامه نویسان چندان دردسرساز نخواهد بود و آن‌ها می‌توانند نحوه اجرای برنامه خود را در حالت‌های مختلف اجرایی در Ios 8 به‌راحتی به کمک کیت توسعه نرم‌افزاری این سیستم‌عامل، بررسی نمایند. این کیت توسعه نرم‌افزاری که Ios 8 Software Development Kit یا iOS 8 SDK نام دارد، تمامی امکانات لازم را در اختیار تیم‌های توسعه نرم‌افزاری قرار خواهد داد تا برترین برنامه‌ها را برای محصولات اپل تولید نمایند.

سیستم‌عامل iOS نسخه 8 قرار است تا در پاییز سال جاری به بازار عرضه شود و حتی پیش از عرضه قطعی آن نیز هواداران اپل از برتری آن بر اندروید سخن می‌گویند تا جنگ سیستم‌های عامل را به اوج برسانند.

برای دیدن ویدیوی یادشده از شبکه یوتیوب می‌توانید به لینک زیر بروید، البته عدم دست رسی به لینک دیگر موجب شده است تا تنها امکان ارائه لینک در یوتیوب به شما دوستان موجود است.

https://www.youtube.com/watch?v=FrPVVO3A6yY

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH