پیشنهاد طرح ادغام وزارت راه و ترابری با وزارت ارتباطات در مجلس بررسی می‌شود!

علیرضا پاک فطرت، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد که برخی نمایندگان در حال تنظیم طرح ادغام وزارت راه و ترابری با وزارت ارتباطات برای ارائه به کمیسیون عمران مجلس هستند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد که وزارتخانه جدید، وزارت حمل و نقل، لجستیک و ارتباطات نام دارد.

پاک فطرت، نماینده مردم شیراز در مجلس در این خصوص اعلام کرد: این طرح از سوی برخی از نمایندگان مجلس تهیه شده ولی هنوز در کمیسیون عمران مورد بررسی قرار نگرفته است.

وی با غلط خواندن ادغام وزارت راه و ترابری با وزارت مسکن و شهرسازی توضیح داد: وزارت راه و ترابری از وزارتخانه‌های مهم کشور بود که در حوزه واردات و صادرات نقش داشت و می‌توانست ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشد، اما متاسفانه به دلیل ادغام اشتباه دو وزارتخانه راه و ترابری با مسکن و شهرسازی، در حوزه‌های مسکن، حمل و نقل و شهرسازی با مشکلات اساسی مواجه هستیم.

ادغام وزارت راه با وزارت مسکن اشتباه بود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص اشتباهات صورت گرفته برای ادغام وزارت راه و ترابری با وزارت مسکن و شهرسازی گفت: این ادغام با هدف کاهش نیروی انسانی و ادارات صورت گرفت اما به اهداف تعیین شده دست نیافت، 18 معاونت در این وزارتخانه وجود دارد که مدیریت آن‌ها کار دشواری است، در عین حال تعداد نیروها و ادارات این وزارتخانه نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه افزایش یافته است.

ادغام وزارت راه با وزارت ارتباطات

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که وزارت راه و ترابری باید از وزارت مسکن و شهرسازی تفکیک شده و با وزارت ارتباطات ادغام شود، ادامه داد: تعدادی از نمایندگان معتقد هستند که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید به وزارت راه و ترابری اضافه شود، حاصل این ادغام، تشکیل وزارتخانه حمل و نقل، لجستیک و ارتباطات است.

وی گفت: البته این طرح در حال تدوین و اعلام وصول است و هنوز در کمیسیون عمران مورد بررسی نهایی صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای ادغام وزارت ارتباطات در وزارت حمل و نقل ابتدا باید شرح وظایف این وزارتخانه مورد بررسی قرار گیرد و سپس بررسی‌های نهایی صورت گیرد.

2 در مورد “پیشنهاد طرح ادغام وزارت راه و ترابری با وزارت ارتباطات در مجلس بررسی می‌شود!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH