آی‌فون 13 اپل احتمالا با قابلیت نمایشگر همیشه روشن و فناوری پروموشن عرضه می‌شود

مارک گورمن؛ خبرنگار نشریه بلومبرگ در خبرنامه روز یکشنبه خود اعلام کرد که سری اسمارت‌فون‌های امسال شرکت اپل که احتمالا با نام آی‌فون 13 به بازار عرضه می‌شوند؛ مجهز به مشخصه نمایشگر همیشه روشن خواهند بود.

بر اساس پیش‌بینی‌های قبلی قرار بود غول کوپرتینویی در سال گذشته از نمایشگرهایی با نرخ نوسازی بالا برای آی‌فون‌های خود استفاده کند؛ اما اپل به‌دلیل نگرانی‌های موجود پیرامون شارژدهی باتری نهایتا از این اقدام صرفنظر کرد. امسال کمپانی آمریکایی به منظور فعال‌سازی نرخ نوسازی 120 هرتزی روی نمایشگر مدل‌های پرو آی‌فون احتمالا از فناوری LTPO (اکسید پلی‌کریستالی با دمای پایین) سامسونگ استفاده خواهد کرد.

شرکت اپل با معرفی تبلت آی‌پد پرو در سال 2017 از فناوری جدیدی با نام پروموشن رونمایی کرد. نرخ نوسازی بیانگر تعداد دفعات به‌روزرسانی نمایشگر با تصاویر جدید در هر ثانیه است و نرخ نوسازی بالاتر به‌معنای تجربه پیمایشی و گیم‌پلی روان‌تر و پاسخگویی بهتر نمایشگر خواهد بود. فعالیت مداوم نمایشگر با نرخ نوسازی 120 هرتزی موجب اتلاف انرژی خواهد شد؛ زیرا این مشخصه هنگام نمایش محتوای ثابت عملا بلا استفاده خواهد بود. اینجاست که کاربرد فناوری LTPO آشکار می‌شود.

نمایشگرهای LTPO بسته به نوع محتوای در حال پخش روی پنل قادر به تنظیم دینامیکی نرخ نوسازی بوده و این موضوع موجب بهره‌وری بالاتر انرژی در پنل‌های LTPO نسبت به انواع LTPS (نیمه‌هادی پلی‌کریستالی با دمای پایین) و TFT (ترانزیستورهای فیلم نازک) خواهد شد. پنل‌های LTPS و TFT به‌طور معمول توسط کمپانی‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نمایشگر LTPO آی‌فون 13 مجهز به حالت همیشه روشن (Always On) خواهد بود

از آن‌جا که نرخ نوسازی به لحاظ تئوری تا 1 هرتز قابل کاهش است؛ لذا شایعات نیز نشان می‌د‌هند که فناوری LTPO زمینه پشتیبانی آی‌فون 13 از مشخصه نمایشگر همیشه روشن را هموار می‌کند. این مشخصه نخستین بار در ساعت‌های هوشمند اپل و اپل واچ سری 5 رونمایی شد. نرخ نوسازی پایین امکان فعالیت نمایشگر در سطوح پایین روشنایی را فراهم نموده و این موضوع به کاهش میزان مصرف انرژی در مواقع عدم نیاز کاربران به فعال بودن کامل نمایشگر کمک خواهد کرد. امروزه اکثر اسمارت‌فون‌های اندرویدی پیشرفته دارای چنین قابلیتی هستند و شرکت اپل نیز احتمالا در صدد پیاده‌سازی ایده مشابهی است.

بر اساس اعلام گزارش با فعال‌سازی مشخصه نمایشگر همیشه روشن اطلاعاتی نظیر زمان و میزان شارژ باتری همواره قابل رویت خواهند بود. در این‌حالت تنها بخش محدودی از نمایشگر روشن شده و به منظور نمایش اعلان‌های جدید، محتوای آن گهگاهی به‌روزرسانی می‌شود. گزارش امروز بار دیگر به موارد پیش‌تر اعلام شده اشاره می‌کند. بر این اساس آی‌فون 13 با تراشه بومی A15 Bionic، ناچ با اندازه کوچک‌تر، امکانات پیشرفته‌تر ضبط ویدیو و شارژدهی طولانی‌تر باتری روانه بازار می‌شود. آی‌فون‌های آینده اپل فاقد اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر خواهند بود؛ اما این فناوری کماکان در سال آینده می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

بر اساس گزارشات، سری آی‌فون 13 اپل در ماه سپتامبر معرفی خواهند شد.

2 در مورد “آی‌فون 13 اپل احتمالا با قابلیت نمایشگر همیشه روشن و فناوری پروموشن عرضه می‌شود”

  1. 13 کی میاد حالا؟
    چرا میپرسم وقتی قراره یه قیمتی داشته باشه که حتی بترسم از پشت ویترین نگاش کنم

  2. چرا اینا چیز جدیدی ندارن؟
    از ایفون 11 هم وعده این قابلیت هایی که مالی هم نیست میدن و هیچی به هیچی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH