مدیاتک به‌دنبال عرضه یک تراشه 4 نانومتری تا پایان سال 2021 است

شرکت مدیاتک گزارش درآمدهای معمول خود را برای سرمایه‌گذاران منتشر کرد. این کمپانی ضمن اعلام آمار مربوط به عملکرد خود طی 6 ماهه نخست سال 2021 از برنامه‌های خود برای ماه‌های باقی‌مانده سال نیز رونمایی کرد.

تراشه پرچم‌دار 5G آینده یکی از محصولات مهم مدیاتک به‌شمار می‌رود. این تراشه بر پایه فرآیند 4 نانومتری کمپانی TSMC تولید شده و ساخت آن در سال جاری آغاز خواهد شد. نخستین گوشی‌های مجهز به این تراشه جدید در اوایل 3 ماهه نخست سال 2022 روانه بازار می‌شوند.

“مدیاتک صرفا به عملکرد مالی خود اشاره نمود و اعلام کرد که تراشه پرچم‌دار 5G این شرکت با استفاده از فرآیند 4 نانومتری کمپانی TSMC تولید شده و در پایان سال جاری عرضه خواهد شد. چندین مشتری در صدد عرضه نخستین محصولات مجهز به این تراشه در 3 ماهه نخست سال 2022 هستند.” برایان ما؛ 27 جولای 2021

این اطلاعات توسط برایان ما؛ معاون ارشد موسسه تحقیقاتی IDC به اشتراک گذاشته شد. بر اساس پیش‌بینی وی تراشه جدید برای گوشی‌هایی با برچسب قیمتی بالغ بر 4000 یوان (حدودا 615 دلار/ 520 یورو) به‌کار گرفته خواهد شد.

تراشه برتر فعلی مدیاتک موسوم به Dimensity 1200 با استفاده از فرآیند 6 نانومتری EUV کمپانی TSMC تولید می‌شود. کمپانی‌های تولیدکننده از این تراشه به‌عنوان جایگزینی ارزان‌قیمت‌تر از تراشه اسنپ‌دراگون 888 استفاده می‌کنند. اسنپ‌دراگون 888 تراشه پرچم‌دار کمپانی کوالکام به‌شمار رفته و با استفاده از فرآیند 5 نانومتری سامسونگ تولید می‌شود.

کمپانی کوالکام به‌طور معمول جدیدترین تراشه‌های اسنپ‌دراگون خود را در ماه دسامبر معرفی می‌کند. شایعات نشان می‌دهند که تراشه اسنپ‌دراگون 895 نیز با استفاده از فرآیند 4 نانومتری تولید خواهد شد. این پدیده بدان معناست که با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال 2021 هر 2 کمپانی مدیاتک و کوالکام برای تصاحب عنوان “نخستین عرضه‌کننده تراشه 4 نانومتری در جهان” با یکدیگر رقابت خواهند کرد. ‌

2 در مورد “مدیاتک به‌دنبال عرضه یک تراشه 4 نانومتری تا پایان سال 2021 است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH