آشنایی با 10 تا از زیباترین پل‌های جهان به همراه تصویر

در طی یک سفر، ما از جاده‌ها و پل‌ها عبور می‌کنیم تا به مقصد برسیم. ولی گاهی این پل‌ها و جاده‌ها آنقدر زیبا هستند که مسیر را برای ما حتی از مقصد هم دلنشین‌تر می‌کنند. چه به دنبال هیجان باشید و یا به دنبال معماری منحصر به فرد، فرقی نمی‌کند؛ چون مطمئنا پلی پیدا خواهید کرد که انتظارات شما را برآورده کند. در این مقاله با آی‌تی‌رسان و معرفی ۱۰ تا از زیباترین پل‌های جهان همراه باشید.

پل طنابی اینکا: رودخانه آپوریماک، پرو

۵۰۰ سال است که این پل معلق دستبافت ۲۸ متری، دو طرف دره آپوریماک را به هم وصل می‌کند. هر ساله مردم طی یک مراسم باستانی پل قدیمی را باز می‌کنند و با استفاده از چمن‌ها یک پل جدید بافته و در محل نصب می‌کنند. مردم محلی در طول این مدت، طبق سنت به رقص و پایکوبی می‌پردازند. زیباترین پل‌ها جهان سال گذشته به دلیل گستردگی بیماری کرونا این مراسم برگزار نشد و این پل که یکی از آخرین پل‌های باقی‌مانده از زمان اینکا‌ها است، نابود شد. با این وجود در ژوئن سال ۲۰۲۱ مردم موفق شدند دوباره دور هم جمع شوند و این پل را که از زیباترین پل‌های جهان است، ببافند.

 

پل راکوتزبروک: کرومالو، آلمان

پل راکوتزبروک یکی از پل‌های باستانی اروپا به شمار می‌رود که نام آن در بین زیباترین پل‌های جهان قرار گرفته است. این پل به پل شیطان نیز معروف است و عده‌ای باور دارند این پل توسط شیطان و در ازای دریافت روح یک انسان ساخته شده!زیباترین پل‌ها جهان اما واقعیت این است که پل راکوتزبروک توسط فردریش هرمان در سال ۱۸۶۰ ساخته شده‌. بهترین زمان برای دیدار از این پل هنگام بازشدن شکوفه‌های گل خرزه در بهار است.

 

پل لیوینگ روت: نانگریات، هند

زیباترین پل‌ها جهان نانگریات در هند، جنگلی مملو از آبشار‌ها، کندو‌های عسل و درختان فندوق، یکی از مرطوب‌ترین مکان‌‌های جهان است. از گذشته‌های دور، قوم خاسی‌ها در هند با بافتن پل از ریشه زنده درختان، جلوی به وجود آمدن سیل‌آب‌های فصلی را در این جنگل می‌گرفتند. این پل می‌تواند وزن پنجاه نفر را تحمل کند و انتظار می‌رود هزاران سال عمر کند.

 

پل غلتان: لندن، انگلستان

زیباترین پل‌ها جهان پل غلتان در سال ۲۰۰۴، با معماری توماس هیترویک ساخته شد. این پل امکان دسترسی به کانال گرند یونیون در منطقه پدینگتون لندن را فراهم می‌کند. دم دایناسور معروف فیلم ژوراسیک پارک، الهام‌بخش طراحی این پل بوده است.

 

پل آروکا: آروکا، پرتغال

زیباترین پل‌ها جهان روزانه نزدیک به ۵۰۰ نفر از پل ۵۱۶ متری آروکا، واقع در پرتغال دیدن می‌کنند. این پل زیبا به عنوان بلندترین پل عابر پیاده معلق در جهان شناخته می‌شود. نظر به ارتفاع ۱۷۵ متری این پل، عبور از آن شجاعت می‌طلبد.

 

پل گلدن گیت: سانفراسیسکو، آمریکا

این پل با معماری اروینگ مورو ساخته شده و رنگ نارنجی آن مطابق با محیط و بافت طبیعی سانفرانسیسکو است. ماهانه بیش از سه میلیون خودرو از پل گلدن گیت عبور می‌کنند. شما می‌توانید در پیاده‌رو این پل قدم بزنید و با زاویه دید متفاوتی به مناظر زیبای اطراف نگاه کنید. گلدن گیت یکی از زیباترین پل‌های جهان است.

 

پل مواج هندرسون: سنگاپور

این پل مکان زیبایی برای تماشای پرندگان هنگام غروب خورشید است. چراغ‌های ال‌ای‌دی هر روز از ساعت ۱۹ تا ۲ بامداد روشن می‌شوند و زیبایی این پل را دوچندان می‌کنند. این پل بلندترین پل عابر پیاده سنگاپور است که با استفاده از استیل و چوب گیاه بلاو «Balau» ساخته شده.زیباترین پل‌ها جهان بهترین زمان برای بازدید از این پل هنگام غروب است که از شلوغی آن کاسته می‌شود. در هنگام غروب می‌توانید از دیدن پرواز پرندگان لذت ببرید و اگر خوش‌شانس باشید، ممکن است باز سیاه نادر را هم در بین پرندگان ببینید.

 

پل پله‌ای سنگی: فنگ‌هوانگ، چین

زیباترین پل‌ها جهان این پل سنتی زیبا از قطعه سنگ‌های تراش‌خورده ساخته شده است که در آب فرورفته‌اند و سرتاسر رودخانه Tuojiang را فرا گرفته‌اند. شما با عبور از این پل می‌توانید از دیدن منظره زیبای خانه‌های چوبی منطقه diaojiaolou، قایق‌هایی به شکل اژدها و حرکت اردک‌های کوچک در مسیر رودخانه لذت ببرید‌.

 

پل ادموند پتوس: سلما، آلاباما

در ماه مارس سال ۱۹۶۵، حدود ۶۰۰ نفر از معترضان سیاسی به رهبری مارتین لوتر کینگ، در راهپیمایی اعتراضی از پل ادموند پتوس عبور کردند. آنها به خاطر طراحی پل، نیرو‌های سرکوب‌گر‌ را که در آن طرف پل در انتظار آنها بودند، نمی‌دیدند و سرانجام هنگامی که با آنها رو در رو شدند هم پای نکشیدند و به جلو رفتن ادامه دادند.زیباترین پل‌ها جهان هفته بعد، نه تنها این اعتراضات به خاطر سرکوب‌ها ساکت نشد، بلکه تعداد آن چندین برابر شد و حدود ۳۰۰۰ نفر از معترضان برای عبور از این پل دور هم جمع شدند. هر ساله طی مراسمی، این حرکت شجاعانه مردم سلما جشن گرفته می‌شود.

 

پل پون دو گار: ور پون دو گار، فرانسه

این پل آهکی در وسط رودخانه گاردون و بین دو منطقه‌ Nîmes و Uzès قرار دارد. پون دو گار حدود ۲۰۰۰ سال پیش توسط رومیان ساخته شد. این پل مکانی زیبا برای گذران تابستان، شناکردن در مسیر رودخانه گاردون و لذت بردن از تماشای یک غروب زیباست.

زیباترین پل‌ها جهان

2 در مورد “آشنایی با 10 تا از زیباترین پل‌های جهان به همراه تصویر”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH