آموزش فعال کردن OK Google در گوگل مپس آیفون و آیپد

دستیار صوتی پیش‌فرض آیفون و آیپد، سیری است، اما به طرق مختلفی می‌توانید در عوض سیری، از دستیار صوتی گوگل یا همان گوگل اسیستنت استفاده کنید. در این مطلب قصد داریم که به آموزش فعال کردن OK Google در گوگل مپس آیفون بپردازیم.

در حالت ناوبری گوگل مپس در آیفون و آیپد، کلید میانبر گوگل اسیستنت وجود دارد. البته اگر مثلا در هنگام رانندگی از این سرویس استفاده کنید، آنگاه بهتر است که خواستان به جاده بوده و در عوض از قابلیت OK Google استفاده کنید.

دستیار صوتی گوگل که در حالت ناوبری از آن استفاده می‌کنید، همانی است که در سایر جاهای دیگر نیز از آن بهره می‌برید. این دستیار فقط به موارد مربوط به سفر، محدود نمی‌شود. در زیر، لیستی از دستورهایی را که در حین رانندگی مفید هستند، برای شما آورده‌ایم:

  • Send a text to Mom (ارسال پیام به مادر)
  • Gas stations nearby (پمپ بنزین نزدیک)
  • ?How’s traffic ahead (وضعیت ترافیک پیش‌رو؟)
  • Avoid tolls (خودداری از پرداختی‌های عوارض‌)
  • Mute voice guidance (بی‌صدا کردن راهنمای صوتی)

شیوه فعال کردن OK Google در گوگل مپس آیفون و آیپد

ابتدا باید اپلیکیشن Google Maps را در آیفون و یا آیپد خود باز کنید. سپس در گوشه بالا سمت راست، آیکون پروفایل خود را لمس کنید.

فعال کردن OK Google در گوگل مپس آیفون

در ادامه باید در منوی ظاهر شده، “Settings” را انتخاب کنید.

فعال کردن OK Google در گوگل مپس آیفون

در “Settings” باید به “Navigation” بروید.

به پایین رفته و “Access Your Assistant with ‘OK Google” را پیدا کنید. سویچ آن را فعال نمایید.

در ادامه پیغامی ظاهر شده که از شما می‌خواهد که به اپلیکیشن Google Maps اجازه دهید که به میکروفن گوشی شما دسترسی پیدا کند. اگر موافق این موضوع هستید، آنگاه باید “OK” را لمس کنید.

تمام شد! اکنون در هنگام رانندگی و کار با اپلیکیشن گوگل مپس، می‌توانید با به زبان آوردن عبارت “OK Google”، از دستیار صوتی گوگل استفاده کنید. البته این نکته را نیز باید به خاطر داشته باشید که این ویژگی فقط در حالت ناوبری پیچ-به-پیچ (Turn-by-turn Navigation) کار می‌کند.

1 در مورد “آموزش فعال کردن OK Google در گوگل مپس آیفون و آیپد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH