pubgmobile

چگونه در بازی پابجی زنده بمانیم؟ تمام نکاتی که باید بدانید

بازی پابجی موبایل یکی از محبوب‌ترین بازی‌های سبک بتل رویال در پلتفرم‌های موبایلی است.
در بازی پابجی شما و دیگر بازیکنان در محوطه بازی یا همان مپ بازی رها خواهید شد و در آنجا باید به دنبال سلاح بگردید و با آن‌ها به تقابل با حریف خود بپردازید تا درنهایت فقط یک نفر از شما زنده بماند!
اگر شما دوست دارید که جزو آن دست از افرادی باشید که نفر اول این بازی هستند، با این مقاله از آی‌تی‌رسان همراه باشید؛ چرا که قرار است به نکاتی بپردازیم که باعث پیروزی شما خواهند شد.

در مکان درست فرود بیایید

pubg-jump-from-plane

نقطه فرود شما در ابتدای بازی بسیار مهم است. نقطه فرود شما تقریباً تعیین خواهد کرد که شما تا چه اندازه در این بازی زنده خواهید ماند، چرا که در نقطه فرود است که شما باید تجهیزات موردنیاز خود را پیدا کنید و بهترین سلاح ممکن را بردارید.
برای اینکه در مکان درستی از نقشه بازی فرود بیایید، باید چند نکته را در نظر داشته باشید.
به نقشه بازی نگاه کنید؛ حتماً مکان‌هایی را می‌بینید که دارای ساختمان‌های بیشتری هستند، سلاح و تجهیزات بهتری را نیز دارند.
پس اولین کار پیدا کردن مکانی است که از نظر تراکم ساختمان‌ها مناسب باشد.
نکته دوم این است که سعی کنید در مکانی فرود بیایید که جمعیت زیادی در آنجا فرود نیامده باشند، چرا که اگر جمعیت زیادی در آن مکان فرود آمده باشند شما، هم سلاح مناسبی پیدا نخواهید کرد و هم خیلی زود کشته خواهید شد، پس مکان درست را انتخاب کنید!

یک سلاح درست انتخاب کنید

pubg_guns

پس از فرود مهم‌ترین نکته پیدا کردن یک سلاح مناسب است.
شاید شما با یک سلاح خاص توانایی بیشتری را نسبت به سلاح‌های دیگر داشته باشید و این موضوع، یک امر کاملاً عادی است اما در انتخاب سلاح چند نکته را در نظر داشته باشید.
زمانی که شما شروع به جست‌وجو برای سلاح می‌کنید قطعاً باید اولین سلاحی را که پیدا می‌کنید استفاده کنید تا در مقابل دیگر بازیکنان بی‌دفاع نباشید، اما پس از پیدا کردن اولین سلاح، به دنبال سلاح‌های مناسب خود باشید و سعی کنید این ترکیب راه حفظ کنید؛ هم یک سلاح دوربرد داشته باشید و هم یک سلاح انتخاب کنید که در برد پایین قدرت بیشتری را نسبت به سلاح دیگر شما داشته باشد، مانند شات‌گان، با این ترکیب می‌توانید از هر نوع درگیری تقریباً نجات پیدا کنید.

آیتم‌های محافظتی

pubg

شما در هنگام پیدا کردن سلاح، به آیتم‌های محافظتی مانند کلاه یا زره بر خواهید خورد اما کدام نوع از آن‌ها مناسب هستند؟
بی‌شک کلاه درجه ۳ بهترین آیتم ممکن برای شماست که می‌تواند برتری خوبی به شما نسبت به حریف‌هایتان بدهد.
اما برای پیدا کردن این نوع از کلاه‌ها باید به دنبال بسته‌هایی بروید که هواپیماها آن‌ها را به سمت زمین رها می‌کنند، یعنی همان Care Packageها، به دنبال این بسته‌ها باشید تا کلاه مناسب را پیدا کنید.
اما در مورد زره مسئله کمی فرق می‌کند. اگر در بازی به یک زره سطح ۳ که تقریباً ناسالم و آسیب‌دیده بود برخوردید و می‌توانستید یک زره سطح ۲ سالم را انتخاب کنید، قطعاً باید زره سطح ۲ را انتخاب کنید؛ چرا که یک زره سطح ۲ کاملاً سالم، در درگیری‌های میانه بازی بسیار بهتر از زره سطح ۳ ناقص عمل می‌کند و زره سطح ۳ را فقط می‌توان برای دیگری‌های آخر بازی انتخاب کرد که چند نفری بیشتر زنده نمانده‌اند.
چرا که زرهی که توانایی بلوکه کردن داشته باشد، انتخاب مناسب‌تری است.

مخفی شدن

to hide in pubg

اما یک عنصر دیگر نیز در این بازی بسیار مهم است و آن مخفی شدن است.
درست مخفی شدن می‌تواند شما را در بسیاری از درگیری‌ها برنده کند. اما چطور و در چه مکان‌هایی باید مخفی شد؟

اولین چیزی را که باید در نظر داشت، این است که خانه‌ها مکان مناسبی برای مخفی شدن نیستند!
چرا که بازیکنان به‌راحتی خواهند فهمید که شما در خانه‌ها مخفی شدید و می‌توانند با یک نارنجک کار شما را بسازند. پس چه مکانی برای مخفی شدن مناسب است؟ بهترین مکان‌ها برای مخفی شدن دقیقاً در فضای باز هستند!
درست است، فضای باز بهترین مکان برای مخفی شدن است، اما نه تمام فضای باز درون بازی.
در فضای باز ناهمواری‌هایی قرار دارند که می‌توانند بهترین مکان ممکن برای مخفی شدن باشند، همچنین مخفی شدن در بوته‌ها نیز بسیار مفید خواهد بود.
به‌طورکلی می‌توانید از پستی‌وبلندی‌های زمین برای مخفی شدن استفاده کنید.
این نکته را هم در نظر داشته باشید که نباید در چمن‌ها مخفی شوید، هرچقدر هم که بلند باشند!
چرا که برخی از بازیکنان اینترنت کندتری از شما دارند و شاید حتی چمن‌ها برای آن‌ها لود نشده باشد! پس از چمن‌ها دوری‌کنید.

 

منطقه آبی (zone)

zone-in-pubg

از zone یا همان منطقه آبی بازی نترسید و سریع از آن فرا نکنید، چرا که بهترین راه پیروزی شما در آن نهفته است!
یکی از بهترین استراتژی‌های بازی در نقشه‌های Sanhok و Vikendi در بازی پابجی این است که درست در لبه منطقه آبی حرکت کنید. شاید این حرف مسخره بیاید اما در این دو نقشه، سرعت حرکت zone یا همان منطقه آبی بسیار کمتر است. پس به‌راحتی می‌شود در لبه آن حرکت کرد.
با حرکت در لبه zone می‌توانید بازیکنانی که در حال فرار هستند را شکار کنید.
اما مواظب باشید، چرا که برخی دیگر از بازیکنان نیز همین استراتژی را دنبال می‌کنند.

نارنجک‌ها

Grenade-in-pubg

نارنجک‌ها همیشه می‌توانند بسیار به شما کمک کنند. با یک پرتاب صحیح نارنجک می‌توانید آسیب جدی به حریف بزنید.
اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که فقط نارنجک‌های معمولی به درد شما نمی‌خورد. باید سعی کنید که از نارنجک‌های صوتی و دودزا هم استفاده کنید.
برای مثال شما می‌توانید با استفاده از نارنجک دودزا خود را از مرگ حتمی نجات دهید!
یک نارنجک دودزا می‌تواند زمانی که شما توان مقابله با دشمن خود را ندارید، راه فرار امنی را برای شما فراهم کند. توجه داشته باشید، زمانی که این نارنجک برای تولید دود، صرف می‌کند ۱۰ ثانیه است.

اما نارنجک صوتی چه کارایی دارد؟
با استفاده از نارنجک صوتی می‌توانید در برخی از مبارزات برد حتمی خود را تضمین کنید. برای مثال زمانی که با یک دشمن در یک ساختمان درگیر می‌شوید می‌توانید با استفاده از نارنجک صوتی او را به مدت ۱۰ ثانیه کاملاً بی‌دفاع کنید!
چرا که نارنجک صوتی باعث می‌شود که حریف مقابل تا ۱۰ ثانیه چیزی نبیند و صرفاً بی‌هدف شلیک کند. همچنین او به مدت ۱۰ ثانیه حتی نمی‌تواند درست هدف بگیرد.

نکات پایانی

در انتها باید به این نکات نیز دقت داشت.
شما می‌توانید برای پیشرفت سریع‌تر و بهتر خود در بازی، آن را باحالت اول شخص (FPP) شروع کنید. درست است که این حالت بسیار سخت است، اما باعث می‌شود که پس از مدتی هدف‌گیری شما بسیار خوب شود و زمانی که از این حالت خارج می‌شوید تبدیل به یک تیرانداز حرفه‌ای شوید.

pubg-mobile-fpp
همچنین اگر تا اواخر بازی زنده ماندید و داشتید به‌پایان نزدیک می‌شدید، آیتم‌های Boost را فراموش نکنید. این آیتم‌ها می‌توانند خون و سلامت شما را زیاد کنند تا در مقابل حریفان خود برتری داشته باشید.

3 در مورد “چگونه در بازی پابجی زنده بمانیم؟ تمام نکاتی که باید بدانید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH