«الف تا یاء» خرید اقساطی با اعتبار دیجی‌پی: کجا؟ چه‌طور؟ چه‌قدر؟

تا همین چند سال پیش گرفتن وام بیشتر برای خرید مسکن، ماشین یا راه انداختن کسب‌وکارهای شخصی مورد نیاز بود، اما تورم افسارگسیخته و کاهش هر روزه‌ی ارزش پول ملی، این نیاز را تا حد خرید کالاهای ضروری مثل موبایل، لپ‌تاپ و لوازم خانه تنزل داده است.

خرید اقساطی جذابیت‌های زیادی دارد و برخلاف نظر خیلی‌ها، می‌تواند به‌صرفه هم باشد. به‌ویژه در شرایط تورمی کشور ما، که قیمت‌ها مدام در حال افزایش‌اند! تصور کنید موبایلی که امروز و به‌صورت قسطی به‌قیمت ۲۰میلیون تومن می‌خرید، ممکن است تا چند ماه دیگر و حتی قبل از اتمام پرداخت قسط‌ها، ۲یا ۳برابر شود!

در برخورد با کالاهایی که لازم داریم، ولی پول‌شان را نداریم، به‌طور کلی به ۳ روش می‌توانیم عمل کنیم:

۱. قید خریدشان را بزنیم،

۲. آن‌قدر صبر کنیم تا پول کافی برای خریدشان پس‌انداز کنیم،

۳. آن‌ها را قسطی بخریم.

از راه اول که بگذریم، راه دوم چندان منطقی نیست؛ آن‌هم به همان دلیل بالا. برای خیلی از ما تا پولی پس‌انداز شود، باید آن را صرف پیش‌پرداخت کنیم! پس به راه سوم می‌رسیم. البته خرید قسطی هم با هر طرح و پیش‌پرداخت و اقساطی منطقی نیست، سرعت دریافت اعتبار، بی‌دردسر بودن و وابسته نبودن به طی بروکراسی‌های اداری و فرایندهای سنتی بانکی، همیشه می‌تواند در انتخاب یک طرح جذاب تاثیرگذار باشد. در ادامه می‌خواهیم سرویسی را به شما معرفی کنیم که تا حد زیادی این ویژگی‌ها را برای‌تان فراهم می‌کند: طرح خرید اقساطی با اعتبار دیجی‌پی.

درباره دیجی‌پی و طرح‌ها و محصولات جذابش حرفی نمی‌زنیم؛ کافی است جست‌وجوی مختصری در اینترنت بکنید تا متوجه شوید که دیجی‌پی نام آشنا و مطمئنی برای فعالان اقتصاد دیجیتال در فضای وب ایران است.

به‌جای آن، در این فرصت کوتاه، از اول تا آخر طرح خرید اقساطی از فروشگاه بزرگ دیجی‌کالا با اعتبار دیجی‌پی را برای‌تان توضیح می‌دهیم. پس این نوشته را با دقت و تا انتها بخوانید.

 

کجا؟ چه‌طوری؟ چه‌قدر؟ خرید اقساطی از دیجی‌کالا با اعتبار دیجی‌پی

دیجی‌پی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان بتوانند کالای موردنظرشان را به‌صورت قسطی و خیلی زود از فروشگاه دیجی‌کالا بخرند.

نکته مهم آن‌که هر کالایی بخواهید، از هر مدلی که در دیجی‌کالا موجود باشد، می‌توانید قسطی بخرید و هیچ محدودیتی برای انتخاب کالا ندارید.

برای خرید قسطی از دیجی‌کالا، باید اعتبار دیجی‌پی را دریافت کنید. دیجی‌پی فرایند اعتبارسنجی و پرداخت وام را تا جای ممکن راحت کرده است. به‌طور کلی دو راه برای دریافت وام پیش پای شماست که درباره‌شان به‌طور کامل توضیح می‌دهیم:

 

۱. کارت تجارت (آسان‌خرید) خود را فعال کنید

راه اول، فعال‌سازی کارت تجارت یا آسان‌خرید است. مبلغ اعتبار خرید با این کارت تا سقف ۳۰۰میلیون تومان است؛ یعنی شما هرقدر که بخواهید، تا در نهایت ۳۰۰میلیون تومان، می‌توانید اعتبار بگیرید.

تعداد اقساط این وام هم ۱۱ ماهه و با سود سالیانه ۱۸درصد محاسبه می‌شود. البته ۵درصد هم کارمزد دیجی‌پی است که به‌ازای هر تراکنش، و هنگام خرید از دیجی‌کالا، محاسبه و پرداخت می‌شود.

برای مثال، اگر موبایل یا کالایی ۱۰میلیونی را مدنظر داشته باشید، دیجی‌پی این اعتبار را به شما می‌دهد، شما از دیجی‌کالا خرید می‌کنید، کالا را دریافت می‌کنید و بعد شروع به پرداخت اقساط می‌کنید. اقساط این کالای فرضی را در ۱۱ نوبت، در هر نوبت ۱میلیون تومان پرداخت می‌کنید؛ یعنی در نهایت ۱۱میلیون تومان برمی‌گردانید، که با محاسبه نرخ تورم، به‌صرفه خواهد بود.

در این روش، شما بدون نیاز به ضامن و فقط با ارائه یک فقره «چک صیادی» به‌نام خودتان یا یکی از اقوام درجه‌یک، تأیید اعتبار شده و می‌توانید هر کالایی که روی دیجی‌کالا می‌بینید، بخرید.

اگر قیمت کالا یا کالاهایی که می‌خواهید بخرید، بیشتر از اعتبارتان است، می‌توانید مانده مبلغ را به‌صورت آنلاین پرداخت کنید. توضیح اینکه در نهایت اقساط پرداختی، دقیقا مطابق مبلغی خواهند بود که اعتبار گرفته‌اید، به‌علاوه سودی که باید پرداخت کنید.

 

۲. از لیزینگ‌های معتبر طرف قرارداد دیجی‌پی وام بگیرید

راه دوم، دریافت وام از یکی از لیزینگ‌های معتبری است که با دیجی‌پی قرارداد دارند. در این روش، مبلغ اعتبار، بسته به شرکتی که انتخاب می‌کنید، از ۱۰میلیون تا ۲۰میلیون تومان است.

برای وامی که از شرکت‌های لیزینگ دریافت می‌کنید، باید ۲۲٫۸۹درصد سود سالیانه پرداخت کنید. البته این مبلغ، با احتساب ۹درصد مالیات بر ارزش افزوده محاسبه شده است. بازپرداخت هم بسته به مبلغ انتخابی در طرح‌های مختلف و از لیزینگ‌های متفاوت، از ۶ ماه تا ۱۲ ماه در نظر گرفته می‌شود.

کارمزد دیجی‌پی در این روش، به مبلغ وام بستگی دارد. برای مثال، اگر وام ۲۰میلیونی دریافت کنید، کارمزد دیجی‌پی ۲میلیون و ۲۰۰هزار تومان به‌ازای کل مبلغ وام است. اما اگر مقدار کمتری از سقف وام را دریافت کنید، این کارمزد کمتر می‌شود.

در این روش هم نیازی به ضامن نیست. فقط با ارائه یک فقره «چک صیادی» به‌نام خودتان یا یکی از اقوام درجه‌یک، تأیید اعتبار شده و می‌توانید هر کالایی که می‌خواهید، از فروشگاه دیجی‌کالا بخرید.

 

حالا برای خرید قسطی از دیجی‌کالا از کجا شروع کنم؟

تا اینجا درباره دو روش دریافت اعتبار گفتیم. اما اگر تصمیم خود را گرفته‌اید و می‌خواهید وام بگیرید و کالای موردعلاقه‌تان را از دیجی‌کالا به‌صورت قسطی بخرید، اول «اپلیکیشن دیجی‌پی» را از استورهای معتبر دانلود و نصب کنید.

در صفحه اصلی اپلیکیشن دیجی‌پی، روی گزینه «خرید اقساطی» کلیک کنید. در صفحه خرید اقساطی، می‌توانید یکی از دو طرح بالا را انتخاب کنید؛ بعد هم مبلغ اعتبار موردنظرتان و تعداد اقساط را به دل‌خواه انتخاب کنید.

با کلیک روی دکمه «مشاهده جزئیات طرح» به صفحه بعدی می‌روید. در این صفحه اطلاعات کاملی از طرح انتخابی، شامل سود سالیانه، مبلغ چک ضمانت و کارمزد دیجی‌پی نمایش داده می‌شود تا از انتخاب درست مطمئن شوید.

در نهایت و با تکمیل فرم اطلاعات در اپلیکیشن دیجی‌پی، وارد فرایند اعتبارسنجی می‌شوید. بعد از اعتبارسنجی، وضعیت اعتباری به اطلاعتان می‌رسد. اگر واجد شرایط باشید، از شما می‌خواهند تصویر مدارک لازم را بارگذاری کنید. پس از بررسی این مدارک، دوباره با شما تماس گرفته شده و هماهنگی‌های لازم برای ارسال چک ضمانت بانکی انجام می‌شود.

در نهایت هم بلافاصله اعتبار موردنظر به کیف پول دیجی‌پی شما اضافه خواهد شد و می‌توانید با خیال راحت، کالاهای موردنظرتان را از میان میلیون‌ها کالای موجود در دیجی‌کالا انتخاب کرده و جلوی در منزل تحویل بگیرید.

پس همین حالا اپلیکیشن دیجی‌پی را نصب کرده، روی گزینه خرید اقساطی کلیک کرده و اعتبار لازم برای خرید قسطی از دیجی‌کالا را از دیجی‌پی بگیرید. خرید قسطی از فروشگاه‌های بزرگ، هیچ‌وقت به این راحتی نبوده است!

2 در مورد “«الف تا یاء» خرید اقساطی با اعتبار دیجی‌پی: کجا؟ چه‌طور؟ چه‌قدر؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH