سامسونگ روی یک اسمارت‌فون تاشو با دوربین قابل چرخش کار می‌کند

شرکت سامسونگ اخیراً درخواست ثبت پتنت جدیدی را به سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) ارائه نموده است. در این راستا جدیدترین پتنت کمپانی کره‌ای تحت‌عنوان “دستگاه الکترونیکی تاشو با دوربین قابل چرخش روی یک لولا” به ثبت رسیده است. تصاویر شماتیک ضمیمه شده به پتنت از به‌کارگیری الگوی طراحی صدفی‌شکل مشابه با اسمارت‌فون گلکسی زد فلیپ حکایت دارند.

همچنین تصاویر پتنت نشان می‌دهند که سامسونگ دوربین دستگاه را روی یک لولا قرار می‌دهد. ماژول دوربین به منظور ثبت تصویر در زوایای مختلف جلو، پشت و بالا از قابلیت چرخش برخوردار است. بنابراین دوربین تنها با یک حرکت می‌تواند برای ثبت تصاویر سلفی یا عکس‌برداری معمولی مورد استفاده قرار گیرد.

با توجه به تغییرات اعمال شده در موقعیت دوربین اکنون سامسونگ می‌تواند برای اسمارت‌فون تاشو صدفی‌شکل خود از نمایشگر ثانویه با اندازه بزرگتر استفاده کند. این پنل امکان نمایش محتوای بیش‌تر را فراهم خواهد کرد. نمایشگر ثانویه علاوه بر کارکردهای متعارفی نظیر نمایش اعلان‌ها و تماس‌های دریافتی برای پاسخ‌دهی به اطلاعات نیز کارآیی خواهد داشت.

با این‌حال طراحی پتنت ثبت شده دارای یک نقطه ضعف است. با توجه به تغییر موقعیت دوربین، گوشی در وضعیت باز شده نمی‌تواند بر روی سطوح صاف همانند یک میز قرار گیرد. همچنین در وضعیت جمع شده نیز لولا در موقعیتی بالاتر از سطح میز قرار خواهد گرفت.

کنفرانس عرضه محصولات جدید سامسونگ در ساعت 22 روز 11 آگوست (20 مرداد ماه) برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود که کمپانی کره‌ای در این مراسم از اسمارت‌فون‌های گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 رونمایی کند.

امسال شرکت سامسونگ صرفا از 2 گوشی تاشو جدید رونمایی خواهد کرد

سامسونگ پیش‌تر نماد تجاری موسوم به “Armor Frame” را به ثبت رسانده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها این پتنت نشان‌دهنده به‌کارگیری فریم میانی مستحکم‌تر برای گلکسی زد فلیپ 3 و گلکسی زد فولد 3 است. بعلاوه در گزارش فوق خاطرنشان شده که این 2 هندست احتمالا در ماه جولای عرضه می‌شوند. همچنین قیمت‌گذاری گلکسی زد فولد 3 احتمالا به 2000 دلار خواهد رسید.

همچنین امسال شرکت سامسونگ اسمارت‌فون تاشو دیگری را عرضه نخواهد کرد. بر اساس گمانه‌زنی‌های پیشین امسال سامسونگ حداکثر 4 اسمارت‌فون تاشو را به بازار عرضه خواهد کرد. نادرستی این فرضیه تاکنون به اثبات رسیده است. در واقع بازار برای پذیرش تعداد زیادی اسمارت‌فون تاشو طی مدت 1 سال آمادگی ندارد. با توجه به تاثیرات ناشی از شیوع فراگیر بیماری کووید 19 در جهان احتمالا بسیاری از مشتریان مایل به پرداخت هزینه‌های هنگفت برای خریداری یک هندست نیستند.

اکنون جالب خواهد بود که ببینیم سامسونگ به مقوله دوام اسمارت‌فون‌های تاشو گران‌قیمت خود تا چه اندازه اهمیت می‌دهد. سامسونگ با عرضه هر نسل جدید از هندست‌های تاشو خود مشکلات مربوط به دوام آن‌ها را برطرف نموده است. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که سامسونگ با عرضه گلکسی زد فلیپ 3 از نخستین نمایشگر تاشو با روکش شیشه‌ای فوق‌العاده نازک (UTG) و یک لولای مستحکم رونمایی کرد. در ادامه گلکسی زد فولد 2 نیز از یک پنل UTG و لولا با کارآیی بهتر استفاده کرد.

سامسونگ به‌دنبال افزودن قابلیت حفاظتی IP به مدل‌های تاشو آینده خود است. تاکنون هیچ‌کدام از اسمارت‌فون‌های تاشو سامسونگ دارای گواهینامه IP نیستند. با این‌حال آخرین گزارشات مخابره شده نشان می‌دهند که احتمالا همه چیز در شرف تغییر است.

3 در مورد “سامسونگ روی یک اسمارت‌فون تاشو با دوربین قابل چرخش کار می‌کند”

  1. اینکه گوشی از وسط تا میشه رو عملکرد صفحه نمایش تاثیری نداره؟مثلا خطی چیزی رو صفحه نمایش از اونجا که گوشی تا میشه نمیفته؟

    1. مجتبی مسکینی

      نه مشکلی پیش نمیاد
      فقط کمی برآمدگی داره در اون قسمت
      اما چیزی نیست که آزاردهنده باشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH